ITIL® 4 Foundation + examen [ILFN4]

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 96 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

6,3
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation + examen [ILFN4]
Gebaseerd op 6 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Marco van Enkhuijzen
Projectleider
8
ITIL® 4 Foundation + examen [ILFN4]

"Prima cursus waarbij de abstracte stof op een verteerbare manier is aangeboden.
1 uitstekende trainer op 'slechts' 4 cursisten heeft hier zeker aan bijgedragen.
Trainingslocatie voldeed, maar heeft niet zozeer bijgedragen aan een betere ervaring. (gedateerde ruimte, Flip-over gemankeerd etc.)" - 08-01-2020 06:04

"Prima cursus waarbij de abstracte stof op een verteerbare manier is aangeboden. 1 uitstekende trainer op 'slechts' 4 cursisten heeft hier z… alles lezen - 08-01-2020 06:04

Startdata en plaatsen

placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
7 jul. 2021 tot 9 jul. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
7 jul. 2021 tot 9 jul. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
14 jul. 2021 tot 16 jul. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
26 jul. 2021 tot 28 jul. 2021
placeZoetermeer (Kinderen v Versteegplein 18)
26 jul. 2021 tot 28 jul. 2021
placeAmsterdam (Hoogoorddreef 5)
4 aug. 2021 tot 6 aug. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
4 aug. 2021 tot 6 aug. 2021
placeEindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1)
23 aug. 2021 tot 25 aug. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
23 aug. 2021 tot 25 aug. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
6 sep. 2021 tot 8 sep. 2021
placeZoetermeer (Kinderen v Versteegplein 18)
6 sep. 2021 tot 8 sep. 2021
placeGroningen (Helperpark 296)
22 sep. 2021 tot 24 sep. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
22 sep. 2021 tot 24 sep. 2021
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
6 okt. 2021 tot 8 okt. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
6 okt. 2021 tot 8 okt. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
18 okt. 2021 tot 20 okt. 2021
placeZoetermeer (Kinderen v Versteegplein 18)
18 okt. 2021 tot 20 okt. 2021
placeAmsterdam (Hoogoorddreef 5)
8 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
8 nov. 2021 tot 10 nov. 2021
placeEindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1)
24 nov. 2021 tot 26 nov. 2021

Beschrijving

OVERVIEW

Tijdens de ITIL® 4 Foundation cursus leert de deelnemer begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL® ‘Guiding Principles’. Na het volgen van deze training is de deelnemer in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te maken en kan de deelnemer een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.


 

 

OBJECTIVES

Gedurende deze 3-daagse training wordt de deelnemer in de ‘nieuwe’ wereld van Service Management 'gedompeld' en kan de deelnemer in de eigen organisatie een belangrijke bijdrage kan leveren in de dienstverl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Foundation examen, ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Foundation en ITIL v3.

OVERVIEW

Tijdens de ITIL® 4 Foundation cursus leert de deelnemer begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL® ‘Guiding Principles’. Na het volgen van deze training is de deelnemer in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te maken en kan de deelnemer een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.


 

 

OBJECTIVES

Gedurende deze 3-daagse training wordt de deelnemer in de ‘nieuwe’ wereld van Service Management 'gedompeld' en kan de deelnemer in de eigen organisatie een belangrijke bijdrage kan leveren in de dienstverlening.

Naast deze praktische invulling is de deelnemer na het volgen van deze training in staat om voldoende voorbereid het officiële ITIL® 4 examen te maken.

AUDIENCE

Iedereen die een bijdrage levert in de (IT) dienstverlening zal na het volgen van deze training niet alleen een beter inzicht hebben in het belang van een perfecte (IT) dienstverlening, maar krijgt ook handvatten om dit mogelijk te maken.

De doelgroep bestaat uit medewerkers die zichzelf wil blijven ontwikkelen in de wereld van Service Management.

CERTIFICATION

Het examen is inbegrepen in de cursusprijs.

De examenspecificaties zijn als volgt:

  • 40 Meerkeuzevragen
  • Passrate: 26 vragen
  • 60 minuten
  • Gesloten boek
  • Engelstalig of Nederlandstalig

 

CONTENT

IT is al lang niet meer weg te denken uit onze samenleving. Daar waar IT vroeger ondersteunend was aan het primaire bedrijfsproces,  is IT nu geïntegreerd met het primaire bedrijfsproces. Om ervoor te zorgen dat de primaire bedrijfsprocessen optimaal functioneren moet ook de IT dienstverlening optimaal zijn.
De Best Practice ITIL geeft een (IT) organisatie kansen en mogelijkheden om de IT dienstverlening perfect af te stemmen op de behoefte van en de mogelijkheden binnen de bedrijfsprocessen. ITIL is al lang niet meer alleen maar toepasbaar op de IT dienstverlening. Ook andere vormen van dienstverlening kunnen gebruik maken van deze Best Practice.De volgende onderwerpen komen in deze training aan de orde:

De basisbegrippen en principes van ITIL® 4

  • Service en Value
  • Service Relationships

De 4 dimensies van ITIL® 4:

  • Organisatie en mensen
  • Informatie en technologie
  • Value stream en processen
  • Partners en suppliers

De 7 ITIL® Guiding Principles:

  • Focus on value
  • Start where you are
  • Progress iteratively with feedback
  • Collaborate and promote visibility
  • Think and work holistically
  • Keep it simple and practical
  • Optimize and automate

Service Value System

Service value chain elementen;

  • Plan
  • Improve
  • Engage
  • Design & transition
  • Obtain / Build, Deliver & support

Service Value Chain

  • Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
  • ITIL® practices die de service value chain ondersteunen:
  1. Continual Improvement (inclusief het continual improvement model)
  2. Change control
  3. Incident management
  4. Problem Management
  5. Service request management
  6. Service desk
  7. Service level management

Het doel van de volgende ITIL® practices:

  • Information security management
  • Relationship management
  • Supplier management
  • Service configuration management
  • IT asset management
  • Business analysis
  • Deployment management
  • Monitoring and event management
  • Release management  
  • Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

6,3
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation + examen [ILFN4]
Gebaseerd op 6 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Marco van Enkhuijzen
Projectleider
8
ITIL® 4 Foundation + examen [ILFN4]

"Prima cursus waarbij de abstracte stof op een verteerbare manier is aangeboden.
1 uitstekende trainer op 'slechts' 4 cursisten heeft hier zeker aan bijgedragen.
Trainingslocatie voldeed, maar heeft niet zozeer bijgedragen aan een betere ervaring. (gedateerde ruimte, Flip-over gemankeerd etc.)" - 08-01-2020 06:04

"Prima cursus waarbij de abstracte stof op een verteerbare manier is aangeboden. 1 uitstekende trainer op 'slechts' 4 cursisten heeft hier z… alles lezen - 08-01-2020 06:04

starstarstarstarstar_border
Jasper Nauss
8
ITIL® 4 Foundation + examen [ILFN4]

"Prima training met voldoende hands on voorbeelden. Er was een goede mix tussen theorie en praktijk om het levendig te houden. De kleine groep droeg ook bij aan de kwaliteit van de training." - 06-01-2020 07:42

"Prima training met voldoende hands on voorbeelden. Er was een goede mix tussen theorie en praktijk om het levendig te houden. De kleine groe… alles lezen - 06-01-2020 07:42

starstarstarstarstar
Paul de Waal
SDM Process Manager
10
ITIL® 4 Foundation + examen [ILFN4]

"Hele goede en leuke cursus, goed uitgelegd door de leraar. Leuke cursus en fantastische lunch. Goed voorbereid op het examen en uiteindelijk ook gehaald. Goed leer materiaal Zeer tevreden wederom." - 12-12-2019 15:25

"Hele goede en leuke cursus, goed uitgelegd door de leraar. Leuke cursus en fantastische lunch. Goed voorbereid op het examen en uiteindelijk… alles lezen - 12-12-2019 15:25

starstarstar_borderstar_borderstar_border
Bahoran Arwin
Coordinator Service Operations
4
ITIL® 4 Foundation + examen [ILFN4]

"Over het algemeen vond ik de lesstof interessant en gaven de trainers goed les.
Organisatorisch vond ik de cursus een stuk minder. Zo was de trainingsruimte gereserveerd voor 6 personen ipv 9 personen, was er voor 1 persoon geen cursusmateriaal en was de ruimte niet goed geventileerd. Verder kregen wij 3 verschillende trainers over 3 dagen. Gelukkig gaven alle trainers goed les, alleen was de overdracht naar mijn mening onvoldoende. De tweede dag was de examenlocatie en de examentraining nog steeds onduidelijk en was de cursusmateriaal nog steeds niet geregeld voor 1 persoon.
" - 07-11-2019 11:12

"Over het algemeen vond ik de lesstof interessant en gaven de trainers goed les. Organisatorisch vond ik de cursus een stuk minder. Zo was … alles lezen - 07-11-2019 11:12

Beste Bahoran, Dank voor je feedback. Ik heb alle betrokkenen gesproken. Helaas was het een opeenstapeling van zaken die we niet als standaard zien. Door een communicatieprobleem kregen we een achteraf-zaaltje en een paar dagen voor de training kregen we te horen dat een trainer voor de volledige cursus niet beschikbaar was. En dan was er ook nog een iemand ingeschreven waar we geen cursusmateriaal voor hadden. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden die niet als normaal gelden binnen Global Knowledge. Jouw feedback gebruiken we om ervoor te zorgen dat we de standaarden zo hoog als mogelijk houden. Met vriendelijke groeten, Bastiaan Preseun - Marketing Manager Benelux.

- 07-11-2019 11:12
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Etienne Schulten
Project Manager
2
ITIL® 4 Foundation + examen [ILFN4]

"De communicatie omtrent de gehele training en het examen was onduidelijk en slordig.
De trainingslocatie was te klein voor het aantal cursisten en slecht geventileerd, om het klimaat nog enigzins acceptabel te krijgen is regelmatig het raam opengezet.
Er waren te weinig studieplekken, waardoor er tafels en stoelen moesten worden bijgeplaatst.
Er was voor één persoon geen studiemateriaal en dat is niet verholpen in de twee studiedagen.
De beide studiedagen waren verdeeld over twee docenten, waarbij het op dag 2 overkwam als of de overdracht van docent1 naar docent2 ook niet volledig is geweest....
Kortom ...... volledig ondermaats gepresteerd !!" - 03-11-2019 15:07

"De communicatie omtrent de gehele training en het examen was onduidelijk en slordig. De trainingslocatie was te klein voor het aantal cursi… alles lezen - 03-11-2019 15:07

Beste Etienne, Dank voor je feedback. Ik schrok er van en heb alle betrokkenen gesproken. Helaas was het een opeenstapeling van zaken die we niet als standaard zien. Door een communicatieprobleem kregen we een achteraf-zaaltje en een paar dagen voro de training kregen we te horen dat een trainer voor de volledige cursus niet beschikbaar was. En dan was er ook nog een iemand ingeschreven waar we geen cursusmateriaal voor hadden. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden die niet als normaal gelden binnen Global Knowledge. Jouw feedback gebruiken we om ervoor te zorgen dat we de standaarden zo hoog als mogelijk houden. Met vriendelijke groeten, Bastiaan Preseun - Marketing Manager Benelux.

- 03-11-2019 15:07
starstarstarstar_borderstar_border
Martijn Koolhoven
Customer Services Head
6
ITIL® 4 Foundation + examen [ILFN4]

"Inhoudelijk een prima training. Docenten waren ook goed en professioneel. De organisatie van Global Knowledge is slecht:
- Verschillende locatie wijzigingen gehad
- Trainingsruimte was voorbereid voor 6 personen i.p.v. 9 (uiteindelijk was het een kleine en niet geventileerde ruimte..)
- Trainingsmateriaal voor 9e deelnemer was niet aanwezig
- Onduidelijkheid over het rooster van de examendag (3e dag)
- 3 verschillende trainers gehad over 3 dagen gehad" - 18-10-2019 07:37

"Inhoudelijk een prima training. Docenten waren ook goed en professioneel. De organisatie van Global Knowledge is slecht: - Verschillende l… alles lezen - 18-10-2019 07:37

Beste Martijn, dat klinkt niet zoals wij normaal de trainingen organiseren en ik kan begrijpen dat dit vervelend is. In ieder geval was blijkbaar de training inhoudelijk goed. We gaan dit tot de bodem toe uitzoeken en ondernemen actie om de leerervaring voor onze toekomstige cursisten zo optimaal mogelijk te laten zijn.Dankjewel in ieder geval dat je dit wilt delen.
Met vriendelijke groet,

Bastiaan Preseun

- 18-10-2019 07:37

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.