Social media monitoring

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 27 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
17 sep. 2019

Beschrijving

Veel organisaties zetten social media monitoring in voor webcare. Maar wist je dat de tool die je gebruikt nog veel meer kan? Er ligt een wereld van data binnen handbereik! Hoe haal je er actiegerichte inzichten uit, en maak je het succes van media monitoring meetbaar?

In de training Social media monitoring ga je je tool zo optimaal mogelijk inrichten en inzetten voor o.a. webcare, reputatiemanagement en campagne-analyses. Je gaat KPI’s opstellen, data visualiseren, sterke query’s formuleren en conclusies aan je resultaten verbinden.

Resultaat

  • Je kent de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van monitoring & analyse
  • Je hebt de thema’s en trends rondom je organisatie op social…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Reputatiemanagement, Social Media, PR (Public Relations) & Voorlichting, Merkontwikkeling en Mediaplanning.

Veel organisaties zetten social media monitoring in voor webcare. Maar wist je dat de tool die je gebruikt nog veel meer kan? Er ligt een wereld van data binnen handbereik! Hoe haal je er actiegerichte inzichten uit, en maak je het succes van media monitoring meetbaar?

In de training Social media monitoring ga je je tool zo optimaal mogelijk inrichten en inzetten voor o.a. webcare, reputatiemanagement en campagne-analyses. Je gaat KPI’s opstellen, data visualiseren, sterke query’s formuleren en conclusies aan je resultaten verbinden.

Resultaat

  • Je kent de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van monitoring & analyse
  • Je hebt de thema’s en trends rondom je organisatie op social media bepaald
  • Je weet hoe het umfeld (de context) van je organisatie in kaart te brengen
  • Je weet wat te doen bij een crisis op social media
  • Je gaat naar huis met een gedegen plan voor social media monitoring

Programma

Tijdens de training Social media monitoring komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Doelstellingen vertalen naar (bruikbare) KPI’s
  • Social media monitoringsplan opstellen
  • Thema’s monitoren, volgen en analyseren
  • Interpretatie van social media monitoring data
  • Interne stakeholders: aan wie rapporteer je?
  • Hoe kun je visueel aantrekkelijk rapporteren?
  • Externe stakeholders monitoren: wie, hoe en wat?
  • Concurrenten in kaart brengen
  • De markt monitoren: wat speelt er in je branche? Hoe richt je dit in?
  • Influencers in kaart brengen en monitoring inrichten
  • Reputatie(pijlers) bepalen, meten en in kaart brengen
  • Trends in social media monitoring

Voor wie

De training is voor iedereen die social media monitoring gebruikt en het succes ervan wil vergroten door een planmatige inzet. Denk aan: socialmedia-specialisten, online marketeers, communicatiemedewerkers en community managers.

Trainer(s)

Bart Scholts

Helpt bedrijven met het monitoren van hun merk, merkidentiteit en doelstellingen.Annemarie HarmsenHelpt bedrijven met het in kaart brengen van hun reputatie en merkmonitoring.

Praktisch

  • ‘Social media monitoring’ is een eendaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Je krijgt toegang tot het OBI4wan dashboard, je mag ook gebruik maken van je eigen monitoringstool: zorg dan dat je ingelogd bent.
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.