Training Data-driven contentmarketing

Training Data-driven contentmarketing

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 49 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht

Beschrijving

Creëer content die gericht is op groei en conversie dankzij de kracht van data

Wil jij jouw contentmarketing naar nieuwe hoogten tillen door slim gebruik te maken van data en technologie? Dan is de training Data-driven contentmarketing precies waar je naar op zoek bent.

Met een plan van aanpak, praktische voorbeelden en data-experimenten leer je in deze training wat wél en wat niet werkt voor jouw contentmarketing. Daarnaast leer je op basis van zoekgegevens content te maken waar mensen naar op zoek zijn. Ook kun je dankzij AI (artificial intelligence) gemakkelijker content produceren. En met personalisatie zorg je dat de inhoud en aflevering volledig wordt aangepast aan wat voor jou het bes…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Data Driven, Content Marketing, Big Data, Datavisualisatie en Data Science.

Creëer content die gericht is op groei en conversie dankzij de kracht van data

Wil jij jouw contentmarketing naar nieuwe hoogten tillen door slim gebruik te maken van data en technologie? Dan is de training Data-driven contentmarketing precies waar je naar op zoek bent.

Met een plan van aanpak, praktische voorbeelden en data-experimenten leer je in deze training wat wél en wat niet werkt voor jouw contentmarketing. Daarnaast leer je op basis van zoekgegevens content te maken waar mensen naar op zoek zijn. Ook kun je dankzij AI (artificial intelligence) gemakkelijker content produceren. En met personalisatie zorg je dat de inhoud en aflevering volledig wordt aangepast aan wat voor jou het beste werkt.

Na het volgen van de training Data-driven contentmarketing ben jij in staat om krachtige en relevante content te creëren die gericht is op groei en conversie. En dat allemaal dankzij de kracht van data en technologie!

Resultaat

  • Je kent de kracht van data-gedreven marketing en hoe je dat voor contentmarketing kunt toepassen
  • Je weet met welke data je inzicht krijgt in de klantreis zodat je je content optimaal op je doelgroep kunt afstemmen
  • Je weet hoe je je contentmarketing-inspanning meetbaar kunt maken in KPI’s en dashboards
  • Je kent de mogelijkheden van continu leren en experimenten om je contentmarketing optimaal te kunnen laten presteren
  • Je weet hoe je segmentatie, personalisatie en marketing automation kunt inzetten om je content op het juiste moment bij de juiste persoon op het juiste tijdstip te krijgen met zo min mogelijk moeite

Voor wie

De training Data-driven contentmarketing is voor contentmarketeers, contentmakers, communicatie-specialisten en marketeers die zich bezighouden met, en beter willen worden in, contentmarketing met data en technologie.

Voor deze training gaan we uit van mbo+ / mbo-denkniveau.

Programma

In het programma komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Hoe pas je data-gedreven werken toe? 
  • Wat kun je allemaal met data voor het verbeteren van je contentmarketing?
  • Hoe leer je op een data-gedreven wijze je klant optimaal kennen?
  • OpenAI, Ahrefs, Empathy map, socialmediamonitoring-tools en meer tools ter input en inspiratie om je contentcreatie naar ‘next level’ te brengen
  • Het opstellen van relevante en waardevolle KPI’s om je contentmarketingstrategie meetbaar te maken
  • De mogelijkheden van marketing automation en personalisatie om content en de distributie van content volledig aan de klant aan te passen
  • Hoe je met testen & experimentatie de effectiviteit van je contentmarketing verbetert

Praktisch

  • Deze training bestaat uit 1 dag training op locatie
  • Voorafgaand aan de training vindt een intakegesprek plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Studiemateriaal inbegrepen
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen

Erkenning accreditatie

  • 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

De training Data-driven contentmarketing is voor contentmarketeers, contentmakers, communicatie-specialisten en marketeers die zich bezighouden met, en beter willen worden in, contentmarketing met data en technologie.

Voor deze training gaan we uit van mbo+ / mbo-denkniveau.

  • Je kent de kracht van data-gedreven marketing en hoe je dat voor contentmarketing kunt toepassen
  • Je weet met welke data je inzicht krijgt in de klantreis zodat je je content optimaal op je doelgroep kunt afstemmen
  • Je weet hoe je je contentmarketing-inspanning meetbaar kunt maken in KPI’s en dashboards
  • Je kent de mogelijkheden van continu leren en experimenten om je contentmarketing optimaal te kunnen laten presteren
  • Je weet hoe je segmentatie, personalisatie en marketing automation kunt inzetten om je content op het juiste moment bij de juiste persoon op het juiste tijdstip te krijgen met zo min mogelijk moeite

In het programma komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Hoe pas je data-gedreven werken toe? 
  • Wat kun je allemaal met data voor het verbeteren van je contentmarketing?
  • Hoe leer je op een data-gedreven wijze je klant optimaal kennen?
  • OpenAI, Ahrefs, Empathy map, socialmediamonitoring-tools en meer tools ter input en inspiratie om je contentcreatie naar ‘next level’ te brengen
  • Het opstellen van relevante en waardevolle KPI’s om je contentmarketingstrategie meetbaar te maken
  • De mogelijkheden van marketing automation en personalisatie om content en de distributie van content volledig aan de klant aan te passen
  • Hoe je met testen & experimentatie de effectiviteit van je contentmarketing verbetert

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.