ISM Foundation [ISMF]
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam (Kingsfordweg 43) 11 mrt. 2021 tot 12 mrt. 2021 |
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE 11 mrt. 2021 tot 12 mrt. 2021 |
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE 3 jun. 2021 tot 4 jun. 2021 |
placeZoetermeer (Centrum West 21) 3 jun. 2021 tot 4 jun. 2021 |
placeEindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1) 16 aug. 2021 tot 17 aug. 2021 |
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE 16 aug. 2021 tot 17 aug. 2021 |
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5) 25 okt. 2021 tot 26 okt. 2021 |
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE 25 okt. 2021 tot 26 okt. 2021 |
placeGroningen (Helperpark 296) 9 dec. 2021 tot 10 dec. 2021 |
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE 9 dec. 2021 tot 10 dec. 2021 |
Beschrijving
- Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.
Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.
OVERVIEW
IT Service Management is een relevant vakgebied. Op dat gebied is ITIL® de defacto standaard. ISM (Integrated Service Management) is een vereenvoudigd framework voor IT-beheer met een aansluitende implementatiemethode en support. ISM is afgeleid van ITIL en ASL en is met name een toepassingsmodel.
De training ISM Foundation heeft als doel om de deelnemer op hoofdlijnen inzicht te verschaffen in de werkwijze van een IT-beheerorganisatie, volgens de aanpak van de ISM-methode, zodat de deelnemer in staat is te functioneren in een organisatie waar ISM het gehanteerde referentiekader is.
OBJECTIVES
Na het volgen van de training heeft de deelnemer op hoofdlijnen inzicht in:
- de betekeni…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
- Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.
Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.
OVERVIEW
IT Service Management is een relevant vakgebied. Op dat gebied is ITIL® de defacto standaard. ISM (Integrated Service Management) is een vereenvoudigd framework voor IT-beheer met een aansluitende implementatiemethode en support. ISM is afgeleid van ITIL en ASL en is met name een toepassingsmodel.
De training ISM Foundation heeft als doel om de deelnemer op hoofdlijnen inzicht te verschaffen in de werkwijze van een IT-beheerorganisatie, volgens de aanpak van de ISM-methode, zodat de deelnemer in staat is te functioneren in een organisatie waar ISM het gehanteerde referentiekader is.
OBJECTIVES
Na het volgen van de training heeft de deelnemer op hoofdlijnen inzicht in:
- de betekenis van IT-servicemanagement in algemene zin, in de context van het bedrijfsproces en de informatievoorziening de kenmerken en structuur van een IT-service
- de bedrijfsmiddelen People, Process, en Product, en de wijze waarop deze geïntegreerd kunnen worden bij de besturing van de dienstverlening
- de relaties tussen processen, procedures en werkinstructies
- de relaties tussen processen en organisatorische functies
- procesmatig werken versus lijn- en projectmatig werken
- de verschillende procesmanagement- en uitvoeringsrollen en hun taken
- het ISM-procesmodel en de zes kernprocessen
- de ISM-principes en uitgangspunten
- de toepassing van de ISM-methode in de praktijk
- de manier waarop de werkwijze van een IT-beheerorganisatie constant kan worden verbeterd, en welke bijdrage een medewerker daar zelf aan kan leveren.
ISM Foundation beperkt zich niet tot de gebruikelijke kennisdoelen, maar biedt vooral een breed inzicht in de direct toepasbare praktijken.
AUDIENCE
De doelgroep van de ISM Foundation training bestaat uit:
- ? individuen die inzicht willen verwerven in de werkwijze van een ITbeheerorganisatie volgens de ISM-methode
- ? medewerkers van een IT-beheerorganisatie die de ISM-methode gebruikt of gaat gebruiken.
.
CERTIFICATION
De training ISM Foundation wordt getoetst door het afnemen van een individueel examen van 40 multiple-choice vragen. De examenvragendatabase wordt beheerd door Servitect. Deelnemers hebben maximaal 60 minuten voor het beantwoorden van de vragen. Het examen is optioneel en wordt afgenomen door Servitect, aan het einde van de laatste trainingsdag. Deelnemers die een voldoende voor het ISM Foundation examen hebben gehaald, ontvangen het certificaat ISM Foundation, worden (desgewenst anoniem) opgenomen in het ISM-Register, en krijgen toegang tot de LinkedIngroep “ISM Certified”.
Om een voldoende te halen dienen minimaal 26 van de 40 vragen correct te zijn beantwoord. Bezwaren tegen een uitslag kunnen worden ingediend bij Servitect.
Toegang tot het examen is vrij, maar een ISM Foundation training wordt dringend aanbevolen.
Indien u het examen wilt maken aan het einde van de laatste trainingsdag, dan verzoeken wij dit op te geven bij de boeking van de training. De examenkosten bedragen 200 EUR pp.
CONTENT
De inhoud van de training wordt geheel bepaald door de inhoud van de standaard ISM-methode:
- verwerven van kennis en inzicht op het gebied van IT-servicemanagement
- leren abstraheren en nuanceren bij beheervraagstukken
- hanteren van een procesmodel in de context van besturingsvraagstukken
- inzicht verkrijgen in de toepassing van de bedrijfsmiddelen People, Process en Product
- leren hoe de invloed van omgevingsfactoren in de context van beheer kan worden geplaatst (bijv. in een situatie waarin geoutsourced is)
- leren verbeteren met inzet van een methodische aanpak volgens ISM.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.