Training Beeldstrategie

Niveau
Tijdsduur

Training Beeldstrategie

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht

Beschrijving

Vertel krachtige verhalen door optimaal beeldgebruik

Beeld is bepalend voor het succes van je communicatiestrategie. Fotografie, video, illustraties en infographics: in deze training leer je hoe je de verschillende vormen van beeld strategisch kunt inzetten voor jouw organisatie. Tijdens de training kruip je in de huid van een beeldregisseur en ga je aan de slag met een concrete case.

Na het volgen van deze training weet je hoe je zorgt voor onderlinge samenhang en hoe je beeld kunt hergebruiken. Ook leer je hoe je de mensen in je organisatie meekrijgt in dit proces, hoe je het maximale haalt uit samenwerking met fotografen en andere beeldmakers en hoe je een visuele database opzet.

Resultaa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Solliciteren, Schriftelijke communicatie, Personal branding, Elevator pitch en Grafische Vormgeving.

Vertel krachtige verhalen door optimaal beeldgebruik

Beeld is bepalend voor het succes van je communicatiestrategie. Fotografie, video, illustraties en infographics: in deze training leer je hoe je de verschillende vormen van beeld strategisch kunt inzetten voor jouw organisatie. Tijdens de training kruip je in de huid van een beeldregisseur en ga je aan de slag met een concrete case.

Na het volgen van deze training weet je hoe je zorgt voor onderlinge samenhang en hoe je beeld kunt hergebruiken. Ook leer je hoe je de mensen in je organisatie meekrijgt in dit proces, hoe je het maximale haalt uit samenwerking met fotografen en andere beeldmakers en hoe je een visuele database opzet.

Resultaat

  • Je leert een beeldregie ontwikkelen die samenhangt met de organisatiedoelen en communicatiestrategie.
  • Je leert kiezen welk beeld je nodig hebt voor jouw specifieke doel, en hoe je het vervolgens ook maakt / laat maken.
  • Je weet hoe je beeld beoordeelt op geschiktheid.
  • Je leert diverse publieksgroepen te onderscheiden en in kaart te brengen.
  • Je kent de juiste workflow, en weet hoe een team aan te sturen.
  • Je kent de meest gebruikte technologie.
  • Je ontwikkelt vaardigheden om zelf snel de visuele kant van je content te schetsen en je keuzes te onderbouwen.

Voor wie

De training is voor iedereen die een strategie moet ontwikkelen en/of toepassen voor alle beelduitingen in de communicatie.

Denk aan: leidinggevenden en medewerkers aan een communicatie-afdeling, teamleiders voor digitale content (web of social), webredactieleden,  contentmakers, socialmediateams en professionals die verantwoordelijk zijn voor brede campagnes.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Beeldstrategie komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1:

  • Kickoff: de presentatie van een grote case waarmee we alle stappen van de training doorlopen.
  • Het bepalen en beschrijven van verschillende publieksgroepen.
  • Module 1: analyse – de verschillende soorten en vormen van beeld, kanalen en daarbij passende inhoud
  • 5 regels voor goede beeldregie.
  • Module 2: transformatie – het beschikbare beeld aanpassen voor verschillende doelgroepen en kanalen.

Huiswerk: beeldmateriaal verzamelen voor de case van dag 2, en nadenken over ordening hiervan. (reken op 1 uur werk)

Dag 2:

  • Feedback: evaluatie eerste dag, van het gemaakte beeld en mock-ups. Aan de slag met de case.
  • Module 3: Draaiboek, scenario en storyboard – het ontwikkelen van verhalen met het beschikbare beeld voor diverse kanalen.
  • Module 4: Media-offensief – het creëren van publiciteit en aandacht voor de case in reguliere en social media.
  • Module 5: Organisatie – de opzet van een newsroom, de organisatie van een team voor beeldregie.

Praktisch

  • Training Beeldstrategie is een 2-daagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen
  • Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • 12 SMP of -SCP punten
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

De training is voor iedereen die een strategie moet ontwikkelen en/of toepassen voor alle beelduitingen in de communicatie.

Denk aan: leidinggevenden en medewerkers aan een communicatie-afdeling, teamleiders voor digitale content (web of social), webredactieleden,  contentmakers, socialmediateams en professionals die verantwoordelijk zijn voor brede campagnes.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je leert een beeldregie ontwikkelen die samenhangt met de organisatiedoelen en communicatiestrategie.
  • Je leert kiezen welk beeld je nodig hebt voor jouw specifieke doel, en hoe je het vervolgens ook maakt / laat maken.
  • Je weet hoe je beeld beoordeelt op geschiktheid.
  • Je leert diverse publieksgroepen te onderscheiden en in kaart te brengen.
  • Je kent de juiste workflow, en weet hoe een team aan te sturen.
  • Je kent de meest gebruikte technologie.
  • Je ontwikkelt vaardigheden om zelf snel de visuele kant van je content te schetsen en je keuzes te onderbouwen.

Tijdens de training Beeldstrategie komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1:

  • Kickoff: de presentatie van een grote case waarmee we alle stappen van de training doorlopen.
  • Het bepalen en beschrijven van verschillende publieksgroepen.
  • Module 1: analyse – de verschillende soorten en vormen van beeld, kanalen en daarbij passende inhoud
  • 5 regels voor goede beeldregie.
  • Module 2: transformatie – het beschikbare beeld aanpassen voor verschillende doelgroepen en kanalen.

Huiswerk: beeldmateriaal verzamelen voor de case van dag 2, en nadenken over ordening hiervan. (reken op 1 uur werk)

Dag 2:

  • Feedback: evaluatie eerste dag, van het gemaakte beeld en mock-ups. Aan de slag met de case.
  • Module 3: Draaiboek, scenario en storyboard – het ontwikkelen van verhalen met het beschikbare beeld voor diverse kanalen.
  • Module 4: Media-offensief – het creëren van publiciteit en aandacht voor de case in reguliere en social media.
  • Module 5: Organisatie – de opzet van een newsroom, de organisatie van een team voor beeldregie.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.