Service Integration and Management (SIAM®) Professional + examen [SIAMP]

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 97 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeDriebergen-Rijsenburg (Antropia)
1 nov. 2021 tot 13 dec. 2021
Toon rooster
event 1 november 2021, 09:00-17:00, Driebergen-Rijsenburg (Antropia), NL194494.1
event 15 november 2021, 09:00-17:00, Driebergen-Rijsenburg (Antropia), NL194494.2
event 29 november 2021, 09:00-17:00, Driebergen-Rijsenburg (Antropia), NL194494.3
event 13 december 2021, 09:00-17:00, Driebergen-Rijsenburg (Antropia), NL194494.4

Beschrijving

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

Service integration and management (SIAM®) is een verzameling management best practices die toepasbaar zijn in iedere omgeving waar end-to-end diensten door meerdere service providers worden geleverd.

SIAM heeft zich ontwikkeld omdat organisaties zich meer en meer bewegen van complete uitbesteding naar één enkele leverancier naar een omgeving met meerdere service providers. SIAM is ontstaan vanuit de uitdagingen die behoren bij deze complexere leveringsmodellen. Het biedt governance, management, integration, assurance, and coordination om te zorgen dat de klantorganisatie maximale waarde krijgt van haar service providers.

Tijdens de training SIAM Professional behandelen we de zowel …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: SIAM, Netwerken (IT), Microsoft netwerk, Netwerkmanagement / Netwerkbeheer en Veeam.

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

Service integration and management (SIAM®) is een verzameling management best practices die toepasbaar zijn in iedere omgeving waar end-to-end diensten door meerdere service providers worden geleverd.

SIAM heeft zich ontwikkeld omdat organisaties zich meer en meer bewegen van complete uitbesteding naar één enkele leverancier naar een omgeving met meerdere service providers. SIAM is ontstaan vanuit de uitdagingen die behoren bij deze complexere leveringsmodellen. Het biedt governance, management, integration, assurance, and coordination om te zorgen dat de klantorganisatie maximale waarde krijgt van haar service providers.

Tijdens de training SIAM Professional behandelen we de zowel voordelen als de uitdagingen en risico’s van de invoering van Service Integration and Management. Tijdens de training geven we voorbeelden van de mogelijke implementaties van structuren, governance, tooling, informatie. Ook bespreken we de benodigde processen in een SIAM ecosysteem.

De training zelf duurt 3 dagen. De 4de dag is bedoeld voor het examen.

OBJECTIVES

Na afronding van deze training kunt u:

  • Elementen van een SIAM governance framework ontwerpen
  • Huidige situatie (services, groupings, providers, market) analyseren
  • Sleutelelementen van een SIAM strategie definiëren
  • Een gedetailleerd SIAM model ontwerpen
  • SIAM implementatie plannen
  • Verschillende scenario’s van een SIAM implementatie toelichten
  • Organisatieverandermanagement toepassen
  • SIAM ecosysteem besturen, borgen en verbeteren
  • SIAM practices in de praktijk toepassen

AUDIENCE

Deze training richt zich op professionals die geïnteresseerd zijn in de best practices op het gebied van Service Integration and Management en/of deze methodologie in een organisatie willen invoeren. En met name professionals die reeds werkzaam zijn met IT Service Management processen.

Daarnaast is deze SIAM certificering bedoeld voor service providers die Service Integration and Management delivery models willen implementeren en managen.

The target group includes, but is not limited to:

  • Service Managers and Practitioners
  • Service Provider Portfolio Managers
  • Process Managers
  • Project Managers
  • Change Managers
  • Service Level Managers
  • Business Relationship Managers
  • Program Managers
  • Supplier Managers
  • Service Architects
  • Process Architects
  • Business Change Practitioners
  • Organizational Change Practitioners
  • SIAM consultants

CERTIFICATION

De kosten voor het examen zijn inclusief.

Examenspecs:

  • Examenduur :1 uur en 30 minuten
  • Aantal vragen:40 (Meerkeuze)
  • Cesuur:65%
  • Open boek:Nee
  • Elektronische hulpmiddelen toegestaan:Nee
  • Niveau:Gevorderd
  • Geaccrediteerde SIAM™ Professional-training, inclusief succesvolle afronding van de praktijkopdrachten.

CONTENT

1. Discovery and Strategy

- Elements of a SIAM Governance Framework
The candidate can…

  • interpret the characteristics of governance in a SIAM ecosystem.
  • differentiate SIAM governance roles.
  • choose governance approaches for monitoring and measuring service performance.

-Analysis of the Current Situation
The candidate can…

  • analyze existing services, service groupings, service providers and the marketplace.
  • explain how to assess current capability.
  • classify the influences for deciding on the SIAM model and sourcing approach.

- Key Elements of a SIAM Strategy
The candidate can…

  • interpret strategic drivers for SIAM.
  • differentiate critical success factors for SIAM.
  • interpret the principles and policies for roles and responsibilities.
  • select an appropriate SIAM strategy.
  • illustrate how to gain and maintain buy-in to a SIAM strategy.
  • describe the content of the business case and the transition project for SIAM.

2. Plan and Build

- Design a Detailed SIAM Model
The candidate can…

  • analyze organization specific service models and process model
  • select an appropriate sourcing approach and SIAM structure.
  • describe detailed roles and responsibilities.
  • select a performance measurement and reporting framework.
  • select a collaboration model.
  • analyze contract considerations for SIAM.

- Plan a SIAM Implementation
The candidate can…

  • describe the challenges for organizational change.
  • differentiate between approaches for onboarding of services and service providers.
  • analyze the most appropriate tooling strategy and integration methods for a SIAM ecosystem.

3. Implement

- Different Scenarios Supporting a SIAM Implementation
The candidate can…

  • choose between a big-bang approach and a phased approach, based on the benefits and risks of these approaches.
  • explain how to transition to the approved SIAM model.

- Ongoing Organizational Change Management
The candidate can…

  • choose ways to influence morale and motivation.

4. Run and Improve

- Operate, Assure and Improve a SIAM Ecosystem
The candidate can…

  • analyze structural elements at different levels.
  • select appropriate mechanisms to address issues and improve provider and integrator performance.
  • apply audit and compliance mechanisms.

5. SIAM Practices Across the Stages

- Application of SIAM Practices
The candidate can…

  • apply all SIAM practices of the Discovery & Strategy stage.
  • apply all SIAM practices of the Plan & Build stage.
  • apply all SIAM practices of the Implementation stage.
  • apply all SIAM practices of the Run & Improve stage.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: SIAM.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.