ITIL® Service Strategy (SS)

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 1.004 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Arnhem
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Den Haag
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Eindhoven
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Groningen
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Hengelo
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Rotterdam
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Utrecht
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Zwolle
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Amsterdam
8 jan. 2020 tot 10 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 9 januari 2020
event 10 januari 2020
Arnhem
8 jan. 2020 tot 10 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 9 januari 2020
event 10 januari 2020
Den Haag
8 jan. 2020 tot 10 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 9 januari 2020
event 10 januari 2020
Eindhoven
8 jan. 2020 tot 10 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 9 januari 2020
event 10 januari 2020
Groningen
8 jan. 2020 tot 10 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 9 januari 2020
event 10 januari 2020
Hengelo
8 jan. 2020 tot 10 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 9 januari 2020
event 10 januari 2020
Rotterdam
8 jan. 2020 tot 10 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 9 januari 2020
event 10 januari 2020
Utrecht
8 jan. 2020 tot 10 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 9 januari 2020
event 10 januari 2020
Zwolle
8 jan. 2020 tot 10 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 9 januari 2020
event 10 januari 2020
Amsterdam
18 feb. 2020 tot 20 feb. 2020
Toon rooster
event 18 februari 2020
event 19 februari 2020
event 20 februari 2020
Arnhem
18 feb. 2020 tot 20 feb. 2020
Toon rooster
event 18 februari 2020
event 19 februari 2020
event 20 februari 2020

Beschrijving

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

Tijdens de training ITIL® Service Strategy leer je om activiteiten uit de Service Strategy fase te definiëren en aan te sturen. Na afloop van de training weet je alles over de principes, concepten en activiteiten en ontwikkel je diepgaande kennis over de strategische aansturing door de hele service lifecycle. De nadruk zal liggen op zowel de inrichting als de samenhang van processen.

Tijdens de training ITIL® Service Strategy leer je om activiteiten uit de Service Strategy fase te definiëren en aan te sturen. Na afloop van de training weet je alles over de principes, concepten en activiteiten en ontwikkel je diepgaande kennis over de strategische aansturing door de hele service lifecycle. De…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Service Manager, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, PRINCE2 Foundation en PRINCE2 Practitioner.

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

Tijdens de training ITIL® Service Strategy leer je om activiteiten uit de Service Strategy fase te definiëren en aan te sturen. Na afloop van de training weet je alles over de principes, concepten en activiteiten en ontwikkel je diepgaande kennis over de strategische aansturing door de hele service lifecycle. De nadruk zal liggen op zowel de inrichting als de samenhang van processen.

Tijdens de training ITIL® Service Strategy leer je om activiteiten uit de Service Strategy fase te definiëren en aan te sturen. Na afloop van de training weet je alles over de principes, concepten en activiteiten en ontwikkel je diepgaande kennis over de strategische aansturing door de hele service lifecycle. De nadruk zal liggen op zowel de inrichting als de samenhang van processen. 

Je neemt deel aan of speelt een rol in de uitvoering, coördinatie en verbetering van de servicestrategie bijvoorbeeld in de rol van IT Manager, IT Finance Manager, A & I manager of Service Manager.

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training ITIL® Service Strategy. Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

Het definiëren van services op het gebied van service strategy en de markt voor deze services
Strategische assessments
Concepten van de service strategyprocessen: financial management, service portfolio management en demand management
De strategische aansturing door de gehele Service Lifecycle
Kritische succesfactoren, uitdagingen en risico’s die service strategy-implementaties beïnvloeden

ITIL® bestaat uit vier verschillende niveaus om ITIL® Master te worden. Om het niveau van ITIL® Expert te behalen moet de cursist minimaal 22 studiepunten verzamelen. De basis wordt gelegd in ITIL® Foundation (2 punten) waarna het intermediate niveau bestaat uit twee modules, Lifecycle (15 punten) en Capability (16 punten), met respectievelijk 5 en 4 trainingen. De cursist heeft de vrije keuze om de punten uit de 2 modules te halen. Aansluitend aan de gekozen module volgt een cursist de “Managing Across The Lifecycle-Module”, na het positief afsluiten daarvan mag de cursist zich ITIL® Expert noemen.

De ITIL® Service Strategy training wordt gegeven op basis van de theorie, met uitstappen naar de praktijk, een case, (groeps)opdrachten en praktijk gerelateerde discussies. Zo worden de ITIL®-concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk. Na het volgen van de cursus ITIL® Service Strategy ben je beter in staat:

Discussies rondom de te bepalen strategie te leiden en begeleiden;
Marktkansen te definiëren, de gewenste marktpositie te bepalen en de benodigde diensten te definiëren;
Strategische analyses uit te voeren;
Strategie te ondersteunen met financieel management;
De vraag naar afname van diensten te managen;
Strategische aspecten gedurende de levenscyclus van een dienst aan te brengen en te bewaken;
De kritische succesfactoren en risico’s te begrijpen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.