Training Schrijven voor het web

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 26 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Training Schrijven voor het web
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Kim Modder
starstarstarstarstar_border
Kim Modder
International Marketing Assistant
8
Training Schrijven voor het web

"Interessante en leerzame training! Ik ging elke dag enthousiast naar huis, vol met nieuwe ideeën die ik meteen toe kon passen op de website.

Goed:
- praktische oefeningen gebaseerd op de bedrijven van de deelnemers
- Logische opbouw
- tips voor sites en boeken
Beter:
- Door omstandigheden (1e cursusdag was ik de week van te voren op vakantie, 2e cursusdag was ik te laat met het aanleveren van huiswerk door drukte op het werk) werd mijn bedrijf helemaal niet benoemd tijdens de praktische opdrachten. Toch jammer, alles staat online. Na afloop van de training heb ik wel met de trainer nog even naar mijn eigen site gekeken.

" - 31-08-2018 08:00

"Interessante en leerzame training! Ik ging elke dag enthousiast naar huis, vol met nieuwe ideeën die ik meteen toe kon passen op de website.… alles lezen - 31-08-2018 08:00

Startdata en plaatsen

Utrecht
18 jun. 2019 tot 25 jun. 2019
Utrecht
16 sep. 2019 tot 23 sep. 2019
Utrecht
7 nov. 2019 tot 14 nov. 2019

Beschrijving

Hoe schrijf je webteksten die werken? Hoe zorg je ervoor dat je websitebezoeker niet wegklikt, maar dóórklikt? Wat zijn de succesfactoren van een goede tekst en wat vraagt dit van vorm, stijl en inhoud? Antwoorden op deze vragen krijg je bij de training Schrijven voor het web.

Je leert in twee dagen ijzersterke, activerende teksten voor websites te schrijven. Niet alleen door je schrijftechniek aan te scherpen, maar ook door slim gebruik te maken van beïnvloedingstactieken.

Resultaat

  • Je kunt op een efficiënte manier webteksten voorbereiden, structureren en schrijven.
  • Je weet welke webteksten werken en wat dit vraagt van vorm, stijl en inhoud.
  • Je bent in staat om keuzes te maken voor j…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Hoe schrijf je webteksten die werken? Hoe zorg je ervoor dat je websitebezoeker niet wegklikt, maar dóórklikt? Wat zijn de succesfactoren van een goede tekst en wat vraagt dit van vorm, stijl en inhoud? Antwoorden op deze vragen krijg je bij de training Schrijven voor het web.

Je leert in twee dagen ijzersterke, activerende teksten voor websites te schrijven. Niet alleen door je schrijftechniek aan te scherpen, maar ook door slim gebruik te maken van beïnvloedingstactieken.

Resultaat

  • Je kunt op een efficiënte manier webteksten voorbereiden, structureren en schrijven.
  • Je weet welke webteksten werken en wat dit vraagt van vorm, stijl en inhoud.
  • Je bent in staat om keuzes te maken voor jouw webteksten, en hoe je deze kunt onderbouwen naar de (interne) opdrachtgever en specialisten toe.
  • Je bent bekend met de belangrijkste tactieken om gedrag te beïnvloeden en weet hoe je deze tactieken gebruikt in jouw webteksten.
  • Je kunt teksten schrijven die perfect aansluiten bij de behoeftes van de bezoekers en weet hoe je hen aanzet tot actie.

Programma

In de training Schrijven voor het web ga je met expert Natascha Teeuw aan de slag en leer je ijzersterke webteksten schrijven.

Dag 1:

  • Hoe schrijf je webteksten die werken?
  • Denken, creëren en schrijven vanuit het perspectief van de bezoeker.
  • Doelen, merkwaarden en inhoud bepalen.
  • De 5 schrijfniveaus.
  • Begrijpelijke teksten schrijven: het Europees Referentiekader.
  • Zelfverzekerd schrijven, zonder arrogant te worden.
  • Investeer in je relatie met de (interne) opdrachtgever en specialisten.
  • Omgaan met informatie en feedback uit de organisatie.

Na dag 1 krijg je een opdracht mee die je voor de tweede trainingsdag gaat voorbereiden.

Dag 2:

  • Beïnvloedingstactieken en de vertaalslag naar jouw webteksten.
  • Leer met webteksten inspelen op de stemming van de lezer.
  • Voorbeelden van (eigen) webteksten die onze stemming positief en negatief beïnvloeden.
  • Het verwerken van prikkels in jouw teksten.
  • Benutten van de IOU (‘I owe you’) bij de lezer.
  • Sociale bewijskracht: overtuigen met aanbevelingen, feiten, normen en standaarden.
  • Wees sympathiek en authentiek.
  • Laten zien dat je de expert of een autoriteit bent.
  • De lezer overtuigen van de schaarste van een product of dienst.

Voor wie

Deze training is voor jou als je verantwoordelijk bent voor het schrijven van webteksten. Denk aan: copywriters, marketing- en communicatiemedewerkers, pr-medewerkers, webredacteuren en contentverantwoordelijken.

Trainer(s)

Natascha Teeuw is gespecialiseerd in copywriting voor digitale media. Als copywriter en als trainer verzorgt zij vooral opdrachten voor overheidsinstanties, banken, verzekeraars en dienstverleners.

Praktisch

  • ‘Schrijven voor het web’ is een tweedaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

8
Gemiddeld cijfer voor Training Schrijven voor het web
Gebaseerd op 2 ervaringen
Kim Modder
starstarstarstarstar_border
Kim Modder
International Marketing Assistant
8
Training Schrijven voor het web

"Interessante en leerzame training! Ik ging elke dag enthousiast naar huis, vol met nieuwe ideeën die ik meteen toe kon passen op de website.

Goed:
- praktische oefeningen gebaseerd op de bedrijven van de deelnemers
- Logische opbouw
- tips voor sites en boeken
Beter:
- Door omstandigheden (1e cursusdag was ik de week van te voren op vakantie, 2e cursusdag was ik te laat met het aanleveren van huiswerk door drukte op het werk) werd mijn bedrijf helemaal niet benoemd tijdens de praktische opdrachten. Toch jammer, alles staat online. Na afloop van de training heb ik wel met de trainer nog even naar mijn eigen site gekeken.

" - 31-08-2018 08:00

"Interessante en leerzame training! Ik ging elke dag enthousiast naar huis, vol met nieuwe ideeën die ik meteen toe kon passen op de website.… alles lezen - 31-08-2018 08:00

starstarstarstarstar_border
Sybrich Wiersma
Public and Governmental Relations Representative
8
Training Schrijven voor het web

"De training was een eyeopener voor mij. Veel tips en trucks geleerd en ben tevreden over deze training. Om er voor te zorgen dat er nog meer in de praktijk geleerd kan worden, zou ik een extra dag toevoegen. Theorie is goed, euk en handig om te weten. Schrijven blijft veel oefenen." - 31-08-2018 07:36

"De training was een eyeopener voor mij. Veel tips en trucks geleerd en ben tevreden over deze training. Om er voor te zorgen dat er nog meer… alles lezen - 31-08-2018 07:36

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.