Klant- en Doelgericht Schrijven

Tijdsduur
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 959 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Klant- en Doelgericht Schrijven
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Zagers
10
Klant- en Doelgericht Schrijven

"De training had een goed tempo en vragen stellen kon op ieder moment. De duur van de training was voor mij iets aan de lange kant." - 12-12-2016 09:04

"De training had een goed tempo en vragen stellen kon op ieder moment. De duur van de training was voor mij iets aan de lange kant. " - 12-12-2016 09:04

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

ExplainiT biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

De pakkende openingszin wil maar niet in je opkomen, of je krijgt niet precies ‘op papier’ wat je bedoelt. Toch dient de inhoud van wat je schrijft zó te zijn gestructureerd en opgesteld dat deze belangstelling wekt en wensen bij de lezer creëert.

In je functie speelt schriftelijke communicatie – zowel intern als extern – een belangrijke rol. Je hebt gemerkt dat schrijven je soms te veel tijd kost en zelfs tot ergernis kan leiden. De pakkende openingszin wil maar niet in je opkomen, of je krijgt niet precies ‘op papier’ wat je bedoelt. Toch dient de inhoud van wat je schrijft zó te zijn gestructureerd en opgesteld dat deze belangstelling wekt en wensen bij de lezer creëert. De lezer wordt aa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

De pakkende openingszin wil maar niet in je opkomen, of je krijgt niet precies ‘op papier’ wat je bedoelt. Toch dient de inhoud van wat je schrijft zó te zijn gestructureerd en opgesteld dat deze belangstelling wekt en wensen bij de lezer creëert.

In je functie speelt schriftelijke communicatie – zowel intern als extern – een belangrijke rol. Je hebt gemerkt dat schrijven je soms te veel tijd kost en zelfs tot ergernis kan leiden. De pakkende openingszin wil maar niet in je opkomen, of je krijgt niet precies ‘op papier’ wat je bedoelt. Toch dient de inhoud van wat je schrijft zó te zijn gestructureerd en opgesteld dat deze belangstelling wekt en wensen bij de lezer creëert. De lezer wordt aangespoord tot actie en het geven van gewenste feedback. De training Klant- en Doelgericht Schrijven biedt de oplossing.

Student profile

De training Klant- en Doelgericht Schrijven is bedoeld voor iedereen die regelmatig zakelijke teksten, brieven of e-mails schrijft. Je wil je schrijfvaardigheid op een hoger niveau brengen en klant- en doelgerichter leren schrijven. Je wil de leesbaarheid van je teksten verbeteren en duidelijker overkomen.

Curriculum

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Klant- en Doelgericht Schrijven. Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

Wat is niet effectief en niet efficiënt in je schrijfgedrag?
Brieven schrijven in stappen en werken met briefstructuren
Schrijven van: verzoekbrieven, informatiebrieven, klachtenbrieven, goed- en slechtnieuwsbrieven, wervende brieven en e-mails
Hoe schrijf je klant- en doelgericht?
Begrijpelijk, aantrekkelijk en correct formuleren
Omgaan met weerstand bij de lezer

Instruction modes

Voor de training vul je een intakeformulier in om je leerdoelen in kaart te brengen. De training kent een praktische insteek, we oefenen daarom veel met voorbeelden. Deze voorbeelden zijn een uitstekend hulpmiddel om je schriftelijke vaardigheden verder aan te scherpen. Je leert beter structureren en formuleren. Je ontwikkelt vaardigheden om creatief en effectief met je doelgroep te communiceren. Tijdens de bijeenkomsten kun je veel oefenen en ervaringen uitwisselen met je medecursisten en de trainer. Daardoor kun je met praktische inzichten direct aan de slag in je eigen werkomgeving.

Objectives



Het resultaat van de training Klant- en Doelgericht Schrijven is dat brieven en e-mails schrijven je minder tijd kost. Je aanpak is efficiënter. Je kent de briefconventies en kunt die toepassen. Je correspondeert lezersgericht en past effectieve briefstructuren toe. Je kunt corresponderen met zowel interne als externe doelgroepen. Je schrijft je brieven en e-mails in de huisstijl van je eigen organisatie. Bovendien weet je wanneer je een brief of e-mail kunt schrijven en in welke gevallen een persoonlijk gesprek of een telefoontje meer op zijn plaats is.

Graduation

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

10
Gemiddeld cijfer voor Klant- en Doelgericht Schrijven
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Zagers
10
Klant- en Doelgericht Schrijven

"De training had een goed tempo en vragen stellen kon op ieder moment. De duur van de training was voor mij iets aan de lange kant." - 12-12-2016 09:04

"De training had een goed tempo en vragen stellen kon op ieder moment. De duur van de training was voor mij iets aan de lange kant. " - 12-12-2016 09:04

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.