Training Social media strategie

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Training Social media strategie

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 29 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Training Social media strategie
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
Renée Legebeke
starstarstarstarstar_half
Renée Legebeke
Content manager
9
Training Social media strategie

"Social media strategie laat je nadenken over de manier waarop de boodschap op een juiste manier via het juiste middel bij jouw publiek terecht komt. Ook de feedback tussen door + intake vooraf zorgde ervoor dat de training echt op jouw leerbehoefte is afgestemd. " - 16-08-2018 12:08

"Social media strategie laat je nadenken over de manier waarop de boodschap op een juiste manier via het juiste middel bij jouw publiek terec… alles lezen - 16-08-2018 12:08

Startdata en plaatsen

placeVirtual classroom
22 mrt. 2022 tot 31 mrt. 2022
Toon rooster
event 22 maart 2022, 12:30-15:30, Virtual classroom
event 29 maart 2022, 12:30-15:30, Virtual classroom
event 31 maart 2022, 12:30-15:30, Virtual classroom
placeUtrecht
3 mei. 2022 tot 12 mei. 2022
Toon rooster
event 3 mei 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 12 mei 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
5 jul. 2022 tot 12 jul. 2022
Toon rooster
event 5 juli 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 12 juli 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
6 okt. 2022 tot 13 okt. 2022
Toon rooster
event 6 oktober 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 13 oktober 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Aan de slag met een doordachte strategie voor je content, kanalen en campagnes

Met een social media strategie krijg je meer inzicht in welke kanalen, maar ook welke content, het beste aansluiten bij de doelstelling van je doelgroep. Het inzetten van social media gaat namelijk niet zomaar: dit vraagt om een resultaatgerichte en strategische aanpak.

Maar hoe pak je dat concreet aan? Hoe draagt social content en communicatie bij aan de bedrijfsdoelstellingen? En hoe bezorg je consumenten een ultieme customer journey om van hen online ambassadeurs te maken?

Tijdens de tweedaagse social media strategie training ontdek je wat een goede social media strategie kan doen voor jouw bedrijf en zet je op…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social media strategie, Social Media, Google Analytics, LinkedIn en Social Media Marketing.

Aan de slag met een doordachte strategie voor je content, kanalen en campagnes

Met een social media strategie krijg je meer inzicht in welke kanalen, maar ook welke content, het beste aansluiten bij de doelstelling van je doelgroep. Het inzetten van social media gaat namelijk niet zomaar: dit vraagt om een resultaatgerichte en strategische aanpak.

Maar hoe pak je dat concreet aan? Hoe draagt social content en communicatie bij aan de bedrijfsdoelstellingen? En hoe bezorg je consumenten een ultieme customer journey om van hen online ambassadeurs te maken?

Tijdens de tweedaagse social media strategie training ontdek je wat een goede social media strategie kan doen voor jouw bedrijf en zet je op basis van de customer journey je eigen social visie uit.

Resultaat

  • Je kunt elke uitdaging in een steeds veranderend socialmedia-landschap doelgericht aanpakken.
  • Je leert alle stappen van een social media strategie te integreren in je (marketing)communicatiestrategie.
  • Je kunt al je keuzes voor content, kanalen en campagnes strategisch onderbouwen.
  • Je weet binnen je organisatie draagvlak voor social media te creëren.
  • Je kunt de resultaten van al jouw socialmedia-activiteiten meten en interpreteren.

Voor wie

Deze social media training is bedoeld voor iedereen die aan de slag wil gaan, of al bezig is, met social media en het ontwikkelen van een socialmedia-strategie. Denk aan communicatieadviseurs of marketeers. Basiskennis van social media is een vereiste.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

In de training Social media strategie ga je met expert Kim Swagemakers aan de slag en leer je doelstellingen te realiseren via de social customer journey.

Dag 1:

  • De 5 stappen van een social media strategie
  • Impact van social media op marketing- en communicatie
  • De vertaalslag van de marcom doelstellingen naar social kpi’s
  • Gebruik van online tools om sociale data te onderzoeken
  • Nulmeting voor de huidige sociale status van je organisatie of merk
  • Gebruik van het social customer journey-model, KPI’s en data voor het bepalen van je strategie

Na dag 1 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de tweede trainingsdag. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen ongeveer twee uur in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2:

  • De Social Customer Journey invullen met contentstrategie
  • Owned, earned, paid en converged content
  • Het opstellen van relevante contentthema’s
  • Contentvormen, met speciale aandacht voor visual content
  • Engagement: talking to an audience with an audience of audiences
  • Het opstellen van een werkbare contentplanning
  • Content meten met UTM en social insights

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop en toegang tot de social media accounts van je organisatie.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen en toegang tot de social media accounts van je organisatie. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

Deze social media training is bedoeld voor iedereen die aan de slag wil gaan, of al bezig is, met social media en het ontwikkelen van een socialmedia-strategie. Denk aan communicatieadviseurs of marketeers. Basiskennis van social media is een vereiste.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kunt elke uitdaging in een steeds veranderend socialmedia-landschap doelgericht aanpakken.
  • Je leert alle stappen van een social media strategie te integreren in je (marketing)communicatiestrategie.
  • Je kunt al je keuzes voor content, kanalen en campagnes strategisch onderbouwen.
  • Je weet binnen je organisatie draagvlak voor social media te creëren.
  • Je kunt de resultaten van al jouw socialmedia-activiteiten meten en interpreteren.

In de training Social media strategie ga je met expert Kim Swagemakers aan de slag en leer je doelstellingen te realiseren via de social customer journey.

Dag 1:

  • De 5 stappen van een social media strategie
  • Impact van social media op marketing- en communicatie
  • De vertaalslag van de marcom doelstellingen naar social kpi’s
  • Gebruik van online tools om sociale data te onderzoeken
  • Nulmeting voor de huidige sociale status van je organisatie of merk
  • Gebruik van het social customer journey-model, KPI’s en data voor het bepalen van je strategie

Na dag 1 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de tweede trainingsdag. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen ongeveer twee uur in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2:

  • De Social Customer Journey invullen met contentstrategie
  • Owned, earned, paid en converged content
  • Het opstellen van relevante contentthema’s
  • Contentvormen, met speciale aandacht voor visual content
  • Engagement: talking to an audience with an audience of audiences
  • Het opstellen van een werkbare contentplanning
  • Content meten met UTM en social insights

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop en toegang tot de social media accounts van je organisatie.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen en toegang tot de social media accounts van je organisatie. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

9
Gemiddeld cijfer voor Training Social media strategie
Gebaseerd op 1 ervaring
Renée Legebeke
starstarstarstarstar_half
Renée Legebeke
Content manager
9
Training Social media strategie

"Social media strategie laat je nadenken over de manier waarop de boodschap op een juiste manier via het juiste middel bij jouw publiek terecht komt. Ook de feedback tussen door + intake vooraf zorgde ervoor dat de training echt op jouw leerbehoefte is afgestemd. " - 16-08-2018 12:08

"Social media strategie laat je nadenken over de manier waarop de boodschap op een juiste manier via het juiste middel bij jouw publiek terec… alles lezen - 16-08-2018 12:08

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.