Training Community marketing (klantcommunities)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 27 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
24 sep. 2019

Beschrijving

Een klantcommunity is een krachtige tool voor het versterken van de relatie met je klant. Maar hoe zet je zo’n netwerk op? Hoe optimaliseer je de community-funnel en zet je je klantcommunity in om doelstellingen van je organisatie te halen?

Tijdens de training Community marketing (klantcommunities) ontdek je hoe je een succesvol netwerk van klanten kunt opbouwen. Met o.a. community businessmodellen scherp je je marketingstrategie aan en krijg je praktische handvatten om leden duurzaam aan je te binden, een grotere afzetmarkt te krijgen en meer leads te genereren.

Resultaat

  • Je kent de theorie achter community building en marketing
  • Je weet hoe klantcommunities kunnen bijdragen aan market…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Marketing en Sales, Marketingstrategie, NIMA Marketing-A en NIMA Marketing-B.

Een klantcommunity is een krachtige tool voor het versterken van de relatie met je klant. Maar hoe zet je zo’n netwerk op? Hoe optimaliseer je de community-funnel en zet je je klantcommunity in om doelstellingen van je organisatie te halen?

Tijdens de training Community marketing (klantcommunities) ontdek je hoe je een succesvol netwerk van klanten kunt opbouwen. Met o.a. community businessmodellen scherp je je marketingstrategie aan en krijg je praktische handvatten om leden duurzaam aan je te binden, een grotere afzetmarkt te krijgen en meer leads te genereren.

Resultaat

  • Je kent de theorie achter community building en marketing
  • Je weet hoe klantcommunities kunnen bijdragen aan marketing- en bedrijfsstrategieën
  • Je kunt je bestaande marketingstrategie verbreden met community-toepassingen
  • Je weet hoe je de resultaten in kaart kunt brengen en meten (ROI)
  • Je weet hoe je community building concreet kunt opzetten en uitvoeren
  • Je kent de best practices en learnings van bestaande commerciële communities

Programma

In de training Community marketing ga je met expert Peter Staal aan de slag en leer je je merk te versterken en de ROI te verhogen met een eigen klantcommunity.

  • De basis van community building en management aan de hand van cases
  • Waarom een community?
  • De community lifecycle, werving en groei
  • Community marketing
  • De community als onderdeel van de customer journey
  • Community ROI voor marketing
  • De verschillen met ‘klassieke’ ROI
  • Community Business Modellen
  • Community en CRM
  • Positionering community
  • Rol van community binnen de marketing mix
  • Kanalen en type activering (blog, review, rating, cocreatie)
  • Community management
  • Samenwerken tussen afdelingen

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die (eind)verantwoordelijk is voor de (digitale) marketingstrategie en overweegt om communities in te zetten. Denk aan marketing managers, marketing consultants en online communicatie medewerkers.

Trainer Peter Staal

Peter is online consultant voor grote organisaties, branche- en beroepsverenigingen die een online community hebben of willen. Hij heeft ruime ervaring met het implementeren, begeleiden en activeren van online communities. Samen met Kirsten Wagenaar helpt hij vanuit BIND organisaties met het in kaart te brengen hoe online communities kunnen helpen bij de bedrijfsvoering. Voor Frankwatching geeft hij de training Community marketing.

Praktisch

  • ‘Community marketing’ is een eendaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze training. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Marketing.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.