Internationaal zakendoen

Type product
Logo van Etiquette à la carte

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

We reizen steeds vaker en verder, verleggen onze grenzen en gaan op zoek naar andere culturen. Ook in andere landen is het belangrijk om respect te tonen voor de plaatselijke bevolking en hoe mensen met elkaar omgaan. Dit kan per land en van cultuur tot cultuur zeer verschillen.

Doordat we steeds vaker samenwerken met mensen die een andere culturele achtergrond hebben dan de westerse, leidt dit enerzijds tot een verrijking van eigen standpunten en waarden, maar zorgt anderzijds soms ook voor verwarring, miscommunicatie en frustratie. Wereldwijd bestaan er ontelbare regels over omgangsvormen en communicatieve gedragingen. Ook zakelijk zijn er allerlei handige regels.

Voorkom misverstanden

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Autisme, Omgaan met, Stress, Communicatieve vaardigheden en Omgaan met weerstand.

We reizen steeds vaker en verder, verleggen onze grenzen en gaan op zoek naar andere culturen. Ook in andere landen is het belangrijk om respect te tonen voor de plaatselijke bevolking en hoe mensen met elkaar omgaan. Dit kan per land en van cultuur tot cultuur zeer verschillen.

Doordat we steeds vaker samenwerken met mensen die een andere culturele achtergrond hebben dan de westerse, leidt dit enerzijds tot een verrijking van eigen standpunten en waarden, maar zorgt anderzijds soms ook voor verwarring, miscommunicatie en frustratie. Wereldwijd bestaan er ontelbare regels over omgangsvormen en communicatieve gedragingen. Ook zakelijk zijn er allerlei handige regels.

Voorkom misverstanden

Heeft u een zakelijke of formele afspraak met een Duitse relatie? Zorgt u er dan voor dat u niet alleen op tijd bent, maar ook dat u onberispelijk gekleed bent en dat uw schoenen gepoetst zijn.

Bent u voor zaken in China? Dan reikt u uw visitekaartje met beide handen aan. Bekijkt u het visitekaartje van uw zakenpartner aandachtig voordat u het opbergt, als teken van respect. Verder staan Britten altijd in de rij, al zijn ze alleen: hun devies luidt ‘form an orderly line of one’.

Dan hebben we nog lichaamstaal. Indien u in Groot-Brittannië twee bier bestelt, steek dan niet uw wijsvinger en middelvinger op met uw handpalm naar uzelf gericht. Dat is daar net zo beledigend als bij ons een middelvinger opsteken.

Voor een optimale interculturele omgang en communicatie, is de motivatie om met mensen uit een andere cultuur in contact te komen en elkaar goed te kunnen begrijpen, een absolute voorwaarde.

Deze e-learning behandelt de volgende onderwerpen:

  • Internationale etiquettemissers
  • Uitdrukkingen en gebaren
  • Informatie per land (onder andere België, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Amerika, China en Zuid-Amerika)
  • Reisdocumenten en reistips

In de e-learning cursussen bent u bij elk onderwerp in ongeveer een uur etiquette-wijzer.
U kunt de cursus volgen wanneer het u uitkomt en nog eens rustig terugkijken ‘hoe het ook alweer hoort’.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Etiquette à la carte, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.