Training Leadgeneratie voor B2B

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Training Leadgeneratie voor B2B

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 32 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
1 nov. 2022 tot 15 nov. 2022
Toon rooster
event 1 november 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 15 november 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
16 mei. 2023 tot 23 mei. 2023
Toon rooster
event 16 mei 2023, 09:30-16:30, Utrecht
event 23 mei 2023, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
2 okt. 2023 tot 9 okt. 2023
Toon rooster
event 2 oktober 2023, 09:30-16:30, Utrecht
event 9 oktober 2023, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Meer kwalitatieve leads door inbound marketing, marketing automation en account based marketing

Leadgeneratie is essentieel voor een B2B-bedrijf met groeiambitie. Hoe zorg je met effectieve inbound marketing structureel voor meer prospects en kwalitatieve leads? En hoe maak je, samen met sales, van deze potentiële klanten nieuwe klanten?

Tijdens de tweedaagse training Leadgeneratie voor B2B leg je in 4 stappen de basis voor een eigen leadgeneratie- en inboundmarketingstrategie. Aan de hand van een PMC-aanpak, waardeproposities, persona’s en buyer journeys breng je jouw doelgroep in kaart. Ook krijg je handvatten voor het bepalen van de juiste storylines en kanalen. Verder maak je kennis met …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Leadgeneratie, Telemarketing & telesales, Acquisitie, Basiskennis Sales en Marketing Automation.

Meer kwalitatieve leads door inbound marketing, marketing automation en account based marketing

Leadgeneratie is essentieel voor een B2B-bedrijf met groeiambitie. Hoe zorg je met effectieve inbound marketing structureel voor meer prospects en kwalitatieve leads? En hoe maak je, samen met sales, van deze potentiële klanten nieuwe klanten?

Tijdens de tweedaagse training Leadgeneratie voor B2B leg je in 4 stappen de basis voor een eigen leadgeneratie- en inboundmarketingstrategie. Aan de hand van een PMC-aanpak, waardeproposities, persona’s en buyer journeys breng je jouw doelgroep in kaart. Ook krijg je handvatten voor het bepalen van de juiste storylines en kanalen. Verder maak je kennis met marketing automation, leer je hoe account based marketing bijdraagt aan het verstevigen van de strategie én hoe je de samenwerking met sales verbetert. Alle ingrediënten om je leadgeneratie naar een hoger niveau te tillen. 

Resultaat

  • Je kunt met inbound marketing werken aan een doorlopende stroom kwalitatieve leads én thought leadership
  • Je bent, samen met je collega’s (ook sales), in staat om de doelgroep en het aankoopproces goed inzichtelijk te maken.
  • Je hebt de basis voor een strategie waarmee je organisatie doelgericht kwalitatieve leads kan genereren
  • Je weet meer over marketing automation, en hoe je dit kunt inzetten  voor effectieve leadgeneratie
  • Je kunt met je team account based marketing-concepten ontwikkelen, uitvoeren en verbeteren
  • Je snapt het belang van een goede samenwerking met sales én kunt je sales collega’s en directie overtuigen van het belang van leadgeneratie

Voor wie

De training is voor iedereen die zijn of haar leadgeneratie en inbound marketing wil verbeteren. Denk aan: B2B-marketeers, online marketeers, marketing communicatie medewerkers, communicatieprofessionals, (inside) sales en contentmarketeers.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • Leadgeneratie met inbound marketing
  • Verdieping in de doelgroep
    • PMC
    • Waardepropositie
    • DMU
    • Buyer persona maken
    • Het aankoopproces (buyer journey) opstellen
  • Content, kanalen en leadgeneratie
  • Aantrekken van verkeer via vindbaarheid, online media en remarketing
  • Marketing automation 

Dag 2

  • Marketing automation demo
  • Leadgeneratie via account based marketing (ABM)
  • De samenwerking tussen marketing en sales
  • De business case van leadgeneratie

Praktisch

  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Studiemateriaal inbegrepen
  • Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen
  • Schrijf je tegelijkertijd met je collega’s in en ontvang tot 20% groepskorting (5% per extra deelnemer).
  • Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner
  • Onderdeel van STAP-budget

 

De training is voor iedereen die zijn of haar leadgeneratie en inbound marketing wil verbeteren. Denk aan: B2B-marketeers, online marketeers, marketing communicatie medewerkers, communicatieprofessionals, (inside) sales en contentmarketeers.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kunt met inbound marketing werken aan een doorlopende stroom kwalitatieve leads én thought leadership
  • Je bent, samen met je collega’s (ook sales), in staat om de doelgroep en het aankoopproces goed inzichtelijk te maken.
  • Je hebt de basis voor een strategie waarmee je organisatie doelgericht kwalitatieve leads kan genereren
  • Je weet meer over marketing automation, en hoe je dit kunt inzetten  voor effectieve leadgeneratie
  • Je kunt met je team account based marketing-concepten ontwikkelen, uitvoeren en verbeteren
  • Je snapt het belang van een goede samenwerking met sales én kunt je sales collega’s en directie overtuigen van het belang van leadgeneratie

Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • Leadgeneratie met inbound marketing
  • Verdieping in de doelgroep
    • PMC
    • Waardepropositie
    • DMU
    • Buyer persona maken
    • Het aankoopproces (buyer journey) opstellen
  • Content, kanalen en leadgeneratie
  • Aantrekken van verkeer via vindbaarheid, online media en remarketing
  • Marketing automation 

Dag 2

  • Marketing automation demo
  • Leadgeneratie via account based marketing (ABM)
  • De samenwerking tussen marketing en sales
  • De business case van leadgeneratie

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.