Training Online communicatiestrategie

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
20 mei. 2021 tot 1 jun. 2021
Toon rooster
event 20 mei 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 25 mei 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 1 juni 2021, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
14 sep. 2021 tot 28 sep. 2021
Toon rooster
event 14 september 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 21 september 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 28 september 2021, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
23 nov. 2021 tot 7 dec. 2021
Toon rooster
event 23 november 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 30 november 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 7 december 2021, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Een sterke boodschap dankzij een moderne communicatiestrategie

Iedere online ontwikkeling zorgt voor nieuwe uitdagingen. Dat gaat allang niet meer over ‘moeten we iets met Facebook?’, maar juist over hoe we om moeten gaan met een snel veranderende samenleving. Hoe kun je je boodschap effectief blijven uitdragen, bouwen aan relaties en betrokkenheid creëren?

Ontdek tijdens deze praktijkgerichte training de belangrijkste pijlers voor een moderne communicatiestrategie. En je gaat naar huis met een plan van aanpak voor de strategie van jouw organisatie!

Resultaat

  • Je bent bekend met de strategische fundamenten van een moderne communicatiestrategie.
  • Je kent de bouwstenen en succesfactoren van een…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Een sterke boodschap dankzij een moderne communicatiestrategie

Iedere online ontwikkeling zorgt voor nieuwe uitdagingen. Dat gaat allang niet meer over ‘moeten we iets met Facebook?’, maar juist over hoe we om moeten gaan met een snel veranderende samenleving. Hoe kun je je boodschap effectief blijven uitdragen, bouwen aan relaties en betrokkenheid creëren?

Ontdek tijdens deze praktijkgerichte training de belangrijkste pijlers voor een moderne communicatiestrategie. En je gaat naar huis met een plan van aanpak voor de strategie van jouw organisatie!

Resultaat

  • Je bent bekend met de strategische fundamenten van een moderne communicatiestrategie.
  • Je kent de bouwstenen en succesfactoren van een online strategie en kun je deze vertalen naar effectieve campagnes.
  • Je weet hoe je tot een langetermijnvisie voor je eigen organisatie komt.
  • Je kunt een keuze maken in welke media je inzet voor welke doelstellingen.
  • Je weet hoe je conversationele communicatie kunt vormgeven en hoe je tot campagnes komt waarbij on- en offline communicatie elkaar versterken.

Voor wie

Deze training is bedoeld voor iedereen die bezig is met het ontwikkelen van een online communicatiestrategie. Denk aan communicatieadviseurs, communicatiemanagers of marketeers die medeverantwoordelijk zijn voor het communicatiebeleid.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

In de training Online communicatiestrategie ga je met experts aan de slag en leer je hoe online en offline elkaar kunnen versterken.

  • Denken, het strategische uitgangspunt
  • Trends en ontwikkelingen online communicatie.
  • Conversaties en relaties.
  • Bouwstenen en succesfactoren van een online strategie.
  • Interne en externe analyse eigen organisatie.
  • Doen, van eenmalige aandacht naar langdurige betrokkenheid.
  • Bouwen aan betrokkenheid.
  • Campagne-analyse.
  • Van boodschap naar conversaties.
  • Online campagnes: de uitwerking.

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 3-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 3 dagdelen
  •  Je profiteert van €300 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

Deze training is bedoeld voor iedereen die bezig is met het ontwikkelen van een online communicatiestrategie. Denk aan communicatieadviseurs, communicatiemanagers of marketeers die medeverantwoordelijk zijn voor het communicatiebeleid.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je bent bekend met de strategische fundamenten van een moderne communicatiestrategie.
  • Je kent de bouwstenen en succesfactoren van een online strategie en kun je deze vertalen naar effectieve campagnes.
  • Je weet hoe je tot een langetermijnvisie voor je eigen organisatie komt.
  • Je kunt een keuze maken in welke media je inzet voor welke doelstellingen.
  • Je weet hoe je conversationele communicatie kunt vormgeven en hoe je tot campagnes komt waarbij on- en offline communicatie elkaar versterken.

In de training Online communicatiestrategie ga je met experts aan de slag en leer je hoe online en offline elkaar kunnen versterken.

  • Denken, het strategische uitgangspunt
  • Trends en ontwikkelingen online communicatie.
  • Conversaties en relaties.
  • Bouwstenen en succesfactoren van een online strategie.
  • Interne en externe analyse eigen organisatie.
  • Doen, van eenmalige aandacht naar langdurige betrokkenheid.
  • Bouwen aan betrokkenheid.
  • Campagne-analyse.
  • Van boodschap naar conversaties.
  • Online campagnes: de uitwerking.

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 3-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 3 dagdelen
  •  Je profiteert van €300 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.