Training Aan de slag met contentmarketing
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 11 dec. 2023Toon rooster event 11 december 2023, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 11 apr. 2024Toon rooster event 11 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 2 sep. 2024Toon rooster event 2 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 12 dec. 2024Toon rooster event 12 december 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Stel een sterke contentstrategie op en overtuig je doelgroep met wat je online plaatstJe wil met contentmarketing aan de slag. Slim, want het is een van de beste manieren om potentiële klanten te bereiken. Hoe en waar begin je? Wie is eigenlijk je publiek of doelgroep, waar bevinden ze zich en op welke content zitten ze te wachten?
Tijdens de training Aan de slag met contentmarketing krijg je concrete handvatten om structureel de juiste mensen te bereiken met de juiste boodschap, op het juiste moment en via de juiste kanalen. Je gaat in deze training, samen met expert Mendy Pluim, praktisch aan de slag met zowel het bedenken als het maken van pakkende inhoud.
Resultaat
- Je weet wie je wil …

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je wil met contentmarketing aan de slag. Slim, want het is een van de beste manieren om potentiële klanten te bereiken. Hoe en waar begin je? Wie is eigenlijk je publiek of doelgroep, waar bevinden ze zich en op welke content zitten ze te wachten?
Tijdens de training Aan de slag met contentmarketing krijg je concrete handvatten om structureel de juiste mensen te bereiken met de juiste boodschap, op het juiste moment en via de juiste kanalen. Je gaat in deze training, samen met expert Mendy Pluim, praktisch aan de slag met zowel het bedenken als het maken van pakkende inhoud.
Resultaat
- Je weet wie je wil bereiken en waar je deze doelgroep kunt vinden
- Je kunt je doelgroep met de juiste boodschap bereiken én in beweging brengen
- Je weet hoe je duurzame content creëert
- Je weet hoe je een content cyclus op kunt stellen om continu je doelgroep te bedienen met content
- Je kunt doelen stellen, kpi’s bepalen en de resultaten daarvan meten en analyseren
Voor wie
De training Aan de slag met contentmarketing is voor iedereen die op een snelle en effectieve manier zijn organisatie zichtbaar wil maken met goede informatie, bij de juiste mensen, op de juiste kanalen en met de juiste doelstellingen.
Denk aan: marketeers, communicatiemedewerkers, creatievelingen, fotografen, zelfstandig ondernemers, journalisten, contentmarketeers etc.
Optioneel: voor deze training is basiskennis over je doelgroep en social media handig.
Voor deze training gaan we uit van mbo+ denk-niveau.
Programma
Tijdens de training Aan de slag met contentmarketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Doelstellingen bepalen
- Doelgroep bepalen
- Doelgroep bereiken: de juiste kanalenstrategie
- Ontdek de informatiebehoefte van je gebruikers
- Goede content creëren voor je volledige publiek
- Content plaatsen: frequentie en timing
- Contentkalender
- Plan-tools en analyseren (meten is weten)
Praktisch
- Deze training bestaat uit 1 dag training op locatie
- Voorafgaand aan de training vindt een intakegesprek plaats
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Studiemateriaal inbegrepen
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training Aan de slag met contentmarketing is voor iedereen die op een snelle en effectieve manier zijn organisatie zichtbaar wil maken met goede informatie, bij de juiste mensen, op de juiste kanalen en met de juiste doelstellingen.
Denk aan: marketeers, communicatiemedewerkers, creatievelingen, fotografen, zelfstandig ondernemers, journalisten, contentmarketeers etc.
Optioneel: voor deze training is basiskennis over je doelgroep en social media handig.
Voor deze training gaan we uit van mbo+ denk-niveau.
- Je weet wie je wil bereiken en waar je deze doelgroep kunt vinden
- Je kunt je doelgroep met de juiste boodschap bereiken én in beweging brengen
- Je weet hoe je duurzame content creëert
- Je weet hoe je een content cyclus op kunt stellen om continu je doelgroep te bedienen met content
- Je kunt doelen stellen, kpi’s bepalen en de resultaten daarvan meten en analyseren
Tijdens de training Aan de slag met contentmarketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Doelstellingen bepalen
- Doelgroep bepalen
- Doelgroep bereiken: de juiste kanalenstrategie
- Ontdek de informatiebehoefte van je gebruikers
- Goede content creëren voor je volledige publiek
- Content plaatsen: frequentie en timing
- Contentkalender
- Plan-tools en analyseren (meten is weten)
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.