Masterclass Zuiver Adviseren
"Middels deze training wordt je jezelf bewust hoeveel aannames je vaak zelf al doet in een gesprek en op basis hiervan het gesprek stuurt. Door dit zuiver te doen, krijg je een zuiverder beeld wat de klant echt wil en welke rol jij daar in kunt spelen. Een training die ik iedere adviseur kan aanbevelen. " - 06-10-2012 14:32
"Middels deze training wordt je jezelf bewust hoeveel aannames je vaak zelf al doet in een gesprek en op basis hiervan het gesprek stuurt. Do… alles lezen - 06-10-2012 14:32
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Masterclass Zuiver Adviseren
Naar een Adviseur 3.0! Vrijdag 11 september en vrijdag 9 oktober 2015
www.gewoonaandeslag.nl
Naar een Adviseur 3.0 !
Nog sneller tot de kern komen en WETEN wat iemand bedoelt of beweegt, het verhaal van een klant volledig respecteren terwijl je direct stuurt naar gewenste uitkomsten, tot oplossingen komen die precies passen in het systeem van je gesprekspartner.
Zuiver Communiceren (Clean Language) is een precisie-tool die je in staat stelt je rendement uit je interacties te verdubbelen. Met behulp van de Verhelderende Vragen, leer je de belevingswereld van je gesprekspartner te Modelleren. Je leert je eigen aannames (tijdelijk) buiten spel te zetten en met…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Masterclass Zuiver Adviseren
Naar een Adviseur 3.0! Vrijdag 11 september en vrijdag 9 oktober 2015
www.gewoonaandeslag.nl
Naar een Adviseur 3.0 !
Nog sneller tot de kern komen en WETEN wat iemand bedoelt of beweegt, het verhaal van een klant volledig respecteren terwijl je direct stuurt naar gewenste uitkomsten, tot oplossingen komen die precies passen in het systeem van je gesprekspartner.
Zuiver Communiceren (Clean Language) is een precisie-tool die je in staat stelt je rendement uit je interacties te verdubbelen. Met behulp van de Verhelderende Vragen, leer je de belevingswereld van je gesprekspartner te Modelleren. Je leert je eigen aannames (tijdelijk) buiten spel te zetten en met een paar vragen een veel ‘zuiverder’ beeld te krijgen van wat de ander echt bedoelt en waar hij naartoe wil.
Het maakt bovendien als vanzelf ook de klant verantwoordelijk voor zijn (aan-)deel in de oplossing. Met dit alles sluiten jouw adviezen direct aan bij de beleving van je klant, worden ze makkelijker overgenomen en win je aan effectiviteit.
Inmiddels wordt Zuiver Communiceren een jaar of tien gebruikt en op steeds meer gebieden toegepast, zoals advisering, training, acquisitie, creativiteit bevorderen, contact maken, informatie verzamelen, projecten starten en begeleiden, coaching, teambuilding, (belevings-)onderzoek, mentoring, organisatieontwikkeling, etc.
Onderwerpen van deze masterclass:
- Uitkomstgericht werken; werken met het verschil tussen problemen, remedies en uitkomsten
- Werken met de Verhelderende Vragen om te komen tot een ‘zuiver’ zicht op vragen, wensen en gedachten van anderen en jezelf
- Zuiver LEID’en van de aandacht
- Een Goldpanning model om te komen tot de essentie
- Uitmuntend luisteren
- Zuivere Feedback
- Gespreksmodel om Zuiver te combineren met kaders, beperkingen, eigen inbreng, modellen, advies, etc.
- Analyseren versus Modelleren: wat maakt het uit?
Wat levert deze masterclass je op?
Deze tweedaagse masterclass biedt je onderdelen uit het Zuiver
Communiceren, direct toegespitst op je praktijk als in- of
extern adviseur, consultant of ondernemer. Je leert hoe je met
een aantal eenvoudige, doch bijzonder doordachte, vragen een hoop
meer te weten komt over wat voor de ander van belang is en
daar vervolgens veel beter op kunt aansluiten. Waarbij ook de klant
veelal achter zaken komt waar hij of zij zich nog niet bewust van
was.
Zo ontstaat in heel korte tijd een wezenlijk en respectvol
contact en krijg je snel toegang krijgt tot de kern van de
vraag. Waar je in jouw aanbod of adviezen natuurlijk weer op aan
kunt sluiten!
In de masterclass ‘Uitkomstgericht Adviseren’ behandelen we een
specifiek en toegespitst deel van de methodiek van het Zuiver
Communiceren, waarbij we elementen uit verschillende van de
basismodules in een voor adviseurs direct toepasbare structuur
hebben gegoten. De onderliggende houding in Zuiver Communiceren
stellen we expliciet aan de orde. Waarmee de rol van de adviseur
ten opzichte van de klant ook ‘zuiver’ blijft.
Zoals in al onze trainingen besteden we maximaal 30% van de tijd
aan toelichting/theorie en 70% aan oefenen en reflecteren.
Voor wie?
In- of extern adviseurs of
ondernemers die belang hebben bij het goed in kaart brengen van de
(vraag achter de) vraag van klanten. Die in de gesprekken over
deze vraag ook bezig willen zijn met hun rol stevig neerzetten en
de verantwoordelijkheden duidelijk gescheiden te houden. Voor
iedereen die wil leren om echt te leren luisteren naar en
doorvragen op wat voor de klant van belang is, en hier het eigen
referentiekader buiten wil leren houden.
Tijdsinvestering en kosten
De masterclass
bestaat uit twee dagen met enkele weken ertussen.
De investering voor deze Masterclass bedraagt € 1295,-. Voor ZZP’ers hebben we enkele plaatsen beschikbaar voor slechts € 695,-. Deze bedragen zijn exclusief btw en inclusief materiaal en lunch.
De dagen vinden plaats in Amersfoort op een met zowel OV als auto goed bereikbare locatie. De data zijn te vinden op de pagina agenda.
Meer informatie? Neem contact met ons op. Je kunt ook de online Prezibekijken met de reacties van deelnemers.
"Middels deze training wordt je jezelf bewust hoeveel aannames je vaak zelf al doet in een gesprek en op basis hiervan het gesprek stuurt. Door dit zuiver te doen, krijg je een zuiverder beeld wat de klant echt wil en welke rol jij daar in kunt spelen. Een training die ik iedere adviseur kan aanbevelen. " - 06-10-2012 14:32
"Middels deze training wordt je jezelf bewust hoeveel aannames je vaak zelf al doet in een gesprek en op basis hiervan het gesprek stuurt. Do… alles lezen - 06-10-2012 14:32
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.