Training Klantvriendelijke klachtafhandeling

Totale lesduur
Startdatum en plaats

Startdata en plaatsen

Utrecht
16 mei. 2018 tot 23 mei. 2018
Toon rooster
event 16 mei 2018, Dag 1
event 23 mei 2018, Dag 2
Den Haag
14 jun. 2018 tot 21 jun. 2018
Toon rooster
event 14 juni 2018, Dag 1
event 21 juni 2018, Dag 2
Hengelo
13 jul. 2018 tot 20 jul. 2018
Toon rooster
event 13 juli 2018, Dag 1
event 20 juli 2018, Dag 2
Amsterdam Arena
6 aug. 2018 tot 13 aug. 2018
Toon rooster
event 6 augustus 2018, Dag 1
event 13 augustus 2018, Dag 2
Rotterdam
4 sep. 2018 tot 11 sep. 2018
Toon rooster
event 4 september 2018, Dag 1
event 11 september 2018, Dag 2
Utrecht
2 okt. 2018 tot 9 okt. 2018
Toon rooster
event 2 oktober 2018, Dag 1
event 9 oktober 2018, Dag 2
Den Haag
24 okt. 2018 tot 31 okt. 2018
Toon rooster
event 24 oktober 2018, Dag 1
event 31 oktober 2018, Dag 2
Hengelo
22 nov. 2018 tot 29 nov. 2018
Toon rooster
event 22 november 2018, Dag 1
event 29 november 2018, Dag 2
Amsterdam Arena
14 dec. 2018 tot 21 dec. 2018
Toon rooster
event 14 december 2018, Dag 1
event 21 december 2018, Dag 2
Rotterdam
7 jan. 2019 tot 14 jan. 2019
Toon rooster
event 7 januari 2019, Dag 1
event 14 januari 2019, Dag 2
Utrecht
5 feb. 2019 tot 12 feb. 2019
Toon rooster
event 5 februari 2019, Dag 1
event 12 februari 2019, Dag 2
Den Haag
6 mrt. 2019 tot 13 mrt. 2019
Toon rooster
event 6 maart 2019, Dag 1
event 13 maart 2019, Dag 2
Hengelo
4 apr. 2019 tot 11 apr. 2019
Toon rooster
event 4 april 2019, Dag 1
event 11 april 2019, Dag 2

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

Beschrijving

Een ontevreden klant? Geen nood! In deze training leert u professioneel en effectief om te gaan met klachten. Lastige gesprekken met klanten verlopen prettiger en effectiever.Een ontevreden klant? Geen nood! In deze training Klantvriendelijke klachtafhandeling leert u professioneel en effectief om te gaan met klachten. Lastige gesprekken met klanten verlopen prettiger en effectiever. In plaats van de klant kwijt te raken, verstevigt u juist de relatie!

Groepstraining in company: Prijs: Voordelige groepsprijzen, korting tot 60%!
Duur:In overleg.
Individueel maatwerk: Prijs: Prijs in overleg.
Duur: In overleg.
Individueel in company: Prijs: Prijs in overleg.
Duur: In overleg.

Student profile

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

Een ontevreden klant? Geen nood! In deze training leert u professioneel en effectief om te gaan met klachten. Lastige gesprekken met klanten verlopen prettiger en effectiever.Een ontevreden klant? Geen nood! In deze training Klantvriendelijke klachtafhandeling leert u professioneel en effectief om te gaan met klachten. Lastige gesprekken met klanten verlopen prettiger en effectiever. In plaats van de klant kwijt te raken, verstevigt u juist de relatie!

Groepstraining in company: Prijs: Voordelige groepsprijzen, korting tot 60%!
Duur:In overleg.
Individueel maatwerk: Prijs: Prijs in overleg.
Duur: In overleg.
Individueel in company: Prijs: Prijs in overleg.
Duur: In overleg.

Student profile

Alle medewerkers die rechtstreeks contact met klanten onderhouden, zoals baliemedewerkers, medewerkers klantenservice, adviseurs en verkopers.

Curriculum

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Klantvriendelijke klachtafhandeling. Op basis van uw intake is het mogelijk om het programma op uw praktijksituatie af te stemmen.

  • Formeel en informeel traject
  • Positie klachtfunctionaris
  • Invoelend en lerend vermogen medewerker en organisatie
  • Adequaat reageren op klachten: schriftelijk, mondeling, telefonisch
  • Omgaan met verschillende gesprekspartners en emoties
  • Omgaan met de eigen spanning
  • Het herstellen van vertrouwen van de klant in de organisatie
  • De klacht terugbrengen naar de organisatie
  • Opstellen persoonlijk actieplan voor elke deelnemer aan de training

Instruction modes

ExplainiT hanteert verschillende vormen waarin trainingen worden aangeboden. Hieronder een omschrijving van de mogelijkheden.

  • Individuele training Klantvriendelijke klachtafhandeling

    Bij een individuele cursus vindt er een 1-op-1 training plaats op de werkplek van de medewerker. De training Klantvriendelijke klachtafhandeling zal plaatsvinden op tijden die de medewerker het beste uitkomt. De inhoud wordt in overleg met de medewerker vastgesteld. In de cursus Klantvriendelijke klachtafhandeling worden de vragen van de medewerker volledig beantwoord en is er veel ruimte om vragen te stellen. Doordat de duur van de cursus korter is door de intensieve kennisoverdracht, is ze niet veel duurder dan via het open-inschrijvingsrooster. Vraag onze trainingsadviseurs naar de voordelige 1-op-1 prijzen.

  • Groepstraining Klantvriendelijke klachtafhandeling

    Bij een groepstraining wordt in samenspraak met de klant de (maatwerk)training samengesteld. Hierbij is deze afgestemd op de behoefte van een specifieke doelgroep. Het is mogelijk om in een groepstraining bedrijfsspecifieke bestanden te behandelen. De trainingslocatie, trainingsdata en -tijden zijn variabel te bepalen. Bij de trainingen kan ExplainiT tevens een mobiel trainingslokaal inrichten op de locatie van de klant. Vraag onze trainingsadviseurs naar de voordelige groepsprijzen, waarbij kortingen oplopen tot 60%.

  • Open-inschrijving training Klantvriendelijke klachtafhandeling

    Bij de open-inschrijving staan trainingsinhoud, -data en -tijden vast. Medewerkers van verschillende bedrijven zijn bij deze training aanwezig. Inschrijving op een training via open-inschrijving is vanaf 1 persoon mogelijk. ExplainiT biedt de cursussen eens per 3 á 4 weken aan. Zie het trainingsrooster voor de data.

Characteristics

Voorafgaand aan de training Klantvriendelijke klachtafhandeling vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin worden uw persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht. In deze interactieve training ligt de nadruk op klantgerichtheid en het toepassen hiervan. U oefent in klantgerichtheid door cases en rollenspelen. Ook uw eigen communicatie, houding en uitstraling naar klanten worden beoordeeld. Onder leiding van een ervaren trainer leert u met behulp van diverse oefeningen klantgericht te werken. Aan het eind van de training schrijft u een persoonlijk actieplan waarin staat hoe en wanneer u het geleerde gaat toepassen.

Objectives

U vergroot uw inzicht in het ontstaan van klachten. U vergroot uw vaardigheid in het achterhalen van de bedoelingen van de klager. U heeft kennis van de rol van emoties in klachtsituaties en kunt effectieve oplossingsstrategieën toepassen, die passen bij uw persoonlijke stijl. U vergroot uw inlevend vermogen en vaardigheden in contact met klagers. U kunt effectiever omgaan met uw eigen spanning en/of ergernis. U behoudt de klager als klant en verbetert de reputatie van uw organisatie.

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoDe aanbieder ExplainiT vereist een telefoonnummer om een informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?