Communiceren Onder Druk ®

Niveau
Tijdsduur
Logo van frank traint

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

'Luister jij om te begrijpen ...of om antwoord te geven?'

 

In de Communiceren Onder Druk® training leer je op een begrijpelijke manier ‘nee’ zeggen tegen werk dat niet bij je thuis hoort en behoud je de regie over jouw werk.

Regie behouden over je werk is in onze tijd ook niet gemakkelijk; met minder collega’s moet je hetzelfde werk blijven leveren. Daarbij verwacht je klant steeds meer flexibiliteit van je. Je collega’s hebben hier ook last van en hebben soms niet de tijd om hun beslissingen uit te leggen. Soms moet er gewoon snel gehandeld worden. Dat wil nog wel eens weerstand wekken. Verlies je op dergelijke momenten je tact dan kan het weken kosten om te repareren wat in een korte…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Communiceren, Accountmanagement, Contractmanagement en Klantvriendelijkheid.

'Luister jij om te begrijpen ...of om antwoord te geven?'

 

In de Communiceren Onder Druk® training leer je op een begrijpelijke manier ‘nee’ zeggen tegen werk dat niet bij je thuis hoort en behoud je de regie over jouw werk.

Regie behouden over je werk is in onze tijd ook niet gemakkelijk; met minder collega’s moet je hetzelfde werk blijven leveren. Daarbij verwacht je klant steeds meer flexibiliteit van je. Je collega’s hebben hier ook last van en hebben soms niet de tijd om hun beslissingen uit te leggen. Soms moet er gewoon snel gehandeld worden. Dat wil nog wel eens weerstand wekken. Verlies je op dergelijke momenten je tact dan kan het weken kosten om te repareren wat in een korte tijd werd veroorzaakt

Een paar voorbeelden

Van tijd tot tijd heb je te maken met gesprekken waar veel van afhangt. Waarbij sprake kan zijn van verschillende meningen en mogelijk oplopende emoties. Denk bijvoorbeeld aan een situatie waarin iemand keer op keer zijn afspraken niet nakomt. Collega’s die hun werk niet inplannen maar wel eisen, (al dan niet door hun positie te misbruiken), dat hun werk nu gedaan moet worden. Opmerkelijk is dat we in dit soort beladen gesprekken vaak niet onszelf zijn. Het lijkt zelfs zo te zijn: hoe spannender het gesprek, hoe kleiner de kans dat we het effectief voeren.

Hoe kan dat en wat is er aan te doen?

Als je onder druk staat gaat er meer aandacht en energie naar handelen dan naar goed nadenken. Dat is nu eenmaal je natuur. Maar je kunt jezelf trainen om hier snel uit te komen.

Communiceren Onder Druk® in deze krachtige en korte communicatietraining leer je de regie te behouden door beter te begrijpen en begrepen te worden. 

 

Voor wie?  
Er is geen vooropleiding vereist. Je wilt je manier van communiceren graag in korte tijd doeltreffender maken zonder je tact te verliezen.

Je herkent je in één of meer van de volgende situaties; 
› ik wil praktische tips voor mijn communicatie, 
 ik wil voorkomen om verkeerd begrepen te worden,
 ik voel me vaak gespannen in gesprekken, 
 ik vind het soms moeilijk om met kritiek om te gaan, 
 ik reageer in lastige situaties vaak te direct en geeërgerd, 
 ik kan moeilijk geduld opbrengen bij iemand die niet zo vlot communiceert.
 

 

 

 

 

Kort overzicht van de onderwerpen; 
1.   de principes van het communicatieproces begrijpen en toepassen,
2.   luisteren in plaats van horen,
3.   herstel en opbouw van vertrouwen,
4.   onderscheid kunnen maken tussen feiten en interpretaties,
5.   beter begrijpen en begrepen worden,
6.   werkelijk geïnteresseerd zijn i.p.v. interessant,
7.   realistische kijk op jezelf ontwikkelen,
8.   makkelijker kunnen kiezen, beter 'nee' durven zeggen,
9.   de structuur van conflicten begrijpen,
10. meer geduld kunnen opbrengen en je reactie kunnen uitstellen,
Deze aspecten komen bij praktische oefeningen aan de orde.

 

De duur van deze training
De training duurt twee halve dagen met een week ertussen.

Waar
De 1:1 of teamtraining wordt incompany gegeven bij Boon Edam. 

Beoogd resultaat:


Helder en direct communiceren zonder je tact te verliezen

Je effectiviteit vergroten

Je samenwerking verbeteren

Je kunt je nu inschrijven voor deze training. 

Frank Bijl

www.franktraint.nl

Nazorg

Na de afloop van de training heeft u het recht op 2 maanden ondersteuning. Mocht u toch nog ergens tegenaan lopen, wat we behandeld hebben, dan kun je direct contact met mij opnemen.

U wilt referenties?

In de afgelopen 10 jaar hebben meer dan 400 organisaties mij het vertrouwen geschonken om hen
te trainen en begeleiden.

Het begint met een afspraak!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.