Asking for, giving and receiving feedback
- Tijdsduur
- Trainers
- +2
"De cursus was van een hoog niveau, was goed opgebouwd en doeltreffend gegeven.
Heel duidelijke voorbeelden en het beantwoorden/omgaan met de verschillende invalshoeken door deze in te bedden en toe te snijden aan de inhoud van de cursus.
Heel functioneel en practisch gelijk dus.
" - 29-05-2024 20:33
"De cursus was van een hoog niveau, was goed opgebouwd en doeltreffend gegeven. Heel duidelijke voorbeelden en het beantwoorden/omgaan met d… alles lezen - 29-05-2024 20:33
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Goal
You are experienced in giving feedback that is easily accepted by your interlocutor. During the course 'Asking for, giving and receiving feedback' you will learn how to do this effectively and how to apply this skill. In addition you will learn how to ask for and receive feedback yourself in a more effective way.
Topics
After this course you can answer the following questions effectively:
- How do you make sure the other person accepts your feedback?
- What do you do when the other person has trouble receiving your feedback?
- How do you learn to receive and handle feedback given to you?
- What structure can you use when giving feedback?
- In what way do you discuss a point of improveme…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Goal
You are experienced in giving feedback that is easily accepted by your interlocutor. During the course 'Asking for, giving and receiving feedback' you will learn how to do this effectively and how to apply this skill. In addition you will learn how to ask for and receive feedback yourself in a more effective way.
Topics
After this course you can answer the following questions effectively:
- How do you make sure the other person accepts your feedback?
- What do you do when the other person has trouble receiving your feedback?
- How do you learn to receive and handle feedback given to you?
- What structure can you use when giving feedback?
- In what way do you discuss a point of improvement?
- What are features of constructive criticism?
- How do you make others aware of the points of improvement that you see?
- How do you stimulate a culture that encourages feedback within your department or organisation?
- What criteria are important when giving feedback?
- What responses are to be expected and how do you handle these successfully?
- What are the criteria in receiving feedback?
- How do you ask for feedback?
Anchoring
You are able to give feedback in a good way, which will allow you to enjoy it. You witness how relationships and atmosphere improve, amongst others due to the following learning goals and tools:
- You know the do’s and don’ts of giving feedback.
- You therefore also know how to handle receiving feedback in a good way.
- You will receive the main theories and techniques in writing.
- You will receive a card containing the most important tips and insights.
"De cursus was van een hoog niveau, was goed opgebouwd en doeltreffend gegeven.
Heel duidelijke voorbeelden en het beantwoorden/omgaan met de verschillende invalshoeken door deze in te bedden en toe te snijden aan de inhoud van de cursus.
Heel functioneel en practisch gelijk dus.
" - 29-05-2024 20:33
"De cursus was van een hoog niveau, was goed opgebouwd en doeltreffend gegeven. Heel duidelijke voorbeelden en het beantwoorden/omgaan met d… alles lezen - 29-05-2024 20:33
"Ik wilde met de training wat tools krijgen om feedback te kunnen geven, onder andere voor tijdens voortgangs en functioneringsgesprekken. De training heeft mij de tools de 5?s en methode om feedback te vragen opgeleverd. Daarbij heeft het ook gezorgd voor een beter inzicht in mijn collega?s wat resulteert in een veiligere omgeving om elkaar feedback te geven. " - 17-05-2023 00:00
"Ik wilde met de training wat tools krijgen om feedback te kunnen geven, onder andere voor tijdens voortgangs en functioneringsgesprekken. De… alles lezen - 17-05-2023 00:00
"Een goede afwisseling tussen theorie, dialoog en energizer. Er wordt een veilige sfeer gecre?erd die het delen vergemakkelijkt. Goede voorbeelden om feedback geven en ontvangen in de praktijk te ervaren met handvaten om dit in het werkveld verder toe te kunnen passen. Het toepassen zal zich nog moeten bewijzen. " - 17-05-2023 00:00
"Een goede afwisseling tussen theorie, dialoog en energizer. Er wordt een veilige sfeer gecre?erd die het delen vergemakkelijkt. Goede voorbe… alles lezen - 17-05-2023 00:00
"I really enjoyed how interactive and challenging it is, bringing everyone out of their comfort zone to participate. However, I would have loved to have some prior insight into what activities we will be doing (or at least some) to help me prepare myself mentally better for the engagement. I also think having more activities in the whole group (as we were small) would also have been nice, but that won?t apply if we?re a much bigger group, I think " - 17-05-2023 00:00
"I really enjoyed how interactive and challenging it is, bringing everyone out of their comfort zone to participate. However, I would have lo… alles lezen - 17-05-2023 00:00
"Overall the experience is very positive. I thinks all expectations I had before the training (e.g. the structure for proper feedback, how to deal with difficult feedback, how to ask for feedback) were fulfilled. Even though the training was delivered in on-line mode for participants across the different locations, the sessions itself were very interactive. After each block there was an exercise in which we can practice the just presented theory. The trainings agenda allowed for participants questions and detailed answers from the coach. " - 15-12-2022 00:00
"Overall the experience is very positive. I thinks all expectations I had before the training (e.g. the structure for proper feedback, how to… alles lezen - 15-12-2022 00:00
"Der wichtigste Satz den ich gelernt habe ist: ?Behandle andere so, wie sie behandelt werden wollen.? Fr?her habe ich nach ?Behandle andere so, wie du behandelt werden willst? gelebt.
Des Weiteren ist mein Werkzeugkoffer von Verkaufs- und Verhaltensstrategien wieder etwas voller geworden. Danke! " - 24-03-2022 00:00
"Der wichtigste Satz den ich gelernt habe ist: ?Behandle andere so, wie sie behandelt werden wollen.? Fr?her habe ich nach ?Behandle andere s… alles lezen - 24-03-2022 00:00
"More insights to different personal styles. Goal was to improve my personal skills. Personal improvement. Trying to use more ABCDE in daily work. The practical examples were helpful. We found during the session that we are a good team at K en M Cologne.
" - 24-03-2022 00:00
"More insights to different personal styles. Goal was to improve my personal skills. Personal improvement. Trying to use more ABCDE in daily … alles lezen - 24-03-2022 00:00
"Good atmosphere, good for teambuilding, content very important to improve on communication and to have more success in the future. Feedback culture will be implemented for our German office. Goals are achieved and we work further on improvements! " - 24-03-2022 00:00
"Good atmosphere, good for teambuilding, content very important to improve on communication and to have more success in the future. Feedback … alles lezen - 24-03-2022 00:00
"Heel leuke en leerzame workshop. Veel nuttige tips opgepikt die in de toekomst beslist van plan zullen komen.
Vooral het gedeelte over ontvangen en geven van feedback was een eye-opener. Het onderdeel over cultural behaviour was dan weer erg confronterend. Zeer aan te raden." - 21-06-2021 13:17
"Heel leuke en leerzame workshop. Veel nuttige tips opgepikt die in de toekomst beslist van plan zullen komen. Vooral het gedeelte over ontv… alles lezen - 21-06-2021 13:17
"Deze trainig heeft mij een spiegel,voor gehouden wie ik ik ben en hoe ik op andere mensen reageer en hoe ik mijn feedback hierop kan toepassen. En wat ik ga doen met de feedback die een ander mij geeft . Heb geleerd dat het een kadootje is wat de ander mij geeft een leermoment," - 13-04-2016 00:00
"Deze trainig heeft mij een spiegel,voor gehouden wie ik ik ben en hoe ik op andere mensen reageer en hoe ik mijn feedback hierop kan toepass… alles lezen - 13-04-2016 00:00
"Ik vind de manier waarop Dorien communiceert is heel prettig, rustig, oprecht, vertrouwd en gebalanceerd. Het is niet voor iedereen eenvoudig om je kwetsbaar op te stellen, maar dit is wel nodig om de training effectief te laten zijn. Dorien krijgt het voor elkaar om zelfs de meest introverte persoonlijkheden mee te krijgen, omdat zij een hele vertrouwde omgeving en met respect voor elkaar cre?ert. Als ik de kans krijg dan zou ik graag nog een training willen volgen bij Dorien." - 14-12-2015 00:00
"Ik vind de manier waarop Dorien communiceert is heel prettig, rustig, oprecht, vertrouwd en gebalanceerd. Het is niet voor iedereen eenvoudi… alles lezen - 14-12-2015 00:00
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.