Opleiding Social advertising

Opleiding Social advertising

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 32 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht

Beschrijving

Snel, effectief en doelgericht adverteren op social media

Social media advertising is adverteren op social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Naast de vele voordelen is social advertising inzetbaar voor uiteenlopende doelstellingen. Zo kun je met online advertenties een groot publiek bereiken, weet je precies waar en wanneer jouw doelgroep zit én kun je gemakkelijk jouw campagnes meetbaar maken en optimaliseren waar nodig.

Of je nu meer websiteverkeer, interactie met je doelgroep of conversies wil genereren, met social advertising maak je het mogelijk en in deze opleiding leer je het!

Resultaat

  • Je kunt elke uitdaging in een steeds veranderend socialmedia-landschap doelgeri…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Pinterest, Social Media, LinkedIn, Facebook en Twitter.

Snel, effectief en doelgericht adverteren op social media

Social media advertising is adverteren op social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Naast de vele voordelen is social advertising inzetbaar voor uiteenlopende doelstellingen. Zo kun je met online advertenties een groot publiek bereiken, weet je precies waar en wanneer jouw doelgroep zit én kun je gemakkelijk jouw campagnes meetbaar maken en optimaliseren waar nodig.

Of je nu meer websiteverkeer, interactie met je doelgroep of conversies wil genereren, met social advertising maak je het mogelijk en in deze opleiding leer je het!

Resultaat

  • Je kunt elke uitdaging in een steeds veranderend socialmedia-landschap doelgericht aanpakken
  • Je weet binnen je organisatie draagvlak voor social media te creëren
  • Je hebt handvatten om een sterke targeting-strategie (doelgroepen) uit te werken
  • Je bent in staat om met A/B-testen het resultaat van campagnes te vergroten
  • Je kunt een advertentie opmaken en plaatsen met LinkedIn advertising of Facebook Ads manager
  • Je kunt retargeten op basis van websiteverkeer én betrokkenheid bij je video’s
  • Je weet hoe je de LinkedIn Insight Tag op je website moet plaatsen en campagnes meetbaar maakt met de Facebook Pixel

Voor wie

Deze opleiding is voor iedereen die aan de slag wil gaan, of al bezig is, met social media en wil leren hoe je een effectieve socialmedia-advertentiecampagne op kunt zetten. 

Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatieadviseurs, marketing- en communicatiemedewerkers, socialmediamanagers en -ondernemers.

Voor deze opleiding heb je de volgende dingen nodig:

  • Basiskennis van social media
  • Een LinkedIn-profiel 
  • Toegang tot een LinkedIn-bedrijfsaccount of -pagina
  • Een Facebook-profiel
  • Toegang tot een Facebook-bedrijfsaccount of -pagina

Voor deze opleiding gaan we uit van Hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de opleiding Social Advertising komen de volgende onderwerpen aan bod:

Training Social media strategie (2 dagen)

  • De 5 stappen van een social media strategie
  • Nulmeting voor de huidige sociale status van je organisatie of merk
  • Gebruik van het social customer journey-model, KPI’s en data voor het bepalen van je strategie
  • Het opstellen van een werkbare contentplanning
  • Content meten met UTM en social insights

Training Facebook & Instagram (Meta) advertising (3 dagen)

  • Het ‘salesfunnel’ principe ‘See, Think, Do, Care’
  • Social ads plan: vertalen marketingdoelstellingen naar advertentiecampagnes
  • Doelgroepen typen en best practices
  • Facebook Pixel & Conversions API
  • Resultaat / ROI drastisch vergroten met A/B testen

Training LinkedIn Advertising (1 dag)

  • Doelgroepsegmentatie
  • Advertentieformats
  • Budgetten en biedingen
  • Retargeting
  • LinkedIn Insight Tag

Hoe werkt het 

Er zijn het hele jaar door diverse vaste startmomenten. Een uitgebreid overzicht ervan krijg je na je inschrijving. De startdata vind je ook op de individuele trainingspagina’s (zie Programma).

Je bepaalt zelf wanneer je welke training volgt. De volgorde en het tempo kun je dan ook wijzigen. Daarnaast kun je het programma deels aanpassen of zelfs uitbreiden. Volg bijvoorbeeld Leads genereren met social media in plaats van LinkedIn advertising. 

En als je meer trainingen aan je opleiding toevoegt, krijg je ook op deze 10% korting. We tippen je de volgende (extra) trainingen:

  • Schrijven voor social media
  • Overtuigen op social media
  • Google Ads

Ben je geïnteresseerd in het aanpassen van je opleiding of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op via academy@frankwatching.com. Dan kijken we samen naar het beste pakket voor jou.

Praktisch

  • De opleiding Social advertising is een zesdaagse opleiding
  • Deelname is persoonsgebonden
  • Je bepaalt zelf het startmoment, tempo en de trainingsvolgorde
  • Een training kan worden gewisseld met een andere training
  • Voorafgaand aan de trainingen vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen
  • Betalen in termijnen is mogelijk
  • Na afloop van de opleiding ontvang je een digitaal certificaat van deelname.

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner
  • Onderdeel van STAP-budget

Deze opleiding is voor iedereen die aan de slag wil gaan, of al bezig is, met social media en wil leren hoe je een effectieve socialmedia-advertentiecampagne op kunt zetten. 

Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatieadviseurs, marketing- en communicatiemedewerkers, socialmediamanagers en -ondernemers.

Voor deze opleiding heb je de volgende dingen nodig:

  • Basiskennis van social media
  • Een LinkedIn-profiel 
  • Toegang tot een LinkedIn-bedrijfsaccount of -pagina
  • Een Facebook-profiel
  • Toegang tot een Facebook-bedrijfsaccount of -pagina

Voor deze opleiding gaan we uit van Hbo-denkniveau.

  • Je kunt elke uitdaging in een steeds veranderend socialmedia-landschap doelgericht aanpakken
  • Je weet binnen je organisatie draagvlak voor social media te creëren
  • Je hebt handvatten om een sterke targeting-strategie (doelgroepen) uit te werken
  • Je bent in staat om met A/B-testen het resultaat van campagnes te vergroten
  • Je kunt een advertentie opmaken en plaatsen met LinkedIn advertising of Facebook Ads manager
  • Je kunt retargeten op basis van websiteverkeer én betrokkenheid bij je video’s
  • Je weet hoe je de LinkedIn Insight Tag op je website moet plaatsen en campagnes meetbaar maakt met de Facebook Pixel

Tijdens de opleiding Social Advertising komen de volgende onderwerpen aan bod:

Training Social media strategie (2 dagen)

  • De 5 stappen van een social media strategie
  • Nulmeting voor de huidige sociale status van je organisatie of merk
  • Gebruik van het social customer journey-model, KPI’s en data voor het bepalen van je strategie
  • Het opstellen van een werkbare contentplanning
  • Content meten met UTM en social insights

Training Facebook & Instagram (Meta) advertising (3 dagen)

  • Het ‘salesfunnel’ principe ‘See, Think, Do, Care’
  • Social ads plan: vertalen marketingdoelstellingen naar advertentiecampagnes
  • Doelgroepen typen en best practices
  • Facebook Pixel & Conversions API
  • Resultaat / ROI drastisch vergroten met A/B testen

Training LinkedIn Advertising (1 dag)

  • Doelgroepsegmentatie
  • Advertentieformats
  • Budgetten en biedingen
  • Retargeting
  • LinkedIn Insight Tag

Hoe werkt het 

Er zijn het hele jaar door diverse vaste startmomenten. Een uitgebreid overzicht ervan krijg je na je inschrijving. De startdata vind je ook op de individuele trainingspagina’s (zie Programma).

Je bepaalt zelf wanneer je welke training volgt. De volgorde en het tempo kun je dan ook wijzigen. Daarnaast kun je het programma deels aanpassen of zelfs uitbreiden. Volg bijvoorbeeld Leads genereren met social media in plaats van LinkedIn advertising. 

En als je meer trainingen aan je opleiding toevoegt, krijg je ook op deze 10% korting. We tippen je de volgende (extra) trainingen:

  • Schrijven voor social media
  • Overtuigen op social media
  • Google Ads

Ben je geïnteresseerd in het aanpassen van je opleiding of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op via academy@frankwatching.com. Dan kijken we samen naar het beste pakket voor jou.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.