Online cursus Online advertising
Startdata en plaatsen
Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht
Beschrijving
Aan de slag met search en social adsAdverteren in Google en op social media is dé manier om meer zichtbaarheid te krijgen. Je kunt namelijk heel gericht je gewenste doelgroep targeten. Wat is er allemaal mogelijk in de advertentieplatformen van Google, Facebook en LinkedIn? Hoe zet je campagnes op? En hoe maak je de overstap van third-party naar first-party cookies?
Tijdens deze online cursussen leer je de ultieme basis van online adverteren. Je duikt onder meer in de wereld van Search Engine Advertising (SEA), gaat aan de slag met zoekwoordenonderzoek en leert advertenties opzetten, monitoren én optimaliseren.
Resultaat
- Je kent de belangrijkste SEA-functionaliteiten en kunt basiscampagnes…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Adverteren in Google en op social media is dé manier om meer zichtbaarheid te krijgen. Je kunt namelijk heel gericht je gewenste doelgroep targeten. Wat is er allemaal mogelijk in de advertentieplatformen van Google, Facebook en LinkedIn? Hoe zet je campagnes op? En hoe maak je de overstap van third-party naar first-party cookies?
Tijdens deze online cursussen leer je de ultieme basis van online adverteren. Je duikt onder meer in de wereld van Search Engine Advertising (SEA), gaat aan de slag met zoekwoordenonderzoek en leert advertenties opzetten, monitoren én optimaliseren.
Resultaat
- Je kent de belangrijkste SEA-functionaliteiten en kunt basiscampagnes opzetten
- Je kent de advertentiemogelijkheden van Facebook, Instagram en LinkedIn
- Je kunt campagnes monitoren en sturen op resultaten die bijdragen aan de doelstellingen
- Je bent in staat om je advertentiebudget effectief te benutten
- Je kunt zelfstandig een first-party datastrategie opzetten
- Je leert de Facebook Pixel goed toe te passen
Voor wie
Dit online cursuspakket is voor iedereen die wil starten met online adverteren via Google en/of social media of meer wil halen uit huidige activiteiten op het gebied van paid media.
Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs, communicatiemedewerkers, social media managers en andere marcom-professionals.
Programma
In dit online cursuspakket komen onder meer de volgende onderwerpen voorbij:
SEA (basis) (1 uur)
- Brede en smalle SEA-campagnes
- Harvesting
- Zoekwoordenonderzoek
Aan de slag met een Meta Ads-strategie (1 uur)
- Trends en benchmarks
- Praktijkvoorbeelden van advertentiestrategieën
- Vertalen van je eigen marketingdoelstellingen naar social advertising campagnes
LinkedIn advertising (basis) (1 uur)
- Doelgroepsegmentatie
- Advertentie-formats
- Budgetten instellen
Aan de slag met first-party data (1 uur)
- Het verschil tussen first- en third-party cookies.
- Inventariseren van de huidige omgeving: welke cookies worden er gebruikt?
- Het opzetten van een first-party datastrategie.
Slimme online campagnes opzetten (1 uur)
- Campagnevoeren: oude stijl & nieuwe stijl
- Plannen, uitvoeren, meten, monitoren & optimaliseren
- Inspirerende voorbeelden van online campagnes
Meta Pixel & Conversions API (1 uur)
- De techniek achter Meta Pixel & CAPI
- Meta Pixel maken en installeren
- Gebeurtenissen (conversies) instellen en testen
Praktisch
- De online cursus bestaat uit 6 online cursussen van 1 uur (6 uur totaal)
- Bekijk direct de opnames
- Na het bekijken van een opname ontvang je de presentatie
- Nodig tijdens cursus: een laptop, tablet of pc met internetverbinding
- De online cursus is persoonsgebonden en blijft een jaar beschikbaar
- Geen reistijd: je volgt de online cursussen gewoon thuis of op kantoor
Dit online cursuspakket is voor iedereen die wil starten met online adverteren via Google en/of social media of meer wil halen uit huidige activiteiten op het gebied van paid media.
Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs, communicatiemedewerkers, social media managers en andere marcom-professionals.
- Je kent de belangrijkste SEA-functionaliteiten en kunt basiscampagnes opzetten
- Je kent de advertentiemogelijkheden van Facebook, Instagram en LinkedIn
- Je kunt campagnes monitoren en sturen op resultaten die bijdragen aan de doelstellingen
- Je bent in staat om je advertentiebudget effectief te benutten
- Je kunt zelfstandig een first-party datastrategie opzetten
- Je leert de Facebook Pixel goed toe te passen
In dit online cursuspakket komen onder meer de volgende onderwerpen voorbij:
SEA (basis) (1 uur)
- Brede en smalle SEA-campagnes
- Harvesting
- Zoekwoordenonderzoek
Aan de slag met een Meta Ads-strategie (1 uur)
- Trends en benchmarks
- Praktijkvoorbeelden van advertentiestrategieën
- Vertalen van je eigen marketingdoelstellingen naar social advertising campagnes
LinkedIn advertising (basis) (1 uur)
- Doelgroepsegmentatie
- Advertentie-formats
- Budgetten instellen
Aan de slag met first-party data (1 uur)
- Het verschil tussen first- en third-party cookies.
- Inventariseren van de huidige omgeving: welke cookies worden er gebruikt?
- Het opzetten van een first-party datastrategie.
Slimme online campagnes opzetten (1 uur)
- Campagnevoeren: oude stijl & nieuwe stijl
- Plannen, uitvoeren, meten, monitoren & optimaliseren
- Inspirerende voorbeelden van online campagnes
Meta Pixel & Conversions API (1 uur)
- De techniek achter Meta Pixel & CAPI
- Meta Pixel maken en installeren
- Gebeurtenissen (conversies) instellen en testen
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.