Training receptie- en baliewerk
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Als receptioniste, telefoniste of baliemedewerker ben je het eerste contactpunt naar buiten. Een belangrijke, representatieve en soms hectische functie. De relatie start altijd bij jou, je bent het visitekaartje. Hoe behoud je rust en klantgerichtheid in jouw dynamische omgeving? Hoe word je een echte professional achter telefoon en receptie?
Onze training receptie- en baliewerkzaamheden is een praktische training waarin je leert op een correcte, servicegerichte en snelle manier mensen te woord te staan via ‘meerdere kanalen’. Je leert om onder druk goed te luisteren, door te vragen en te blijven denken zodat je altijd ‘in control’ blijft. Door te leren hoe je klantgericht contact maakt, kr…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Als receptioniste, telefoniste of baliemedewerker ben je het eerste contactpunt naar buiten. Een belangrijke, representatieve en soms hectische functie. De relatie start altijd bij jou, je bent het visitekaartje. Hoe behoud je rust en klantgerichtheid in jouw dynamische omgeving? Hoe word je een echte professional achter telefoon en receptie?
Onze training receptie- en baliewerkzaamheden is een praktische training waarin je leert op een correcte, servicegerichte en snelle manier mensen te woord te staan via ‘meerdere kanalen’. Je leert om onder druk goed te luisteren, door te vragen en te blijven denken zodat je altijd ‘in control’ blijft. Door te leren hoe je klantgericht contact maakt, krijg je sympathie en waardering.
De onderwerpen
- communicatieve vaardigheden
- positieve en klantgerichte instelling
- ontvangst van bezoekers
- gesprekstechnieken
- telefoonetiquette
- klachtafhandeling
- omgaan met bezwaren
- voorkomen van conflicten
- actief oefenen!
Duur
De training Receptie- en baliewerk in ons open rooster duurt een dag. Je kunt de training ook alleen of incompany volgen. Onderwerpen en duur stemmen we dan samen af.
Onze aanpak is effectief omdat de voorbeelden, onderwerpen en oefeningen in de training en de benadering van de trainer aansluiten bij jullie dagelijks werk
Wij geloven dat mensen hun gedrag of communicatie aanpassen wanneer zij daarvan het nut zien. In onze trainingen ervaren deelnemers op een praktische manier hoe iets óók kan of anders kan. Zij worden bewust van hun manier van denken en doen en we bieden hen keuzes. Als zij merken wat het oplevert, gaan ze het daarna doen. Wel zo effectief.
In onze trainingen ondersteunt theorie op een frisse en heldere manier afwisselende en herkenbare oefeningen. En zorgen duidelijke handvatten, feedback, adviezen en tips ervoor dat deelnemers nieuwe vaardigheden en inzichten direct in de praktijk toepassen.
- Onze trainingen zijn maatwerk. We werken met cases uit jullie eigen praktijk.
- Deelnemers krijgen een training in open sfeer waar ervaren, doen en plezier centraal staan.
- Onze trainingen bestaan voor 75% uit praktijk en 25% theorie.
- We gebruiken veel verschillende werkvormen: rollenspellen, spelvormen, instructie en praktijkopdrachten.
- Onze trainingen stemmen we af op het niveau en de leerstijlen van deelnemers.
Wij trainen in groepen van maximaal acht personen. Dit biedt de deelnemers veel individuele aandacht, waardoor persoonlijke aandachtspunten duidelijk naar voren komen en opgelost worden.
Onze trainers zijn ervaren op het gebied van communicatie & gedrag en trainen veel bij toonaangevende bedrijven en organisaties. Evaluaties zijn uitstekend.
Gerelateerde trainingen
Communiceren, service verbeteren, telefonische klachtafhandeling, omgaan met agressie, assertiviteit, klantgericht telefoneren, Klantgericht e-mails en brieven schrijven.
Maak het verschil. In wat je zegt, schrijft en doet.
Al dik 20 jaar trainen we bij honderden organisaties. Met didactische kennis versterken we mensen, teams of afdelingen. Op een praktische én leuke manier.
Communicatie & gedrag, teamsamenwerking en persoonlijke ontwikkeling: we sluiten altijd aan op je wensen.
Volg je training incompany, individueel of via ons open rooster. Online kan ook!
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.