Training Marketing automation

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 26 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

6,3
Gemiddeld cijfer voor Training Marketing automation
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstar_borderstar_borderstar_border
Patricia Berkhof
Commercieel Product Manager
4
Training Marketing automation

"De inhoud van de training viel flink tegen. Het was met heel veel verschillende theorien werpen en alleen high over, juist wat je vaak al weet als. Rode draad was daarom lastig te vinden. De trainer deed het overigens erg leuk en enthousiast. " - 19-02-2018 12:20

"De inhoud van de training viel flink tegen. Het was met heel veel verschillende theorien werpen en alleen high over, juist wat je vaak al we… alles lezen - 19-02-2018 12:20

Startdata en plaatsen

Utrecht
11 jun. 2019
Utrecht
10 okt. 2019

Beschrijving

Relevante, gepersonaliseerde content vergroot de kans op een aankoop. Marketing automation kan je daarbij helpen. Hoe verhoog je de leadconversie door automatisering van alle processen? En hoe deel je de juiste content op het juiste moment met de juiste mensen?

In de training Marketing automation leer je hoe alle stappen in de customer journey te automatiseren: van leadgeneratie en lead nurturing tot conversie en sales. Je werkt aan een gelikte salesfunnel, het verhogen van de ROI en het dichten van het gat tussen marketing en sales.

Resultaat

  •  Je kunt met marketing automation je doelgroepen gerichter en met meer structuur bereiken
  • Je weet hoe meer marketing qualified leads (MQL) én sa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Relevante, gepersonaliseerde content vergroot de kans op een aankoop. Marketing automation kan je daarbij helpen. Hoe verhoog je de leadconversie door automatisering van alle processen? En hoe deel je de juiste content op het juiste moment met de juiste mensen?

In de training Marketing automation leer je hoe alle stappen in de customer journey te automatiseren: van leadgeneratie en lead nurturing tot conversie en sales. Je werkt aan een gelikte salesfunnel, het verhogen van de ROI en het dichten van het gat tussen marketing en sales.

Resultaat

  •  Je kunt met marketing automation je doelgroepen gerichter en met meer structuur bereiken
  • Je weet hoe meer marketing qualified leads (MQL) én sales qualified leads (SQL) te genereren
  • Je hebt op basis van het Maturity Model je online marketing in kaart gebracht
  • Je kunt ‘ideal customer profiles’ en buyer persona’s opstellen
  • Je hebt de frameworks voor een eigen marketing automation-strategie

Programma

Tijdens de training Marketing automation komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Marketing automation: definitie & trends
  • Inzicht in de Customer journey
  • Je eigen strategie helder
  • Klantwaarde creëren & business case opstellen
  • Lead management en lead nurturing
  • Persona’s en het ‘Ideal customer profile’
  • Salesfunnel & lead scoring (aan de hand van een lifecycle-campagne)
  • Aan de slag met de ‘Marketing automation-blauwdruk’

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die bezig is met het kiezen en/of implementeren van marketing automation. Denk aan: marketeers, salesmanagers en communicatieadviseurs. Je hebt geen technische kennis nodig.

Trainer(s)

Jordie van Rijn is e-mailmarketing en marketing automation consultant. Hij helpt organisaties met het implementeren van e-mailmarketingprogramma's en het bouwen van e-mailcampagnes die de klantrelatie intensiveren.

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

6,3
Gemiddeld cijfer voor Training Marketing automation
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstar_borderstar_borderstar_border
Patricia Berkhof
Commercieel Product Manager
4
Training Marketing automation

"De inhoud van de training viel flink tegen. Het was met heel veel verschillende theorien werpen en alleen high over, juist wat je vaak al weet als. Rode draad was daarom lastig te vinden. De trainer deed het overigens erg leuk en enthousiast. " - 19-02-2018 12:20

"De inhoud van de training viel flink tegen. Het was met heel veel verschillende theorien werpen en alleen high over, juist wat je vaak al we… alles lezen - 19-02-2018 12:20

starstarstarstar_halfstar_border
Fedor Vriezen
Senior Marketeer
7
Training Marketing automation

"Training duidelijk, vrij lange algemene intro waardoor je de ochtend al daaraan verliest. Mag sneller concreet worden. Goede voorbeelden, mag meer.niveau zou omhoog mogen dan wordt de training bruikbaarder. Wel een aanrader voor eerste kennismaking." - 09-02-2018 08:36

"Training duidelijk, vrij lange algemene intro waardoor je de ochtend al daaraan verliest. Mag sneller concreet worden. Goede voorbeelden, ma… alles lezen - 09-02-2018 08:36

starstarstarstarstar_border
Ingeborg Brandsma
Senior online marketeer
8
Training Marketing automation

"Voordat de training begon heeft Jordie iedereen persoonlijk gebeld om te vragen naar de persoonlijke uitdagingen op het gebied van marketing automation. Op basis van dat gesprek heb ik materialen naar hem gemaild, die mogelijk van pas konden komen tijdens de training. Dan was er concreet materiaal om op in te gaan. Maar in plaats daarvan vond ik dat het vooral veel theorie was met denkrichtingen. OP zich handig, maar ik had gehoopt om iets meer te doen met bestaande uitdagingen: learnings, how to's, wat beter niet doen. Ik zag ook dat andere cursisten hier behoefte aan hadden. Wel is Jordie zeer enthousiast en had aan 1 dag duidelijk niet genoeg. Hij had nog heel lang door willen gaan." - 11-10-2017 07:12

"Voordat de training begon heeft Jordie iedereen persoonlijk gebeld om te vragen naar de persoonlijke uitdagingen op het gebied van marketing… alles lezen - 11-10-2017 07:12

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.