ITIL v3 Managing accross the Lifecycle (MALC) + examen [ITIL-MALC-90]

Type product
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 95 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

OVERVIEW

ITIL v3 Managing Across the Lifecycle (MALC) is the final capstone course required to reach ITIL Expert status.
The course looks at using ITIL processes and practices across the lifecycle. It includes the application and integration of service management processes and provides skills that can be used to deliver value in your organisation.

  • Study online at your own pace
  • 90  days online access
  • Fully accredited
  • Includes videos, quizzes, exercises, study guides and official syllabus and sample exams
  • 8Modules, divided into easy to absorb lessons
  • Study duration: 30 hours mandatory study, also 28 hours self-study with the syllabus and ITIL core volumes is recommended

 

OBJECTIVES

CONTE…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Practitioner, ITIL v3, ITIL Overzicht, ITIL Service Manager en ITIL Foundation.

OVERVIEW

ITIL v3 Managing Across the Lifecycle (MALC) is the final capstone course required to reach ITIL Expert status.
The course looks at using ITIL processes and practices across the lifecycle. It includes the application and integration of service management processes and provides skills that can be used to deliver value in your organisation.

  • Study online at your own pace
  • 90  days online access
  • Fully accredited
  • Includes videos, quizzes, exercises, study guides and official syllabus and sample exams
  • 8Modules, divided into easy to absorb lessons
  • Study duration: 30 hours mandatory study, also 28 hours self-study with the syllabus and ITIL core volumes is recommended

 

OBJECTIVES

CONTENT

  • Introduction to Managing Across the Lifecycle
  • Module 1 – Service Lifecycle Key Concepts
    • Module 1 – Lesson 1 – Services and Service Management
    • Module 1 – Lesson 2 – The Service Lifecycle
    • Module 1 – Lesson 3 – Service Value across the Lifecycle
    • Module 1 – Lesson 4 – Organising for Service Management
    • Module 1 – Lesson 5 – Risk and Knowledge Sharing
  • Module 2 – Communication and Stakeholder Management
    • Module 2 – Lesson 1 – Business Relationship Management
    • Module 2 – Lesson 2 – Stakeholder Management ​&Communication
    • Module 2 – Lesson 3 – Communication Across the Lifecycle
  • Module 3 – Process Integration across the Lifecycle
    • Module 3 – Lesson 1 – The Service Lifecycle
    • Module 3 – Lesson 2 – Service Strategy Processes
    • Module 3 – Lesson 3 – Service Design Processes
    • Module 3 – Lesson 4 – Service Transition Processes
    • Module 3 – Lesson 5 – Service Operation Processes
    • Module 3 – Lesson 6 – CSI Processes
    • Module 3 – Lesson 7 – Inputs and Outputs
  • Module 4 – Management Services across the Lifestyle
    • Module 4 – Lesson 1 – Identification of Requirements
    • Module 4 – Lesson 2 – The Service Design Package
    • Module 4 – Lesson 3 – Managing Cross-Lifecycle Processes
    • Module 4 – Lesson 4 – Identifying Service Improvements
    • Module 4 – Lesson 5 – Challenges, Critical Success Factors and Risks
  • Module 5 – Governance and Organization
    • Module 5 – Lesson 1 – Governance
    • Module 5 – Lesson 2 – Organizational Structure, Skills ​& Competence
    • Module 5 – Lesson 3 – Service Provider Types and Service Strategies
  • Module 6 – Measurement
    • Module 6 – Lesson 1 – Determining and Using Metrics
    • Module 6 – Lesson 2 – Designing a Measurement Framework
    • Module 6 – Lesson 3 – Monitoring and Control Systems
  • Module 7 – Implementing and Improving Service Management
    • Module 7 – Lesson 1 – Implementing Service Management
    • Module 7 – Lesson 2 – Assessing Service Management
    • Module 7 – Lesson 3 – Benchmarking
    • Module 7 – Lesson 4 – Improving Service Management
    • Module 7 – Lesson 5  Service Economics
    • Module 7 – Lesson 6  The Service Management Business Case
    • Module 7 – Lesson 7  Stakeholder Change Management
  • Module 8  The Sample Exam
  • Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.