Service Integration and Management (SIAM®) Foundation + examen [SIAMF]

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 96 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7
Gemiddeld cijfer voor Service Integration and Management (SIAM®) Foundation + examen [SIAMF]
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstar_halfstar_border
Erik Blauw
Procesmanager
7
Service Integration and Management (SIAM®) Foundation + examen [SIAMF]

"Training was een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en discussie. De trainer kon ook vanuit zijn praktijkervaring het nodige aan toevoegen. Het cursusmateriaal kon wat inspirerender. Locatie en lunch waren goed." - 01-10-2018 05:58

"Training was een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en discussie. De trainer kon ook vanuit zijn praktijkervaring het nodige aan t… alles lezen - 01-10-2018 05:58

Beste Erik, dank je voor je review. Ik zal de opmerking over cursusmateriaal doorgeven. We hopen je binnenkort weer te mogen ontmoeten voor een nieuwe training. Met vreindelijke groet, Global Knowledge.

- 01-10-2018 05:58

Startdata en plaatsen

placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
18 aug. 2021 tot 20 aug. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
18 aug. 2021 tot 20 aug. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
20 sep. 2021 tot 22 sep. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
25 okt. 2021 tot 27 okt. 2021
placeZoetermeer (Kinderen v Versteegplein 18)
25 okt. 2021 tot 27 okt. 2021
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
24 nov. 2021 tot 26 nov. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
24 nov. 2021 tot 26 nov. 2021
placeEindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1)
20 dec. 2021 tot 22 dec. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
20 dec. 2021 tot 22 dec. 2021

Beschrijving

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

Service Integration and Management (SIAM®) is an approach to managing multiple suppliers of services (business services as well as information technology services) and integrating them to provide a single business-facing IT organisation. This 2-day certification course covers themes such as: potential benefits as well as the challenges and risks of implementing SIAM®. The SIAM certification also includes examples of implementation structures, governance, tooling and data considerations and the common processes used in a SIAM ecosystem.

OBJECTIVES

You will be able to
  • Understand the main concepts and processes of SIAM that are used in organizations;
  • Establish a SIAM ecosystem in orde…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: SIAM, Netwerken (IT), Microsoft netwerk, Netwerkmanagement / Netwerkbeheer en Veeam.

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

Service Integration and Management (SIAM®) is an approach to managing multiple suppliers of services (business services as well as information technology services) and integrating them to provide a single business-facing IT organisation. This 2-day certification course covers themes such as: potential benefits as well as the challenges and risks of implementing SIAM®. The SIAM certification also includes examples of implementation structures, governance, tooling and data considerations and the common processes used in a SIAM ecosystem.

OBJECTIVES

You will be able to
  • Understand the main concepts and processes of SIAM that are used in organizations;
  • Establish a SIAM ecosystem in order to better organize the organization's resources;
  • Provide better support during a SIAM implementation by understanding the main considerations for the most important processes;
  • Reduce risks associated with Integrated Services and the SIAM ecosystem;
  • Connect different practices with SIAM to boost and improve the organization’s service provision.
  • Integrate services by using different structures based on SIAM practices and methodology;
  • Recognize the key stages of SIAM implementation in order to better plan its roll-out;
  • Determine SIAM roles and responsibilities in processes and the organization;
  • Better select the most appropriate SIAM practices in line with the organization’s environment and maturity;

AUDIENCE

This certification is aimed at professionals worldwide who have an interest in the practices of Service Integration and Management or want to implement this methodology in an organization and in particular professionals who are already working with IT Service Management processes. Furthermore, this SIAM® certification is intended for providers that want to implement and manage Service Integration and Management models. More specifically, the following roles could be interested:

  • Chief Strategy Officers (CSOs)
  • Chief Information Officers (CIOs)
  • Chief Technical Officers (CTOs)
  • Service Managers
  • Service Provider Portfolio Strategists/Leads
  • Managers (e.g. Process Managers, Project Managers, Change Managers, Service Level Managers, Business Relationship Managers, Program Managers and Supplier Managers)
  • Service Architects, Process Architects, Business Change Practitioners and Organizational Change Practitioner

CERTIFICATION

The exam leads to the EXIN SIAM® Foundation and will be taken on the last day of the course.

 

NEXT STEP

SIAMP-Service Integration and Management (SIAM®) Professional + examen

CONTENT

1. Introduction to Service Integration and Management

  • What is SIAM?The
  • history of SIAM
  • The purpose of SIAM
  • The scope of SIAM
  • SIAM and the Business Strategy
  • Value to the organization- The SIAM business case

2. SIAM roadmap

  • Discovery and Strategy
  • Plan and Build
  • Implement
  • Run and Improve

3. SIAM Structures

  • Internally Sourced Service Integrator
  • Externally Sourced Service Integrator
  • Hybrid Service Integrator
  • Lead supplier as Service Integrator


4. SIAM and Other Practices

  • IT Service Management
  • Lean
  • COBIT®
  • DevOps®
  • Agile


5. SIAM Roles and Responsibilities

  • Roles and the SIAM roadmap
  • How is a role different in a SIAM Ecosystem?
  • Customer Organization
  • Service Integrator
  • Service Provider
  • Governance Roles
  • Operational Roles
  • The Service desk in a SIAM ecosystem

6. SIAM Practices

  • People Practices: Managing Cross-functional Teams
  • Process Practices: Integrating Processes across service providers
  • Measurement Practices: Eneable and Reporto n End to End Services
  • Technology Practices: Creating and Tooling Strategy

7. SIAM Cultural Considerations

  • Cultural Change
  • Collaboration and Cooperation
  • Cross-service Provider Organization

8. Challenges and Risks

  • Building de Business Case
  • Level of Control and Ownership
  • Legacy Contracts
  • Commercial Challenges
  • Security
  • Cultural Fit
  • Behaviours
  • Measuring success
  • Trust/Eliminating Micro- Management
7
Gemiddeld cijfer voor Service Integration and Management (SIAM®) Foundation + examen [SIAMF]
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstar_halfstar_border
Erik Blauw
Procesmanager
7
Service Integration and Management (SIAM®) Foundation + examen [SIAMF]

"Training was een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en discussie. De trainer kon ook vanuit zijn praktijkervaring het nodige aan toevoegen. Het cursusmateriaal kon wat inspirerender. Locatie en lunch waren goed." - 01-10-2018 05:58

"Training was een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en discussie. De trainer kon ook vanuit zijn praktijkervaring het nodige aan t… alles lezen - 01-10-2018 05:58

Beste Erik, dank je voor je review. Ik zal de opmerking over cursusmateriaal doorgeven. We hopen je binnenkort weer te mogen ontmoeten voor een nieuwe training. Met vreindelijke groet, Global Knowledge.

- 01-10-2018 05:58

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.