Communicatieve vaardigheden

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Ingeborg van den Wittenboer-BoeijenHanneke van Winkelen-Geleijns
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Communicatieve vaardigheden

Feedback Training & Consulting
Logo van Feedback Training & Consulting
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Feedback Training & Consulting heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 324 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,2
Gemiddeld cijfer voor Communicatieve vaardigheden
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Mike
10
Communicatieve vaardigheden

"Vooral voor mij bewustwording van hoe je overkomt op anderen, hoe kleine wijzigingen in gesprekstechnieken grote gevolgen kunnen hebben op hoe je een gesprek wederzijds beleeft en vooral hoe daardoor een gesprek effectiever kan worden en je betere hulpverlening kunt bieden " - 12-05-2022 00:00

"Vooral voor mij bewustwording van hoe je overkomt op anderen, hoe kleine wijzigingen in gesprekstechnieken grote gevolgen kunnen hebben op h… alles lezen - 12-05-2022 00:00

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
9 aug. 2022 tot 25 aug. 2022
placeUtrecht
9 aug. 2022 tot 24 aug. 2022
placeUtrecht
2 nov. 2022 tot 17 nov. 2022

Beschrijving

Leer hoe je diverse vormen van communicatie toepast. Met de inzichten van gedrag weet je hoe je met je communicatie daarop in kan spelen. Je leert denken en praten vanuit de ontvanger van de boodschap, weloverwogen je standpunt te bepalen, structuur aan te brengen in de communicatie en de kwaliteit van de informatieoverdracht te verbeteren.

Onderwerpen

  • Communicatievormen.
  • Hoe je overkomt op anderen.
  • Do's en Don'ts
  • Je verplaatsen in de ontvanger.
  • Gedrag herkennen en erop inspelen.
  • Verschil tussen extravert en introvert gedrag.
  • Zendtijd geven en krijgen.
  • Gelijktijdig denken en praten voorkomen.
  • Je standpunt presenteren.
  • Communicatie structureren.
  • Kwaliteit informatieoverdracht ve…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Leer hoe je diverse vormen van communicatie toepast. Met de inzichten van gedrag weet je hoe je met je communicatie daarop in kan spelen. Je leert denken en praten vanuit de ontvanger van de boodschap, weloverwogen je standpunt te bepalen, structuur aan te brengen in de communicatie en de kwaliteit van de informatieoverdracht te verbeteren.

Onderwerpen

  • Communicatievormen.
  • Hoe je overkomt op anderen.
  • Do's en Don'ts
  • Je verplaatsen in de ontvanger.
  • Gedrag herkennen en erop inspelen.
  • Verschil tussen extravert en introvert gedrag.
  • Zendtijd geven en krijgen.
  • Gelijktijdig denken en praten voorkomen.
  • Je standpunt presenteren.
  • Communicatie structureren.
  • Kwaliteit informatieoverdracht verbeteren.
  • Woordkeus en non-verbale communicatie.
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen.
  • Overtuigend argumenteren en discussieren.
  • Communiceren in klantgesprekken en groepsgesprekken.
  • Klachtenmanagement.
  • Feedback geven en ontvangen.

Verankering

  • Je ontvangt een gedragsanalyse waaruit onder andere blijkt waar je valkuilen liggen op het gebied van communicatie.
  • Voorafgaande aan de training worden de (interne) (klant)contactmomenten geïnventariseerd. Per contactmoment worden normen vastgesteld op het gebied van communicatie. Deze contactmomenten en normen worden samen vastgelegd in een handboek, dat je als naslagwerk kunt gebruiken.

Doelgroep

Iedereen die zijn communicatieve vaardigheden wil verbeteren.

Investering

Voor deze driedaagse open inschrijvingstraining Communicatieve vaardigheden investeer je € 1.675,-. Dit bedrag is exclusief BTW, inclusief telefonische intake, materiaalkosten, certificaat van deelname en verzorging.

9,2
Gemiddeld cijfer voor Communicatieve vaardigheden
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar
Mike
10
Communicatieve vaardigheden

"Vooral voor mij bewustwording van hoe je overkomt op anderen, hoe kleine wijzigingen in gesprekstechnieken grote gevolgen kunnen hebben op hoe je een gesprek wederzijds beleeft en vooral hoe daardoor een gesprek effectiever kan worden en je betere hulpverlening kunt bieden " - 12-05-2022 00:00

"Vooral voor mij bewustwording van hoe je overkomt op anderen, hoe kleine wijzigingen in gesprekstechnieken grote gevolgen kunnen hebben op h… alles lezen - 12-05-2022 00:00

starstarstarstarstar_half
Annet
9
Communicatieve vaardigheden

"Super leuk, duidelijke wie je mag zijn, wat je rol is en handvaren voor verschillende situaties. Leuk om te leren van gesprekken, rollenspellen en feedback te krijgen. Genoeg om mee aan de slag te gaan. " - 12-05-2022 00:00

"Super leuk, duidelijke wie je mag zijn, wat je rol is en handvaren voor verschillende situaties. Leuk om te leren van gesprekken, rollenspel… alles lezen - 12-05-2022 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Communicatieve vaardigheden

"Duidelijke training met veel informatie en tips over diverse situaties zoals wij deze tegen kunnen komen tijdens het telefoneren.
Genoeg ruime voor vragen tijdens de training.
Ik neem zeker een aantal tips mee die mij kunnen helpen tijdens een telefonisch gesprek. " - 12-05-2022 00:00

"Duidelijke training met veel informatie en tips over diverse situaties zoals wij deze tegen kunnen komen tijdens het telefoneren. Genoeg ru… alles lezen - 12-05-2022 00:00

starstarstarstarstar_border
Anita
8
Communicatieve vaardigheden

"Ik heb deze training als zeer leerzaam ervaren, heb handvaten gekregen om een duidelijke structuur aan te brengen in mijn gesprekken en hierin goed door te vragen. En grensoverschrijdend gedrag om te buigen " - 12-05-2022 00:00

"Ik heb deze training als zeer leerzaam ervaren, heb handvaten gekregen om een duidelijke structuur aan te brengen in mijn gesprekken en hier… alles lezen - 12-05-2022 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Communicatieve vaardigheden

"Fijne training, met goed inlevingsvermogen voor de functie die wij uitoefenen. Interactieve momenten zijn leuk en leerzaam en maken de training ook wat luchtiger, wat ik zelf wel prettig vind ipv alleen maar luisteren.

" - 10-05-2022 00:00

"Fijne training, met goed inlevingsvermogen voor de functie die wij uitoefenen. Interactieve momenten zijn leuk en leerzaam en maken de train… alles lezen - 10-05-2022 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.