ServiceNow Field Service Management (FSM) Implementation [SNFSMI]

Tijdsduur
Locatie
Online
Startdatum en plaats

ServiceNow Field Service Management (FSM) Implementation [SNFSMI]

Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 156 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
28 mei. 2024 tot 29 mei. 2024
Toon rooster
event 28 mei 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232397.1
event 29 mei 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232397.2
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
7 aug. 2024 tot 8 aug. 2024
Toon rooster
event 7 augustus 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233418.1
event 8 augustus 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233418.2

Beschrijving

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

ServiceNow ® Field Service Management (FSM) helps companies efficiently manage location-based work tasks. Field Service Management Implementation focuses specifically on field service management applications and related functionality, most of which may be configured during an implementation using a low-code or no-code approach. Field Service Management Implementation provides practical skills to accelerate field service management implementations.

Virtueel en Klassikaal™

Virtueel en Klassikaal™ is een eenvoudig leerconcept en biedt een flexibele oplossing voor het volgen van een klassikale training. Met Virtueel en Klassikaal™ kunt u zelf beslissen of u een klassikale training virtu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ServiceNow, Service management, Projectmanagement, Cloud Computing en Reliability Engineering (SRE).

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

ServiceNow ® Field Service Management (FSM) helps companies efficiently manage location-based work tasks. Field Service Management Implementation focuses specifically on field service management applications and related functionality, most of which may be configured during an implementation using a low-code or no-code approach. Field Service Management Implementation provides practical skills to accelerate field service management implementations.

Virtueel en Klassikaal™

Virtueel en Klassikaal™ is een eenvoudig leerconcept en biedt een flexibele oplossing voor het volgen van een klassikale training. Met Virtueel en Klassikaal™ kunt u zelf beslissen of u een klassikale training virtueel (vanuit huis of kantoor )of fysiek op locatie wilt volgen. De keuze is aan u! Cursisten die virtueel deelnemen aan de training ontvangen voor aanvang van de training alle benodigde informatie om de training te kunnen volgen.

OBJECTIVES

In this two-day interactive course attendees gain the skills for the effective implementation of the ServiceNow Field Service Management application. This course is designed for Implementation Specialists responsible for set-up and configuration of the Field Service Management applications. A combination of lecture, group discussions, group activities, and lab work helps attendees develop skills to achieve the following:

  • Validate foundational data
  • Analyze and implement customer business requirements
  • Use industry good practice for field service management implementation
  • Discuss common field service management integration scenarios and good practices
  • Set-up field service business and assignment configuration
  • Configure work order form and mandatory skills
  • Create advanced maintenance plans and maintenance schedules
  • Configure central dispatch and dynamic scheduling
  • Automate transfer order line task assignment using flow designer
  • Configure appointment booking service
  • Configure advanced time recording and time sheet policy
  • Create a targeted communication
  • Configure contextual knowledge for work orders and work order tasks
  • Configure field service mobile application

 

AUDIENCE

The ServiceNow® Field Service Management Implementation course is for Customers, Partners, and Employees who implement features, functions, and data associated with field service management.

CONTENT

1: Field Service Management Implementation Planning

  • FSM features, process, and data review
  • Field service industry good practices
  • FSM implementation good practices
  • Process Integrations
  • Foundation data planning

Lab 1.1 Prepare to Implement Field Service Management

Module 2: Implementing Field Service Processes

  • Validate Foundation Data
  • Configure Field Service Process, Assignment, and Add-ons
  • Configure Work Order Creation
  • Configure Time Recording

Lab 2.1 Validate Foundation Data

Lab 2.2a Configure Approval Workflow

Lab 2.2b Field Service Configuration

Lab 2.3a Configure Mandatory Skills

Lab 2.3b Create a Work Order Template

Lab 2.4 Create an Advanced Maintenance Plan

Lab 2.5 Configure Advanced Time Recording

Module 3: Optimizing Inventory & Scheduling Operations

  • Scheduling and Dispatch Configurations
  • Dynamic Scheduling Configuration
  • Parts Sourcing and Transfer Process automation

Lab 3.1a Configure Central Dispatch

Lab 3.1b Configure Dynamic Scheduling

Lab 3.2 Automate Transfer Order Line Task Assignment using Flow Designer

Module 4: Implementing Field Service Mobile

  • Agent Mobile Application Overview
  • Field Service Mobile Configurations
  • Mobile Migration Considerations

Lab 4.1 Configure VIP Tasks Applet

Module 5: Implementing Related Processes

  • Customer Experience Configurations
  • Appointment Booking Configuration
  • Configure Targeted Communications
  • Configure Field Service Knowledge Base and Contextual Search

Lab 5.1a Configure Appointment Booking

Lab 5.1b Appointment Booking – Advanced Availability Configuration

Lab 5.2 Create a Targeted Communication and Notification

Lab 5.3 Configure Contextual Knowledge for the Field Service Knowledge Base

 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.