Training Interne communities (social intranet)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 27 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
12 dec. 2019 tot 19 dec. 2019

Beschrijving

Wil je interne social media inzetten om slimmer samen te werken? De technische oplossingen lopen uiteen van losse platforms tot en met een geïntegreerd social intranet of enterprise social network. Maar hoe zet je een succesvolle interne community op?

Deze training draait om het leren activeren, verbinden, modereren en meten. Ontdek alles over ambassadeurs en super-users, participatie van het management, gedragsverandering, en hoe je om kunt gaan met kritiek en onduidelijke vragen. Ga aan de slag met je eigen community!

Resultaat

  • Je hebt een goed beeld van de mogelijkheden van interne community’s en hoe deze bijdragen aan de organisatiedoelen.
  • Je kent de voorwaarden voor een succesvoll…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Community Management, Intranet, Klantgerichtheid, Social Media en Klantvriendelijkheid.

Wil je interne social media inzetten om slimmer samen te werken? De technische oplossingen lopen uiteen van losse platforms tot en met een geïntegreerd social intranet of enterprise social network. Maar hoe zet je een succesvolle interne community op?

Deze training draait om het leren activeren, verbinden, modereren en meten. Ontdek alles over ambassadeurs en super-users, participatie van het management, gedragsverandering, en hoe je om kunt gaan met kritiek en onduidelijke vragen. Ga aan de slag met je eigen community!

Resultaat

  • Je hebt een goed beeld van de mogelijkheden van interne community’s en hoe deze bijdragen aan de organisatiedoelen.
  • Je kent de voorwaarden voor een succesvolle interne community en weet hoe je deze opzet.
  • Je weet hoe je medewerkers kunt activeren en hoe je ervoor zorgt dat het juiste gesprek op de juiste plaats gevoerd wordt.
  • Je bent in staat om zowel strategisch als uitvoerend intern communitymanagement toe te passen.
  • Je weet welke vervolgstappen je kunt zetten om je eigen interne community te versterken.

Programma

In de training Interne communities (social intranet) ga je met expert Maria Farag aan de slag en leer je van interne social media een blijvend succes te maken.

Dag 1 Bepaal je strategie

  • Interne community & interne social media: definities en
    kenmerken.
  • Hoe krijg ik een succesvolle interne community?
  • Bepaal je doel en strategie.
  • Vertaal doelstellingen naar KPI’s.
  • Meten en monitoren: van statistieken naar inhoudelijk
    monitoren en rapporteren.
  • Beheer en governance.
  • Inrichten van community’s en de homepage
  • Aan de slag: mini-scan van de organisatie, doelen bepalen en
    vervolgstappen bepalen.

Na dag 1 krijg je een opdracht mee die je voor de tweede trainingsdag
gaat voorbereiden.

Dag 2 Aan de slag met adoptie

  • Wat is er nodig voor een succesvolle adoptie? Theorie en
    praktijkvoorbeelden over activeren en gedragsverandering.
  • Hoe maak je de community onderdeel van het werk?
  • Het activeren van medewerkers: van ambassadeurs, tot super-
    users en participatie van management.
  • Werken met pilotteams voor het creëren van best practices.
  • Leer modereren: monitoren, interactie sturen en omgaan met
    kritiek en geklets.
  • Inbedding in communicatiemix en -beleid
  • De vertaling van theorie naar jouw praktijksituatie: aan de slag
    met je eigen adoptieplan.

Voor wie

Voor iedereen die betrokken is bij het activeren of begeleiden van een interne community. Denk aan: (interne) communicatieadviseurs en -medewerkers, maar ook professionals in andere vakgebieden zoals HR- en kennismanagement.

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.