Category Management voor Online Retail

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Category Management voor Online Retail

FMCG Opleidingen
Logo van FMCG Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,5 FMCG Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,5 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
11 mrt. 2022
Toon rooster
event 11 maart 2022, 09:00-17:00, Utrrecht, Category Management voor Online Retail
placeUtrecht
22 sep. 2022
Toon rooster
event 22 september 2022, 09:00-17:00, Utrecht, Category Management voor Online Retail

Beschrijving

Leer hoe succesvolle retailers het assortiment in hun webshop managen en hoe zij de online shopper benaderen. Hiervoor is het Category Management-model ontwikkeld. Iets wat de grote retailers al vele jaren gebruiken in hun ‘stenen’ winkels, maar nu ook in hun webwinkel.

Zij starten met het onderzoeken en begrijpen van de shopper (o.a. diens decision tree), om daar vervolgens het assortimentsaanbod, de prijzen en promoties en de navigatie en presentatie op af te stemmen. Wat leidt tot hogere verkopen en een betere marge en imago.

Bedoeld voor inkopers, category managers, marketing/productmanagers, sales/accountmanagers, van:

  • pure players,
  • omni-channel-retailers
  • multi-channel-retailers

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Category Management, Apotheekpraktijken, Sport, Retail management en Product Management.

Leer hoe succesvolle retailers het assortiment in hun webshop managen en hoe zij de online shopper benaderen. Hiervoor is het Category Management-model ontwikkeld. Iets wat de grote retailers al vele jaren gebruiken in hun ‘stenen’ winkels, maar nu ook in hun webwinkel.

Zij starten met het onderzoeken en begrijpen van de shopper (o.a. diens decision tree), om daar vervolgens het assortimentsaanbod, de prijzen en promoties en de navigatie en presentatie op af te stemmen. Wat leidt tot hogere verkopen en een betere marge en imago.

Bedoeld voor inkopers, category managers, marketing/productmanagers, sales/accountmanagers, van:

  • pure players,
  • omni-channel-retailers
  • multi-channel-retailers
  • en toeleveranciers

in de Food en Non-Food sector (B2B, DHZ, tuin, dier, warenhuis, apotheek, drogisterij, elektronica, speelgoed, travel, sport, etc.).

Leerpunten

U krijgt antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe positionering en target shopper vaststellen?
  • Wat is het nut van category management bij een webshop?
  • Hoe kan category management effectief ingezet worden om omzet, winst en imago van de webshop te verhogen?
  • Wie is de online shopper?
  • De noodzaak van het kennen en toepassen van diens decision tree.
  • Hoe kunnen het assortiment, de prijzen en de aanbiedingen afgestemd worden op de shopper?
  • hoe werkt navigatie en presentatie het beste?
  • Hoe kan onderscheid gecreëerd worden versus andere webshops/retailers?
  • Hoe kunnen retailer en leverancier samenwerken om de webshop-omzet  te laten groeien?

Er wordt geen aandacht besteed aan technische aspecten als vindbaarheid van de webshop en betaalmethodes.

Programma:

  • Webshop
    • positionering
    • target shopper
    • decision tree
  • Category Management
    • proces / stappenplan
    • toepassing
  • Tactieken
    • opbouw categorie-assortiment
    • pricing en promoties
    • navigatie en presentatie

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.