Online cursus Doelen instellen in Google Analytics

Online cursus Doelen instellen in Google Analytics

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 29 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht

Beschrijving

Vind de juiste data en verbeter je website en campagnes

Vraag je je wel eens af of je naar de juiste getallen in Google Analytics kijkt? En vind je het lastig om concrete verbeteringen te benoemen op basis van de beschikbare data? Dan kan het zijn dat je doelen in Google Analytics niet goed zijn ingericht, een van de grootste en meest voorkomende fouten die mensen maken.

In deze online cursus komen de belangrijkste do’s en don’ts van doelen in Google Analytics voorbij én ga je leren hoe je deze zelf goed kunt instellen. Zo weet je voortaan zeker dat je de juiste gegevens hebt bij het analyseren en optimaliseren van je website en campagnes.

Resultaat

  • Je weet wat doelen zijn en kent de versch…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Analytics, Online marketing, Conversie optimalisatie, SEO en Google Ads.

Vind de juiste data en verbeter je website en campagnes

Vraag je je wel eens af of je naar de juiste getallen in Google Analytics kijkt? En vind je het lastig om concrete verbeteringen te benoemen op basis van de beschikbare data? Dan kan het zijn dat je doelen in Google Analytics niet goed zijn ingericht, een van de grootste en meest voorkomende fouten die mensen maken.

In deze online cursus komen de belangrijkste do’s en don’ts van doelen in Google Analytics voorbij én ga je leren hoe je deze zelf goed kunt instellen. Zo weet je voortaan zeker dat je de juiste gegevens hebt bij het analyseren en optimaliseren van je website en campagnes.

Resultaat

  • Je weet wat doelen zijn en kent de verschillende doeltypes
  • Je kent het verschil tussen micro- en macro-conversies
  • Je begrijpt waarom doelen nodig zijn voor zinvolle analyses
  • Je kunt zelf een doel in Google Analytics instellen
  • Je kunt zelf controleren of doelen goed zijn ingesteld

Voor wie

De online cursus is voor iedereen die met Google Analytics inzicht wil krijgen in de effectiviteit van een eigen (of externe) website. Denk aan: online marketeers, communicatieprofessionals en (startende) webanalisten.

Niveau: basis

Programma

Tijdens de online cursus Doelen instellen in Google Analytics komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Waarom doelen?
  • Voorbeelden van doelen
  • See / Think / Do: Micro-conversies en macro-conversies
  • Doelen instellen via een bedankpagina of een gebeurtenis
  • Andere doeltypes (slim doel, pagina’s/sessie, sessieduur)
  • Doelen testen

Praktisch

  • Deze online cursus gaat uit van Universal Analytics.
  • De online cursus bestaat uit 1 sessie van 1 uur.
  • Volg de online cursus live (indien beschikbaar) of ontvang direct de opname.
  • Je krijgt na het kijken de presentatie toegestuurd
  • Nodig tijdens cursus: een laptop, tablet of pc met internetverbinding
  • Tijdens de online cursus ben je niet in beeld, je hebt dus geen camera nodig.
  • De online cursus is persoonsgebonden en blijft een jaar beschikbaar
  • Geen reistijd: je volgt de online cursussen gewoon thuis of op kantoor

De online cursus is voor iedereen die met Google Analytics inzicht wil krijgen in de effectiviteit van een eigen (of externe) website. Denk aan: online marketeers, communicatieprofessionals en (startende) webanalisten.

Niveau: basis

  • Je weet wat doelen zijn en kent de verschillende doeltypes
  • Je kent het verschil tussen micro- en macro-conversies
  • Je begrijpt waarom doelen nodig zijn voor zinvolle analyses
  • Je kunt zelf een doel in Google Analytics instellen
  • Je kunt zelf controleren of doelen goed zijn ingesteld

Tijdens de online cursus Doelen instellen in Google Analytics komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Waarom doelen?
  • Voorbeelden van doelen
  • See / Think / Do: Micro-conversies en macro-conversies
  • Doelen instellen via een bedankpagina of een gebeurtenis
  • Andere doeltypes (slim doel, pagina’s/sessie, sessieduur)
  • Doelen testen

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.