Training E-commerce & webshops

Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training E-commerce & webshops

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 36 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
5 okt. 2023 tot 12 okt. 2023
Toon rooster
event 5 oktober 2023, 09:30-16:30, Utrecht
event 12 oktober 2023, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
4 apr. 2024 tot 11 apr. 2024
Toon rooster
event 4 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht
event 11 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
24 sep. 2024 tot 1 okt. 2024
Toon rooster
event 24 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht
event 1 oktober 2024, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Aan de slag met e-commerce: zo maak je van je webwinkel een succes

Steeds meer bedrijven openen een eigen webshop. Zowel in B2C als B2B. Vaak zijn (online) marketeers verantwoordelijk voor de e-commerce, zeker bij traditionele bedrijven. Deze specialisten op het vlak van campagne voeren en leads genereren ontdekken meestal snel dat het opzetten en beheren van een webshop specifieke vaardigheden vereist.

Tijdens de training E-commerce & webshops ontdek je wat er nodig is om een webshop te starten én succesvol te maken. In 2 dagen komen de belangrijkste onderdelen en how to’s voorbij. Van e-commerce- en lead nurturing-strategie tot buyer persona’s. En van customer journey mapping tot conversie…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business-To-Consumer, E-commerce, Marketing management, Marketingstrategie en Marketing en Sales.

Aan de slag met e-commerce: zo maak je van je webwinkel een succes

Steeds meer bedrijven openen een eigen webshop. Zowel in B2C als B2B. Vaak zijn (online) marketeers verantwoordelijk voor de e-commerce, zeker bij traditionele bedrijven. Deze specialisten op het vlak van campagne voeren en leads genereren ontdekken meestal snel dat het opzetten en beheren van een webshop specifieke vaardigheden vereist.

Tijdens de training E-commerce & webshops ontdek je wat er nodig is om een webshop te starten én succesvol te maken. In 2 dagen komen de belangrijkste onderdelen en how to’s voorbij. Van e-commerce- en lead nurturing-strategie tot buyer persona’s. En van customer journey mapping tot conversie-optimalisatie.

Resultaat

  • Je hebt de outline van je e-commerce businessplan geschreven
  • Je hebt handvatten om de conversie van je webshop te verhogen
  • Je kunt je online bereik vergroten door de inzet van de juiste marketplaces
  • Je weet welke tools nodig zijn voor analyse en sales, en kunt deze op je website integreren
  • Je kunt e-commerce effectief organiseren binnen je bedrijf

Voor wie

De training E-commerce & webshops is voor iedereen die een webshop op een effectieve manier wil opzetten, beheren en/of optimaliseren. Denk aan: ondernemers, (online) marketeers, beginnende e-commerce managers en webshop beheerders.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training E-commerce & webshops komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1: Algemeen & Strategie en Effectief inzetten online kanalen

  • Ontwikkeling e-commerce & m-commerce in B2C en B2B
  • Multi channel strategie
  • Impact van e-commerce op organisatie
  • Rol van CRM
  • Ontwikkelen van e-commerce strategie
  • Ontwikkelen van lead nurturing strategie
  • Rol van Marketplaces in E-commerce strategie
  • Customer journey mapping
  • Ontwikkelen van buyer persona’s
  • Opzetten campagnes
  • Inzet online kanalen i.r.t. e-commerce (SEO, SEA, Social media, E-mail marketing, Display advertising)
  • Bepalen van online marketing budget / ROI denken

Dag 2: Analyse & rapportage en Conversie denken, optimalisatie & implementatie

  • Web analytics
  • Bereken van de maximale mkt kosten per sale
  • Bereken customer life time value
  • E-commerce rapportages & KPI’s
  • Sales funnel
  • Logistieke & financiële processen
  • Conversie optimalisatie
  • A/B testen in de praktijk
  • Webshops & e-commerce & lead generation tooling

Praktisch

  • De training E-commerce en webshops is een 2-daagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

De training E-commerce & webshops is voor iedereen die een webshop op een effectieve manier wil opzetten, beheren en/of optimaliseren. Denk aan: ondernemers, (online) marketeers, beginnende e-commerce managers en webshop beheerders.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je hebt de outline van je e-commerce businessplan geschreven
  • Je hebt handvatten om de conversie van je webshop te verhogen
  • Je kunt je online bereik vergroten door de inzet van de juiste marketplaces
  • Je weet welke tools nodig zijn voor analyse en sales, en kunt deze op je website integreren
  • Je kunt e-commerce effectief organiseren binnen je bedrijf

Tijdens de training E-commerce & webshops komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1: Algemeen & Strategie en Effectief inzetten online kanalen

  • Ontwikkeling e-commerce & m-commerce in B2C en B2B
  • Multi channel strategie
  • Impact van e-commerce op organisatie
  • Rol van CRM
  • Ontwikkelen van e-commerce strategie
  • Ontwikkelen van lead nurturing strategie
  • Rol van Marketplaces in E-commerce strategie
  • Customer journey mapping
  • Ontwikkelen van buyer persona’s
  • Opzetten campagnes
  • Inzet online kanalen i.r.t. e-commerce (SEO, SEA, Social media, E-mail marketing, Display advertising)
  • Bepalen van online marketing budget / ROI denken

Dag 2: Analyse & rapportage en Conversie denken, optimalisatie & implementatie

  • Web analytics
  • Bereken van de maximale mkt kosten per sale
  • Bereken customer life time value
  • E-commerce rapportages & KPI’s
  • Sales funnel
  • Logistieke & financiële processen
  • Conversie optimalisatie
  • A/B testen in de praktijk
  • Webshops & e-commerce & lead generation tooling

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.