ITIL v3 Service Lifecycle: Service Design (SD) + Examen [ITIL-SD-90]

Type product
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 96 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

OVERVIEW

ITIL v3 Service Lifecycle: Service Design (SD) stream is targeted at delegates who will manage and implement ITIL processes. The Service Design e-learning course covers principles and processes that allow service providers to create services that meet business needs now and in the future, with minimum re-work.

  • Study online at your own pace
  • 90  days online access
  • Fully accredited
  • Includes videos, quizzes, exercises, study guides and official syllabus and sample exams
  • 19 easy to absorb lessons
  • Study duration: 21 hours mandatory study, also 21 hours self-study with the Service Design core volume is recommended (not included in the coursematerials).

 

OBJECTIVES

CONTENT

  • Service De…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Practitioner, ITIL v3, Technisch ontwerp, ITIL Overzicht en ITIL Service Manager.

OVERVIEW

ITIL v3 Service Lifecycle: Service Design (SD) stream is targeted at delegates who will manage and implement ITIL processes. The Service Design e-learning course covers principles and processes that allow service providers to create services that meet business needs now and in the future, with minimum re-work.

  • Study online at your own pace
  • 90  days online access
  • Fully accredited
  • Includes videos, quizzes, exercises, study guides and official syllabus and sample exams
  • 19 easy to absorb lessons
  • Study duration: 21 hours mandatory study, also 21 hours self-study with the Service Design core volume is recommended (not included in the coursematerials).

 

OBJECTIVES

CONTENT

  • Service Design Course Introduction
  • Lesson 1 – Foundation Review
  • Lesson 2 – Service Management as a Practice
  • Lesson 3 – Introduction to Service Design
  • Lesson 4 – Service Design Principles
  • Lesson 5 – The 5 Design Aspects
  • Lesson 6 – Business Service Management and Service Oriented Architecture
  • Lesson 7 – Service Catalogue Management
  • Lesson 8 – Service Level Management
  • Lesson 9 – Capacity Management
  • Lesson 10 – Availability Management
  • Lesson 11 – IT Service Continuity Management
  • Lesson 12 – Information Security Management
  • Lesson 13 – Supplier Management
  • Lesson 14 – Design Coordination
  • Lesson 15 – Service Design Technology Related Activities
  • Lesson 16 – Organising for Service Design
  • Lesson 17 – Consideration of Technology
  • Lesson 18 – Implementation and Improvement
  • Lesson 19 – The Sample Exam
  • Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.