Training Leads genereren met social media

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Leads genereren met social media

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 29 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual classroom
8 mrt. 2022 tot 15 mrt. 2022
Toon rooster
event 8 maart 2022, 12:30-15:30, Virtual classroom
event 15 maart 2022, 12:30-15:30, Virtual classroom
placeUtrecht
9 jun. 2022
Toon rooster
event 9 juni 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Van vluchtige social media-volgers naar betrokken mail-abonnees

Volgers en fans op je social media-kanalen zijn geweldig, maar ook vluchtig en steeds moeilijker bereikbaar. Social media-platformen zijn ‘gehuurde’ grond die aan verandering onderhevig zijn. 

Het is tijd voor de volgende stap: van vluchtige volgers naar waardevolle connecties op jouw e-maillijst. Je bent niet langer afhankelijk van de regels van social media-platformen en hun algoritmes, maar bouwt aan een waardevol bestand vol data van jouw (potentiële) klanten. Meer kennis is relevantere mails (bijvoorbeeld door segmentatie) is hogere conversie! 

Tijdens de training Leads genereren met social media leer je hoe je ‘jouw’ fans …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social Media, LinkedIn, Facebook, Twitter en Social media strategie.

Van vluchtige social media-volgers naar betrokken mail-abonnees

Volgers en fans op je social media-kanalen zijn geweldig, maar ook vluchtig en steeds moeilijker bereikbaar. Social media-platformen zijn ‘gehuurde’ grond die aan verandering onderhevig zijn. 

Het is tijd voor de volgende stap: van vluchtige volgers naar waardevolle connecties op jouw e-maillijst. Je bent niet langer afhankelijk van de regels van social media-platformen en hun algoritmes, maar bouwt aan een waardevol bestand vol data van jouw (potentiële) klanten. Meer kennis is relevantere mails (bijvoorbeeld door segmentatie) is hogere conversie! 

Tijdens de training Leads genereren met social media leer je hoe je ‘jouw’ fans op jouw e-maillijst krijgt met perfecte lead magnets.

Resultaat

  • Je weet welke tools jij nodig hebt voor e-mail listbuilding en leert deze gebruiken tijdens de training.
  • Je kent de (elkaar versterkende) kracht van een connect-strategie via e-mail en een interactie-strategie via social media.
  • Je kunt de social opt-in strategie toepassen: de brug van fans en volgers naar e-mailadressen.
  • Je leert wat lead magnets, freemiums en opt-in monsters zijn en hoe je ze kunt inzetten.
  • Je bepaalt de premium content vanuit jouw organisatie en legt de basis voor jouw eerste leadmagnet(s) in vorm, inhoud en ontwerp.
  • Je creëert een contentserie vanuit je premium content voor je verschillende social mediakanalen om je fans en volgers te converteren naar je e-mail lijst.
  • Je beheerst DM-strategieën om verkeer vanuit de social media-kanalen naar je leadmagnet te realiseren. (Voor Facebook, Instagram, blog posts, LinkedIn, Pinterest, Youtube en Twitter).
  • Je maakt de basis voor een optimale lead magnetpagina, bedankt-pagina en bedankt-mail.

Voor wie

De training Leads genereren met social media is voor ondernemers en communicatie-professionals die meer waarde uit hun zorgvuldig opgebouwde social media fans en volgers willen halen.

Denk aan: zzp’ers, ondernemers, communicatie professionals en content professionals.

Voor deze training dien je over de volgende basiskennis te beschikken: je zet social media-kanalen en -content zakelijk in. En je hebt een e-mailsysteem voor je organisatie. Je creëert of beheert de zakelijke content. Je hoeft niet per se veel volgers of een grote e-maillijst te hebben om deel te nemen.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Leads genereren met social media komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Kracht van social media in combinatie met e-mail.
  • Waarom een e-maillijst naast je volgers en fans?
  • Wat zijn leadmagnets?
  • Jouw premium leadmagnet content.
  • Creëer je eerste Leadmagnet(s).
  • Leadmagnet pagina, bedankt-pagina en bedankt-mail.
  • Social content vanuit je leadmagnet.
  • Social DM strategie: realiseer verkeer.
  • Mijn lijst groeit! Wat nu?
  • Handige tools & extra tips.

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

De training Leads genereren met social media is voor ondernemers en communicatie-professionals die meer waarde uit hun zorgvuldig opgebouwde social media fans en volgers willen halen.

Denk aan: zzp’ers, ondernemers, communicatie professionals en content professionals.

Voor deze training dien je over de volgende basiskennis te beschikken: je zet social media-kanalen en -content zakelijk in. En je hebt een e-mailsysteem voor je organisatie. Je creëert of beheert de zakelijke content. Je hoeft niet per se veel volgers of een grote e-maillijst te hebben om deel te nemen.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je weet welke tools jij nodig hebt voor e-mail listbuilding en leert deze gebruiken tijdens de training.
  • Je kent de (elkaar versterkende) kracht van een connect-strategie via e-mail en een interactie-strategie via social media.
  • Je kunt de social opt-in strategie toepassen: de brug van fans en volgers naar e-mailadressen.
  • Je leert wat lead magnets, freemiums en opt-in monsters zijn en hoe je ze kunt inzetten.
  • Je bepaalt de premium content vanuit jouw organisatie en legt de basis voor jouw eerste leadmagnet(s) in vorm, inhoud en ontwerp.
  • Je creëert een contentserie vanuit je premium content voor je verschillende social mediakanalen om je fans en volgers te converteren naar je e-mail lijst.
  • Je beheerst DM-strategieën om verkeer vanuit de social media-kanalen naar je leadmagnet te realiseren. (Voor Facebook, Instagram, blog posts, LinkedIn, Pinterest, Youtube en Twitter).
  • Je maakt de basis voor een optimale lead magnetpagina, bedankt-pagina en bedankt-mail.

Tijdens de training Leads genereren met social media komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Kracht van social media in combinatie met e-mail.
  • Waarom een e-maillijst naast je volgers en fans?
  • Wat zijn leadmagnets?
  • Jouw premium leadmagnet content.
  • Creëer je eerste Leadmagnet(s).
  • Leadmagnet pagina, bedankt-pagina en bedankt-mail.
  • Social content vanuit je leadmagnet.
  • Social DM strategie: realiseer verkeer.
  • Mijn lijst groeit! Wat nu?
  • Handige tools & extra tips.

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.