Training Social media strategie

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,0 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,0 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Training Social media strategie
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
Renée Legebeke
starstarstarstarstar_half
Renée Legebeke
Content manager
9
Training Social media strategie

"Social media strategie laat je nadenken over de manier waarop de boodschap op een juiste manier via het juiste middel bij jouw publiek terecht komt. Ook de feedback tussen door + intake vooraf zorgde ervoor dat de training echt op jouw leerbehoefte is afgestemd. " - 16-08-2018 12:08

"Social media strategie laat je nadenken over de manier waarop de boodschap op een juiste manier via het juiste middel bij jouw publiek terec… alles lezen - 16-08-2018 12:08

Startdata en plaatsen

Utrecht
20 jan. 2020 tot 27 jan. 2020
Gent
23 jan. 2020 tot 24 jan. 2020
Utrecht
24 mrt. 2020 tot 31 mrt. 2020
Utrecht
4 mei. 2020 tot 11 mei. 2020
Utrecht
23 jun. 2020 tot 30 jun. 2020
Utrecht
13 aug. 2020 tot 20 aug. 2020
Utrecht
21 sep. 2020 tot 28 sep. 2020
Gent
22 okt. 2020 tot 23 okt. 2020
Utrecht
29 okt. 2020 tot 5 nov. 2020

Beschrijving

Het inzetten van social media gaat niet zomaar: dit vraagt om een resultaatgerichte en strategische aanpak. Maar hoe pak je dat concreet aan? Hoe draagt social content en communicatie bij aan de bedrijfsdoelstellingen? En hoe bezorg je consumenten een ultieme customer journey om van hen online ambassadeurs te maken?

Tijdens deze tweedaagse training ontdek je wat een goede socialmedia-strategie kan doen voor jouw bedrijf en zet je op basis van de customer journey je eigen social visie uit.

Resultaat

  • Je kunt elke uitdaging in een steeds veranderend socialmedia-landschap doelgericht aanpakken.
  • Je leert alle stappen te integreren in je (marketing)communicatiestrategie.
  • Je kunt al je keuze…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social media strategie, Social Media, Google Analytics, LinkedIn en Social Media Marketing.

Het inzetten van social media gaat niet zomaar: dit vraagt om een resultaatgerichte en strategische aanpak. Maar hoe pak je dat concreet aan? Hoe draagt social content en communicatie bij aan de bedrijfsdoelstellingen? En hoe bezorg je consumenten een ultieme customer journey om van hen online ambassadeurs te maken?

Tijdens deze tweedaagse training ontdek je wat een goede socialmedia-strategie kan doen voor jouw bedrijf en zet je op basis van de customer journey je eigen social visie uit.

Resultaat

  • Je kunt elke uitdaging in een steeds veranderend socialmedia-landschap doelgericht aanpakken.
  • Je leert alle stappen te integreren in je (marketing)communicatiestrategie.
  • Je kunt al je keuzes voor content, kanalen en campagnes strategisch onderbouwen.
  • Je weet binnen je organisatie draagvlak voor social media te creëren.
  • Je kunt de resultaten van al jouw socialmedia-activiteiten meten en interpreteren.

Programma

In de training Social media strategie ga je met expert Kim Swagemakers aan de slag en leer je doelstellingen te realiseren via de social customer journey.

Dag 1:

  • De 5 stappen van een social media strategie
  • Impact van social media op marketing- en communicatie
  • De vertaalslag van de marcom doelstellingen naar social kpi’s
  • Gebruik van online tools om sociale data te onderzoeken
  • Nulmeting voor de huidige sociale status van je organisatie of merk
  • Gebruik van het social customer journey-model, KPI’s en data voor het bepalen van je strategie

Na dag 1 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de tweede trainingsdag. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen ongeveer twee uur in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2:

  • De Social Customer Journey invullen met contentstrategie
  • Owned, earned, paid en converged content
  • Het opstellen van relevante contentthema’s
  • Contentvormen, met speciale aandacht voor visual content
  • Engagement: talking to an audience with an audience of audiences
  • Het opstellen van een werkbare contentplanning
  • Content meten met UTM en social insights

Live Q&A:

Na de training volgt een live Q&A. Tijdens deze online sessie kun je al je vragen kwijt aan de trainer.

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die aan de slag wil gaan, of al bezig is, met social media en het ontwikkelen van een socialmedia-strategie. Denk aan communicatieadviseurs of marketeers. Basiskennis van social media is een vereiste.

Trainer(s)

Kim Swagemakers werkt al 18 jaar met online content en communities. Vanuit een ontembare passie en nieuwsgierigheid helpt ze professionals om social mediakanalen en vooral content doelgericht in te zetten.

Praktisch

  • ‘Social media strategie’ is een tweedaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop en toegang tot de social media accounts van je organisatie
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

9
Gemiddeld cijfer voor Training Social media strategie
Gebaseerd op 1 ervaring
Renée Legebeke
starstarstarstarstar_half
Renée Legebeke
Content manager
9
Training Social media strategie

"Social media strategie laat je nadenken over de manier waarop de boodschap op een juiste manier via het juiste middel bij jouw publiek terecht komt. Ook de feedback tussen door + intake vooraf zorgde ervoor dat de training echt op jouw leerbehoefte is afgestemd. " - 16-08-2018 12:08

"Social media strategie laat je nadenken over de manier waarop de boodschap op een juiste manier via het juiste middel bij jouw publiek terec… alles lezen - 16-08-2018 12:08

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.