Service Level Agreement (SLA)

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 963 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
12 sep. 2019 tot 19 sep. 2019
Toon rooster
event 12 september 2019
event 19 september 2019
Den Haag
12 sep. 2019 tot 19 sep. 2019
Toon rooster
event 12 september 2019
event 19 september 2019
Hengelo
12 sep. 2019 tot 19 sep. 2019
Toon rooster
event 12 september 2019
event 19 september 2019
Rotterdam
12 sep. 2019 tot 19 sep. 2019
Toon rooster
event 12 september 2019
event 19 september 2019
Utrecht
12 sep. 2019 tot 19 sep. 2019
Toon rooster
event 12 september 2019
event 19 september 2019
Amsterdam
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Den Haag
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Hengelo
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Rotterdam
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Utrecht
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Amsterdam
16 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Den Haag
16 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Hengelo
16 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Rotterdam
16 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Utrecht
16 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Amsterdam
18 feb. 2020 tot 25 feb. 2020
Toon rooster
event 18 februari 2020
event 25 februari 2020
Den Haag
18 feb. 2020 tot 25 feb. 2020
Toon rooster
event 18 februari 2020
event 25 februari 2020
Hengelo
18 feb. 2020 tot 25 feb. 2020
Toon rooster
event 18 februari 2020
event 25 februari 2020
Rotterdam
18 feb. 2020 tot 25 feb. 2020
Toon rooster
event 18 februari 2020
event 25 februari 2020
Utrecht
18 feb. 2020 tot 25 feb. 2020
Toon rooster
event 18 februari 2020
event 25 februari 2020

Beschrijving

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

De contractvorm waarin de afspraken tussen een klant en een leverancier wordt vastgelegd is een Service Level Agreement (SLA). Hierin leggen de betrokken partijen hun afspraken over de beschikbaarheid, de kwaliteit, de kosten en soort van de ICT diensten vast.

Bij het afstemmen van de behoeften van de klant en gebruikers wordt Service Level Agreement (SLA) gebruikt als belangrijk stuurinstrument. Vaak worden SLA’s te uitgebreid geformuleerd en dat kan schijnzekerheden opleveren. Wat moet er juist wel (juridisch) geregeld worden en waar werk juridisering juist contraproductief? Hoe wordt ervoor gezorgd dat de business de belangrijkste focus blijft en hoe kunnen effectieve SLA’s worden ontworp…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

De contractvorm waarin de afspraken tussen een klant en een leverancier wordt vastgelegd is een Service Level Agreement (SLA). Hierin leggen de betrokken partijen hun afspraken over de beschikbaarheid, de kwaliteit, de kosten en soort van de ICT diensten vast.

Bij het afstemmen van de behoeften van de klant en gebruikers wordt Service Level Agreement (SLA) gebruikt als belangrijk stuurinstrument. Vaak worden SLA’s te uitgebreid geformuleerd en dat kan schijnzekerheden opleveren. Wat moet er juist wel (juridisch) geregeld worden en waar werk juridisering juist contraproductief? Hoe wordt ervoor gezorgd dat de business de belangrijkste focus blijft en hoe kunnen effectieve SLA’s worden ontworpen? Na het ontwerpen en formuleren van de afspraken in de Service Level Agreement (SLA), moeten deze afspraken worden geïmplementeerd, bewaakt en beheerd worden. Waar moet rekening mee gehouden worden en welke verantwoordelijkheden spelen hierin een belangrijke rol? Correct geformuleerde SLA’s helpt de afdeling en de organisatie om zelf de controle te krijgen en te behouden over de beschikbaarheid, kwaliteit en kosten van een systeem. Leer tijdens de training alles over de geavanceerde Service Level Agreement (SLA) mogelijkheden.

Doelgroep

De training Service Level Agreement (SLA) is o.a. bedoeld voor controllers, servicemanagers, IT managers, demandmanagers, informatiemanagers, sourcingmanagers, functioneel beheerders en contractmanagers.

Programma

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Service Level Agreement (SLA). Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

Duidelijke afspraken over het formuleren en monitoren van realistische en meetbare KPI’s en CSF’s
Soorten SLA’s
Sancties
Kwaliteit, Kostenbeheersing, Beschikbaarheid, en Performance
Het pro-actief managen met de SLA
Het wijzigen van maatwerk
Processen en doelen
De vertaalslag van de business requirements naar de service specificaties
De implementatie van de service specificaties
Evaluatie, terugkoppeling, rapportage, verbeterprogramma´s

Werkwijze

Aan de hand van een intakeformulier worden de persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht voor de training Service Level Agreement (SLA). Onder inspirerende leiding van een ervaren trainer leer je je talenten optimaal te benutten. De training kent een zeer praktische aanpak. Naast korte theoretische beschouwingen wordt er veel gewerkt met praktische oefeningen en situaties. Iedere deelnemer vult voorafgaand aan de training een vragenlijst in. Hiermee wordt de deelnemer ertoe aangezet om leerdoelen te formuleren en voorbeeldsituaties te bedenken.

Resultaat

Na de training Service Level Agreement (SLA) bent je je ervan bewust hoe je ervoor kunt zorgen dat vragende partijen bepalend zijn bij de servicekeuze, de kwaliteit en het waarborgen van de kwaliteit van de gemaakte afspraken over de dienstverlening. Tijdens de training Service Level Agreement (SLA) leer je hoe een transparante, duidelijke SLA wordt opgezet, bewaakt en weer bijgestuurd kan worden. Je leert wie er betrokken zijn bij het ontwerpen en beheren van de SLA’s en welke processen hierbij komen kijken. Na de training Service Level Agreement (SLA) weet je welke onderdelen eventueel juridisch geregeld moeten worden en waarom KPI’s en CSF worden toegepast. Je krijgt inzicht welke rollen er zijn binnen de communicatie en bedrijfscultuur en hoe je daarop kunt inspelen in het SLA ontwerp. Door de training Service Level Agreement (SLA) kun je ook de zwakheden en risico’s herkennen van bestaande SLA’s.

Examen & Certificering

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.