Training Usability & conversie

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
27 jan. 2022
Toon rooster
event 27 januari 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
23 mei. 2022
Toon rooster
event 23 mei 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
21 sep. 2022
Toon rooster
event 21 september 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Haal meer rendement uit je website met een CRO-proces

Om de website van je organisatie beter te laten presteren en er meer rendement uit te halen, moet je de gebruikerservaring optimaliseren. Hoe zorg je voor betere website usability? En wat te doen om structureel meer conversie te krijgen in de vorm van kliks, contactmomenten en/of (offerte)aanvragen?

Tijdens de training maak je in 5 stappen je website overzichtelijker, toegankelijker én effectiever. Je gaat aan de slag met de CRO-piramide, user- en A/B-testen, leert in je analyse quick wins en optimalisaties vinden en ontdekt hoe je met slimme beïnvloedingstechnieken je doelgroep tot actie kunt verleiden.

Resultaat

  • Je kent alle onderdelen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Haal meer rendement uit je website met een CRO-proces

Om de website van je organisatie beter te laten presteren en er meer rendement uit te halen, moet je de gebruikerservaring optimaliseren. Hoe zorg je voor betere website usability? En wat te doen om structureel meer conversie te krijgen in de vorm van kliks, contactmomenten en/of (offerte)aanvragen?

Tijdens de training maak je in 5 stappen je website overzichtelijker, toegankelijker én effectiever. Je gaat aan de slag met de CRO-piramide, user- en A/B-testen, leert in je analyse quick wins en optimalisaties vinden en ontdekt hoe je met slimme beïnvloedingstechnieken je doelgroep tot actie kunt verleiden.

Resultaat

  • Je kent alle onderdelen van het CRO-proces en kunt de juiste optimalisaties op het juiste moment doorvoeren
  • Je weet wat te doen om websitebezoekers de beste user experience te bieden én beter te laten converteren
  • Je kunt beïnvloedingsprincipes toepassen om je doelgroep(en) te overtuigen en activeren
  • Je hebt handvatten en tips om het proces in je organisatie in te richten en meer resultaat uit je website te halen

Voor wie

De training is voor iedereen die structureel betere online resultaten wil behalen. En voor professionals die daarnaast een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website willen. Denk aan: marketeers, communicatieprofessionals en webredacteuren.  

Wil je vooral focus op verkoop via je website? Dan is ook de training Conversie-optimalisatie interessant voor jou. 

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Usability & conversie komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Conversie-optimalisatie (CRO) als proces
  • Gericht je conversiepercentage verhogen
  • Website toegankelijk maken voor je doelgroep(en)
  • Doelgroep(en) betrekken bij het optimaliseren van je website
  • Goede en verantwoorde user testen opzetten
  • Goede en verantwoorde A/B-testen opzetten
  • Resultaten van testen interpreteren
  • Best practices

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

De training is voor iedereen die structureel betere online resultaten wil behalen. En voor professionals die daarnaast een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website willen. Denk aan: marketeers, communicatieprofessionals en webredacteuren.  

Wil je vooral focus op verkoop via je website? Dan is ook de training Conversie-optimalisatie interessant voor jou. 

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kent alle onderdelen van het CRO-proces en kunt de juiste optimalisaties op het juiste moment doorvoeren
  • Je weet wat te doen om websitebezoekers de beste user experience te bieden én beter te laten converteren
  • Je kunt beïnvloedingsprincipes toepassen om je doelgroep(en) te overtuigen en activeren
  • Je hebt handvatten en tips om het proces in je organisatie in te richten en meer resultaat uit je website te halen

Tijdens de training Usability & conversie komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Conversie-optimalisatie (CRO) als proces
  • Gericht je conversiepercentage verhogen
  • Website toegankelijk maken voor je doelgroep(en)
  • Doelgroep(en) betrekken bij het optimaliseren van je website
  • Goede en verantwoorde user testen opzetten
  • Goede en verantwoorde A/B-testen opzetten
  • Resultaten van testen interpreteren
  • Best practices

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.