Training Communicatieve vaardigheden: effectief communiceren met communicatiestijlen (intensief)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Communicatieve vaardigheden: effectief communiceren met communicatiestijlen (intensief)

GITP
Logo van GITP
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 GITP heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 72 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUTRECHT
1 dec. 2023 tot 23 feb. 2024
Toon rooster
event 1 december 2023, 09:00-17:00, UTRECHT, CSTI / Dag 1
event 22 december 2023, 09:00-17:00, UTRECHT, CSTI / Dag 2
event 12 januari 2024, 09:00-17:00, UTRECHT, CSTI / Dag 3
event 2 februari 2024, 09:00-17:00, UTRECHT, CSTI / Dag 4
event 23 februari 2024, 09:00-17:00, UTRECHT, CSTI / Dag 5
placeZWOLLE
1 dec. 2023 tot 23 feb. 2024
Toon rooster
event 1 december 2023, 09:00-17:00, ZWOLLE, CSTI / Dag 1
event 22 december 2023, 09:00-17:00, ZWOLLE, CSTI / Dag 2
event 12 januari 2024, 09:00-17:00, ZWOLLE, CSTI / Dag 3
event 2 februari 2024, 09:00-17:00, ZWOLLE, CSTI / Dag 4
event 23 februari 2024, 09:00-17:00, ZWOLLE, CSTI / Dag 5

Beschrijving

Leer effectief te communiceren met verschillende type gesprekspartners.

Je wilt helder leren communiceren, om zo weerstanden te overwinnen, en met je collega's op dezelfde golflengte te komen. Daarvoor moet je snel kunnen schakelen en goed kunnen inspelen op het gedrag van jouw gesprekspartner. In deze training leer je hoe je effectief kunt communiceren met verschillende type gesprekspartners. De training start met een (communicatie) vragenlijst waarbij jij inzicht krijg in jouw communicatiestijl en hoe makkelijk je in staat bent om van communicatiestijl te wisselen. Je maakt kennis met de vier communicatiestijlen en leert echt luisteren naar de ander. Het schakelen en omgaan met emoties in …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Leer effectief te communiceren met verschillende type gesprekspartners.

Je wilt helder leren communiceren, om zo weerstanden te overwinnen, en met je collega's op dezelfde golflengte te komen. Daarvoor moet je snel kunnen schakelen en goed kunnen inspelen op het gedrag van jouw gesprekspartner. In deze training leer je hoe je effectief kunt communiceren met verschillende type gesprekspartners. De training start met een (communicatie) vragenlijst waarbij jij inzicht krijg in jouw communicatiestijl en hoe makkelijk je in staat bent om van communicatiestijl te wisselen. Je maakt kennis met de vier communicatiestijlen en leert echt luisteren naar de ander. Het schakelen en omgaan met emoties in een gesprek is geen probleem.

Communiceren, Flexibiliteit, Luisteren, Samenwerken, Sociabiliteit

•Je communiceert effectief, ook onder druk •Je stemt je gedrag af op de communicatiestijl van je gesprekspartner zonder jezelf geweld aan te doen •Je maakt echt contact in een gesprek •Je kunt de balans vinden tussen authentiek en flexibel gedrag •Je hebt meer grip op lastige gesprekssituaties en kunt gesprekken in goede banen leiden •Je gaat effectief om met een drammende, aanvallende, sussende of ontwijkende gesprekspartner •Je ondervindt meer draagvlak in jouw werkcontext •Je voelt je beter begrepen en hebt meer begrip en waardering voor anderen en hun stijl in de samenwerking •Je kunt vastgelopen samenwerkingsrelaties weer vlot trekken •Je bereikt sneller en met minder moeite je doelen in voor jou relevante situaties

In de training leer je van intensief oefenen en experimenteren en de persoonlijke feedback die je daarop krijgt van de trainer, trainingsacteur en mededeelnemers. In de training komen de volgende onderwerpen aan bod: •Kennismaken met de 4 communicatiestijlen •Inzicht in jouw communicatiestijl en wendbaarheid •Communicatieve wendbaarheid in de praktijk •Echt luisteren naar de ander •Heldere feedback geven aan de ander •Omgaan met emoties in een gesprek •Schakelen over verschillende communicatieniveaus •Positioneren •Wenden naar een specifieke stijl •Een gesprek structureren •Inzicht in communiceren onder druk •Omgaan met extreem gedrag •Inzicht in persoonlijke cases met het communicatiestijlenmodel •Lastige gesprekken voeren (persoonlijke cases) •Vertaalslag naar en verankering in jouw werksituatie

De training is bestemd voor managers, consultants, projectleiders, accountants en anderen die intensieve werkrelaties onderhouden en meer grip willen krijgen op lastige vormen van communicatie. Je bent bereid intensief aan de slag te gaan met jouw communicatieve vaardigheden in verschillende praktijksimulaties met een acteur en in je eigen dagelijkse praktijk. Daarnaast herken je je in één of meer van de volgende situaties: •Met sommige typen gesprekspartners loopt de communicatie niet altijd even soepel •Je voelt zich in lastige gesprekken niet begrepen of ondergesneeuwd door de ander •Je merkt regelmatig dat je emoties je in de weg zitten •Je vindt het lastig draagvlak te creëren •Je gesprekken lopen regelmatig ‘uit de hand’ •Je stuit in lastige gesprekken regelmatig op weerstand en weet niet hoe je die kunt overwinnen •Je merkt dat je met sommige gesprekspartners niet verder komt

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met GITP, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.