Category Management in E-commerce

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Category Management in E-commerce

FMCG Opleidingen
Logo van FMCG Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,5 FMCG Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,5 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
8 nov. 2024
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 8 november 2024, 09:00-17:00, Utrecht, Category Management in E-commerce

Beschrijving

Leer hoe succesvolle retailers het assortiment in hun webshop managen en hoe zij de online shopper benaderen. Hiervoor is het Category Management-model ontwikkeld. Iets wat de grote retailers al vele jaren gebruiken in hun ‘stenen’ winkels, maar nu ook in hun webwinkel.

Zij starten met het onderzoeken en begrijpen van de shopper (o.a. diens decision tree), om daar vervolgens het assortimentsaanbod, de prijzen en promoties en de navigatie en presentatie op af te stemmen. Wat leidt tot hogere verkopen en een betere marge en imago.

Bedoeld voor inkopers, category managers, marketing/productmanagers, sales/accountmanagers, van:

  • pure players,
  • omni-channel-retailers
  • multi-channel-retailers

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Category Management, Apotheekpraktijken, E-commerce, Sport en Retail management.

Leer hoe succesvolle retailers het assortiment in hun webshop managen en hoe zij de online shopper benaderen. Hiervoor is het Category Management-model ontwikkeld. Iets wat de grote retailers al vele jaren gebruiken in hun ‘stenen’ winkels, maar nu ook in hun webwinkel.

Zij starten met het onderzoeken en begrijpen van de shopper (o.a. diens decision tree), om daar vervolgens het assortimentsaanbod, de prijzen en promoties en de navigatie en presentatie op af te stemmen. Wat leidt tot hogere verkopen en een betere marge en imago.

Bedoeld voor inkopers, category managers, marketing/productmanagers, sales/accountmanagers, van:

  • pure players,
  • omni-channel-retailers
  • multi-channel-retailers
  • en toeleveranciers

in de Food en Non-Food sector (B2B, DHZ, tuin, dier, warenhuis, apotheek, drogisterij, elektronica, speelgoed, travel, sport, etc.).

Leerpunten

U krijgt antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe positionering en target shopper vaststellen?
  • Wat is het nut van category management bij een webshop?
  • Hoe kan category management effectief ingezet worden om omzet, winst en imago van de webshop te verhogen?
  • Wie is de online shopper?
  • De noodzaak van het kennen en toepassen van diens decision tree.
  • Hoe kunnen het assortiment, de prijzen en de aanbiedingen afgestemd worden op de shopper?
  • hoe werkt navigatie en presentatie het beste?
  • Hoe kan onderscheid gecreëerd worden versus andere webshops/retailers?
  • Hoe kunnen retailer en leverancier samenwerken om de webshop-omzet  te laten groeien?

Er wordt geen aandacht besteed aan technische aspecten als vindbaarheid van de webshop en betaalmethodes.

Programma:

  • Webshop
    • positionering
    • target shopper
    • decision tree
  • Category Management
    • proces / stappenplan
    • toepassing
  • Tactieken
    • opbouw categorie-assortiment
    • pricing en promoties
    • navigatie en presentatie

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.