Excellent gastheerschap (m/v)

Type product
Tijdsduur
Logo van Gastvrijheid in Bedrijf

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Succesvol door gastvrijheid

Wij geloven dat gastvrijheid de kracht is achter succesvolle bedrijven en mensen. Gastvrijheid maakt dat gasten niet alleen zeer tevreden zijn, ze komen ook graag terug en worden ambassadeurs van uw organisatie. Gastvrijheid maakt het verschil tussen een gewoon goede en een memorabele beleving. Naast het versterken van het imago en het rendement dat gastvrijheid oplevert, heeft het veel effect op jezelf. Wat je geeft, krijg je terug. Wanneer jij gastvrij bent, zal je nog meer passie, positieve energie, plezier en voldoening ervaren.

Gastvrijheid begint bij gastheerschap

Gastvrijheid is vooral te vinden in het gastheerschap van medewerkers en komt tot uiting in hun passie, motivatie, uitstraling, houding en gedrag. Iedere medewerker die in contact staat met een gast is gastheer. Vandaar dat wij spreken over gastheerschap als tweede beroep, naast je professie.

Gastvrijheid begint intern

Gastvrijheid in bedrijf is meer dan een visie, beleid, aantrekkelijk gebouw of sfeervolle inrichting. Veel organisaties hebben gastvrijheid in hun kernwaarden benoemd maar vinden het lastig om het als zichtbare kernwaarde te ontwikkelen. En daar ligt nou exact onze ervaring en expertise: gastvrijheid in het DNA van de organisatie vastleggen. Een geweldige uitdaging waar wij u graag bij helpen.

Gastvrijheid draait om het creëren van een totaalbeleving, waarbij het gastheerschap van medewerkers een grote rol speelt. Gastvrijheid is in bedrijf wanneer de gast het verschil ervaart en ook medewerkers zich welkom voelen. Wij helpen u daarom te bouwen aan een gastvrije cultuur. Een bedrijf met sterke teams, dienende leiders en medewerkers die werken met passie en plezier. De Mood Makers spelen hierbij een sleutelrol. Maar ook de managers, de grootste cultuurdragers, helpen we bij het ontwikkelen en borgen van gastvrijheid.

De kunst van gastvrijheid

We leren mensen geen trucjes, maar helpen hen om te gaan met belemmeringen en met het vinden van stimulansen waardoor ze intrinsiek gemotiveerd worden om een excellente gastheer te zijn. Ook willen we bereiken dat de organisatie gastvrijheid mogelijk maakt in plaats van belemmert.

In een workshop van een dag nemen deelnemers in duik in de wereld van gastvrijheid. Wat is gastvrijheid? Wat levert het mij op als ik gastvrij ben? Hoe gastvrij ben ik? In een reis vol beleving, inzichten, reflectie en tips doen deelnemers inspiratie, inzichten en positieve energie aan. De intrinsieke motivatie wordt geprikkeld en mensen worden aan het denken gezet. Ook krijgt men inzichten mee hoe je om kan gaan met de spanningsvelden van gastvrijheid, die momenten wanneer het een uitdaging is om gastvrij te zijn.

Resultaat: inspiratie en bewustwording

Tijdens de workshop worden de volgende resultaten bereikt; deelnemers:

  • krijgen inzicht in wat gastvrijheid en excellent gastheerschap i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Hospitality, Hotelmanagement, Klantvriendelijkheid, Klantgerichtheid en Eventmanagement.

Succesvol door gastvrijheid

Wij geloven dat gastvrijheid de kracht is achter succesvolle bedrijven en mensen. Gastvrijheid maakt dat gasten niet alleen zeer tevreden zijn, ze komen ook graag terug en worden ambassadeurs van uw organisatie. Gastvrijheid maakt het verschil tussen een gewoon goede en een memorabele beleving. Naast het versterken van het imago en het rendement dat gastvrijheid oplevert, heeft het veel effect op jezelf. Wat je geeft, krijg je terug. Wanneer jij gastvrij bent, zal je nog meer passie, positieve energie, plezier en voldoening ervaren.

Gastvrijheid begint bij gastheerschap

Gastvrijheid is vooral te vinden in het gastheerschap van medewerkers en komt tot uiting in hun passie, motivatie, uitstraling, houding en gedrag. Iedere medewerker die in contact staat met een gast is gastheer. Vandaar dat wij spreken over gastheerschap als tweede beroep, naast je professie.

Gastvrijheid begint intern

Gastvrijheid in bedrijf is meer dan een visie, beleid, aantrekkelijk gebouw of sfeervolle inrichting. Veel organisaties hebben gastvrijheid in hun kernwaarden benoemd maar vinden het lastig om het als zichtbare kernwaarde te ontwikkelen. En daar ligt nou exact onze ervaring en expertise: gastvrijheid in het DNA van de organisatie vastleggen. Een geweldige uitdaging waar wij u graag bij helpen.

Gastvrijheid draait om het creëren van een totaalbeleving, waarbij het gastheerschap van medewerkers een grote rol speelt. Gastvrijheid is in bedrijf wanneer de gast het verschil ervaart en ook medewerkers zich welkom voelen. Wij helpen u daarom te bouwen aan een gastvrije cultuur. Een bedrijf met sterke teams, dienende leiders en medewerkers die werken met passie en plezier. De Mood Makers spelen hierbij een sleutelrol. Maar ook de managers, de grootste cultuurdragers, helpen we bij het ontwikkelen en borgen van gastvrijheid.

De kunst van gastvrijheid

We leren mensen geen trucjes, maar helpen hen om te gaan met belemmeringen en met het vinden van stimulansen waardoor ze intrinsiek gemotiveerd worden om een excellente gastheer te zijn. Ook willen we bereiken dat de organisatie gastvrijheid mogelijk maakt in plaats van belemmert.

In een workshop van een dag nemen deelnemers in duik in de wereld van gastvrijheid. Wat is gastvrijheid? Wat levert het mij op als ik gastvrij ben? Hoe gastvrij ben ik? In een reis vol beleving, inzichten, reflectie en tips doen deelnemers inspiratie, inzichten en positieve energie aan. De intrinsieke motivatie wordt geprikkeld en mensen worden aan het denken gezet. Ook krijgt men inzichten mee hoe je om kan gaan met de spanningsvelden van gastvrijheid, die momenten wanneer het een uitdaging is om gastvrij te zijn.

Resultaat: inspiratie en bewustwording

Tijdens de workshop worden de volgende resultaten bereikt; deelnemers:

  • krijgen inzicht in wat gastvrijheid en excellent gastheerschap is (gezamenlijke taal),
  • ontdekken wie de gast is en wat zijn/haar doel, behoeften en handleiding zijn,
  • ervaren wat het effect is van gastvrijheid voor de gast, bedrijf en jezelf,
  • zien in hoe je een gastvrij ontvangst kan regisseren,
  • leren aan te sluiten bij verschillende typen gasten,
  • identificeren de kritische belevingsmomenten in de customer journey,
  • ervaren hoe je verwachtingen kan managen en overtreffen (wow-beleving creëren),
  • ontdekken de spanningsvelden van gastvrijheid en hoe ze hier mee om kunnen gaan,
  • worden bewust van de eigen gastvrijheidsarrogantie (je bent nooit altijd 100% gastvrij), karakterprofiel, kwaliteiten, allergieën en persoonlijke aandachtspunten.

Inspirerende training

De workshop is interactief, inspirerend, afwisselend, leuk, praktisch en er heerst een veilige en ontspannen sfeer. We werken vanuit een waarderende invalshoek met (inter)actieve werkvormen zoals discussie, stellingen, spellen, uitnodigende en humoristische rollenspellen, inspirerende video’s, storytelling  en nog veel meer. We werken met gerenommeerde theorieën als DISC, Mood Maker, Hostmanship en meer.

We gaan uit van een workshop van een dag omdat hiermee voldoende diepgang kan worden bereikt. Het is ook mogelijk om de training op te delen in twee dagdelen met een tussenliggende periode van enkele weken. Optioneel is een terugkomtraining na enkele maanden om het geleerde op te frissen en te verdiepen.

Deelnemersmateriaal
Voorafgaand aan de training vullen deelnemers een digitale intake vragenlijst in, waarbij ze wensen en behoeften aangeven. Daarnaast maken ze een voorbereidende opdracht: de DISC test. Direct na het voltooien van de opdracht ontvangen deelnemers een persoonlijk rapport via de e-mail waarbij ze direct meer zelfinzicht krijgen. Deelnemers krijgen tijdens de training een goodiebag met trainingsmateriaal (notitieblok, pen, inspiratiekaarten, appkaart, complimentenkaarten, sleutelhanger en snoep).Optioneel kan ook het Mood Maker boek worden uitgereikt aan deelnemers. Daarnaast maken we een digitale webpage aan waarbij deelnemers het lesmateriaal en meer inspiratie en tools kunnen vinden.

Doelgroep

We hanteren een maximale groepsgrootte van 12 personen. Het programma en casuïstiek wordt aangepast aan de doelgroep.

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.