Training Google Analytics (advanced)

Niveau
Tijdsduur
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Utrecht

Beschrijving

In Google Analytics vind je een enorme hoeveelheid data. Hoe richt je de tool in op hele specifieke behoeften van je organisatie? Hoe zet je A/B-testen op, maak je doeltreffende dashboards en gebruik je data om de gebruikerservaring en conversie te verbeteren?

Tijdens de training Google Analytics (gevorderd) duik je in geavanceerde technieken voor website- en campagne-optimalisatie. Je leert de customer journey meetbaar maken, hoe blokkades voor conversie te identificeren en die weg te nemen met behulp van een A/B-test.

Resultaat

  • Je weet data te vertalen naar concrete verbeteringen voor je website en campagnes
  • Je kunt met Google Analytics en Google Optimize A/B-testen opzetten
  • Je bent…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Analytics gevorderden, Online marketing, SEO, Google Analytics en Google Ads.

In Google Analytics vind je een enorme hoeveelheid data. Hoe richt je de tool in op hele specifieke behoeften van je organisatie? Hoe zet je A/B-testen op, maak je doeltreffende dashboards en gebruik je data om de gebruikerservaring en conversie te verbeteren?

Tijdens de training Google Analytics (gevorderd) duik je in geavanceerde technieken voor website- en campagne-optimalisatie. Je leert de customer journey meetbaar maken, hoe blokkades voor conversie te identificeren en die weg te nemen met behulp van een A/B-test.

Resultaat

  • Je weet data te vertalen naar concrete verbeteringen voor je website en campagnes
  • Je kunt met Google Analytics en Google Optimize A/B-testen opzetten
  • Je bent in staat verschillende doelgroepen te analyseren
  • Je kunt beslissingen nemen op basis van data in plaats van onderbuikgevoel
  • Je kent de nieuwste methodes om je online marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen

Programma

Tijdens de training Google Analytics (gevorderd) komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Customer Journey meetbaar maken
  • Micro-interacties meten met gebeurtenissen
  • Doelgroepen op je site analyseren met segmenten
  • A/B-testen met Google Optimize en Google Analytics
  • Campagne-optimalisatie met conversie-attributie
  • Offline conversies meten met het measurement protocol
  • Dashboards maken in Google Analytics en Google Data Studio

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die online campagnes bedenkt en op zoek is naar meer en beter inzicht. Denk aan: online marketeers, online communicatieadviseurs, webanalisten en UX designers.

Voor deze training dien je over de volgende basiskennis te beschikken:

  • Accountstructuur van Google Analytics: account, property’s en weergaven
  • Instellingen in Google Analytics: doelen en filters
  • Basisbegrippen: Gebruikers, sessies en paginaweergaves
  • Verkeersbronnen en campagnes analyseren
  • Campagnes taggen met de URL builder
  • Analyse van de pagina’s van je site, inclusief landingspagina’s en uitstappagina’s
  • Dashboards basiskennis

Heb je deze kennis (nog) niet? Volg dan eerst de training Google Analytics. Kennis van en toegang tot Google Tag Manager is niet vereist, maar wel een pré.

Trainer(s)

Pascal SellesPascal is online marketing consultant en Google Ads en - Analytics professional.Leon KortewegLeon is online marketing consultant en gecertificeerd Google Analytics professional.

Praktisch

  • ‘Google Analytics (gevorderd)’ is een eendaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop (een tablet is niet geschikt), en de beheerdersrechten van je eigen Google Analytics-account
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 10 personen

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.