ITIL v3 Capability: Service Offerings and Agreements (SOA) + Examen [ITIL-SOA-90]

Type product
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 96 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

ITIL v3 Capability: Service Offerings and Agreements (SOA) module is one of the certifications in the ITIL® Service Capability work stream. The module focuses on the practical application of SOA practices in order to enable portfolio, service level, service catalogue, demand, supplier and financial management.

  •  Study online at your own pace
  • 90  days online access
  • Fully accredited
  • Includes videos, quizzes, exercises, study guides and official syllabus and sample exams

 

  • 10 modules divided into easy to absorb lesson
  • Study duration : 30 hours mandatory study, also 12 hours self-study with the Service Design and Service Strategy core volumes is recommended

OBJECTIVES

CONTENT

  • Modul…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Service Oriented Architecture (SOA), ITIL Practitioner, ITIL v3, ITIL Overzicht en Microservices.

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

ITIL v3 Capability: Service Offerings and Agreements (SOA) module is one of the certifications in the ITIL® Service Capability work stream. The module focuses on the practical application of SOA practices in order to enable portfolio, service level, service catalogue, demand, supplier and financial management.

  •  Study online at your own pace
  • 90  days online access
  • Fully accredited
  • Includes videos, quizzes, exercises, study guides and official syllabus and sample exams

 

  • 10 modules divided into easy to absorb lesson
  • Study duration : 30 hours mandatory study, also 12 hours self-study with the Service Design and Service Strategy core volumes is recommended

OBJECTIVES

CONTENT

  • Module 1 – Service Management
    • Module 1 – Lesson 1 – SOA and the Service Lifecycle
    • Module 1 – Lesson 2 – Design Coordination
    • Module 1 – Lesson 3 – Customer Requirements
    • Module 1 – Lesson 4 – Return on Investment and the Business Case
  • Module 2 – Service Portfolio Management
    • Module 2 – Lesson 1 – Service Portfolio Management Introduction
    • Module 2 – Lesson 2 – Business Services and IT Services
    • Module 2 – Lesson 3 – The Service Portfolio Management Process
    • Module 2 – Lesson 4 – Activities, Methods and Techniques Part 2
    • Module 2 – Lesson 5 – Activities, Methods and Techniques Part 2
  • Module 3 – Service Catalogue Management
    • Module 3 – Lesson 1 – Process Overview
    • Module 3 – Lesson 2 – Service Catalogue Management and Service Portfolio Management
    • Module 3 – Lesson 3 – Policies, Principles and Basic Concepts
    • Module 3 – Lesson 4 – Process Management
  • Module 4 – Service Level Management
    • Module 4 – Lesson 1 – Process Overview
    • Module 4 – Lesson 2 – Process Activities
    • Module 4 – Lesson 3 – Service Level Management and the Customer
    • Module 4 – Lesson 4 – Process Deliverables
    • Module 4 – Lesson 5 – Process Management
    • Module 4 – Lesson 6 – Process Interfaces
  • Module 5 – Demand Management
    • Module 5 – Lesson 1 – Process Overview
    • Module 5 – Lesson 2 – Policies, Principles and Basic Concepts
    • Module 5 – Lesson 3 – Process Activities, Methods and Techniques
    • Module 5 – Lesson 4 – Developing Differentiated Offerings
    • Module 5 – Lesson 5 – Process Management
  • Module 6 – Lesson 1 – Process Overview
    • Module 6 – Lesson 2 – Policies, Principles and Basic Concepts
    • Module 6 – Lesson 3 – Activities, Methods and Techniques
    • Module 6 – Lesson 4 – Supplier Categorisation
    • Module 6 – Lesson 5 – Process Management
  • Module 7 – Financial Management
    • Module 7 – Lesson 1 – Process Overview
    • Module 7 – Lesson 2 – Policies and Basic Concepts
    • Module 7 – Lesson 3 – Accounting Part 1
    • Module 7 – Lesson 4 – Accounting Part 2
    • Module 7 – Lesson 5 – Budgeting
    • Module 7 – Lesson 6 – Charging
    • Module 7 – Lesson 7 – Process Management
  • Module 8 – Business Relationship Management
    • Module 8 – Lesson 1 – Process Overview
    • Module 8 – Lesson 2 – Policies, Principles and Basic Concepts
    • Module 8 – Lesson 3 – Activities, Methods and Techniques
    • Module 8 – Lesson 4 – Process Management
  • Module 9 – Technology and Implementation
    • Module 9 – Lesson 1 – Service Design Technology Requirements
    • Module 9 – Lesson 2 – Technology and Tool Evaluation
    • Module 9 – Lesson 3 – Planning and Implementing Service Management Technology
    • Module 9 – Lesson 4 – Service Management Implementation
    • Module 9 – Lesson 5 – Lifecycle Challenges, Critical Success Factors and Risks
  • Module 10 – The Sample Exam

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.