Training Customer insight & propositie

Type product
Tijdsduur
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

De consument is kritischer, en de concurrentie groter. Hoe zorg je dat de doelgroep voor jouw producten of diensten kiest? Hoe bouw je een propositie met een onderscheidende belofte én bewijsvoering, die ook nog eens in de klantbehoeften voorziet?

Tijdens de training Customer Insight & propositie leer je waarom en hoe klantinzichten de basis vormen van je marketing. Je ontdekt wat een inzicht-gedreven propositie inhoudt, voor zowel B2B als B2C, en leert hoe zelf een stevige propositie te formuleren.

Resultaat

  • Je kent het belang van klantinzicht voor het formuleren van een goede propositie
  • Je weet hoe je de wensen, frustraties en dilemma’s van je doelgroep kunt achterhalen
  • Je hebt de b…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

De consument is kritischer, en de concurrentie groter. Hoe zorg je dat de doelgroep voor jouw producten of diensten kiest? Hoe bouw je een propositie met een onderscheidende belofte én bewijsvoering, die ook nog eens in de klantbehoeften voorziet?

Tijdens de training Customer Insight & propositie leer je waarom en hoe klantinzichten de basis vormen van je marketing. Je ontdekt wat een inzicht-gedreven propositie inhoudt, voor zowel B2B als B2C, en leert hoe zelf een stevige propositie te formuleren.

Resultaat

  • Je kent het belang van klantinzicht voor het formuleren van een goede propositie
  • Je weet hoe je de wensen, frustraties en dilemma’s van je doelgroep kunt achterhalen
  • Je hebt de bouwstenen voor het opzetten van een eigen inzicht-gedreven propositie
  • Je hebt handvatten om het verschil te maken en je doelgroep te verleiden met jouw aanbod

Programma

Tijdens de training Customer insight & propositie komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1:

  • Theorie rondom insights
  • Succesvolle insights-cases van andere bedrijven
  • Oefeningen om tot een insight te komen
  • Gezamenlijk werken aan een case

Dag 2:

  • Wat is een inzicht-gedreven propositie
  • Succesvolle proposities van andere bedrijven
  • Oefeningen om van een inzicht naar een belofte en bewijsvoering komen
  • Gezamenlijk werken aan een case

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die een goede propositie wil formuleren voor zijn of haar producten, diensten en/of bedrijven, voor zowel B2B als B2C. Denk aan: marketeers en marketingcommunicatie-specialisten.

Trainer(s)

Marianne Stok is marketingstrateeg. Ze helpt bedrijven met de doorvertaling van de positionering naar selling the brand en living the brand activiteiten en met het professionaliseren van marketingafdelingen.

Praktisch

  • Customer insight & propositie is een tweedaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.