Motiverende gespreksvoering voor verpleegkundigen/verzorgenden, 3 dagdelen

Niveau
Tijdsduur
Logo van Bureau G&D
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Bureau G&D heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Bureau G&D biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Breda, Dordrecht, Ede, Eindhoven, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Veenendaal

Beschrijving

Voor wie?

Verpleegkundigen en verzorgenden.

Wat gaan we doen?

Programma:

Dagdeel 1: Introductie motiverende gespreksvoering
Dagdeel 2: Ander taalgebruik
Dagdeel 3: Oefenen in motiverende gespreksvoering

Bij voldoende belangstelling wordt in onderling overleg een planning gemaakt.

Wat leer je?

Gebruik de "eigen wijsheid" van de cliënt! Hoe versterk ik de eigen keuzes en zelfredzaamheid van de cliënt en diens naasten? Met de training "motiverende gespreksvoering" krijg je een handvat om goed aan te sluiten bij de eigen motivatie en (on)mogelijkheden van de cliënt en diens naasten. Het stelt je ook in staat om de ander inzicht te geven in de eigen situatie en te prikkelen de eigen regie te…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Stuur een e-mail naar info@springest.nl

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Gesprekstechnieken, Verpleegkunde, Communicatieve vaardigheden, Gespreksvaardigheden en Communicatievaardigheden.

Voor wie?

Verpleegkundigen en verzorgenden.

Wat gaan we doen?

Programma:

Dagdeel 1: Introductie motiverende gespreksvoering
Dagdeel 2: Ander taalgebruik
Dagdeel 3: Oefenen in motiverende gespreksvoering

Bij voldoende belangstelling wordt in onderling overleg een planning gemaakt.

Wat leer je?

Gebruik de "eigen wijsheid" van de cliënt! Hoe versterk ik de eigen keuzes en zelfredzaamheid van de cliënt en diens naasten? Met de training "motiverende gespreksvoering" krijg je een handvat om goed aan te sluiten bij de eigen motivatie en (on)mogelijkheden van de cliënt en diens naasten. Het stelt je ook in staat om de ander inzicht te geven in de eigen situatie en te prikkelen de eigen regie te nemen. Het is de kunst om niet meteen in de reparatiereflex te schieten vanuit jouw deskundigheid. Het is juist de kunst om de oplossing, waar mogelijk, vanuit de cliënt en diens familie te laten komen. Dat is motiverende gespreksvoering!
In deze training krijg je inzicht in de principes van motiverende gespreksvoering. Gedurende de drie dagdelen krijg je de benodigde technieken en handvatten aangereikt die je kunt gebruiken bij gesprekken, verwerf je meer inzicht in je persoonlijke gespreksstijl door actief met elkaar te oefenen en elkaar feedback te geven en leer je om te gaan met weerstanden.

Hoe werken we?

Door te oefenen tijdens en tussen de bijeenkomsten leer je van eigen en van andermans ervaringen. Je ontvangt van de trainer en deelnemers gerichte feedback.

Planning: bij voldoende aanmeldingen (minimaal 10) wordt in overleg een planning gemaakt.

Bureau G&D, professioneel opleider met hart voor leren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Stuur een e-mail naar info@springest.nl

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.