Google Ads Training SEA - Zelfstandig Ads campagne bouwen

Tijdsduur
Trainer
Connie Loli Nunez

Google Ads Training SEA - Zelfstandig Ads campagne bouwen

Googleadwordsuitbesteden.nl
Logo van Googleadwordsuitbesteden.nl

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Leer zelf je Google Ads-campagnes beheren als een pro

Google Ads is voor veel bedrijven een zeer aantrekkelijk kanaal voor het genereren van online omzet, winst en leads. In eerste instantie lijkt Google Ads eenvoudig, maar al snel blijkt dat er oneindig veel keuzemogelijkheden zijn. Beheers je Google Ads onvoldoende dan is de kans groot dat je verdwaalt in al deze opties en je er niet het gewenste resultaat mee behaalt.

In de Google Ads cursus lopen we stap voor stap het proces voor het opzetten van een succesvolle campagne met je door. We leren je ook hoe je het resultaat van jouw campagnes beoordeelt en aan welke knoppen je precies kunt draaien om campagnes te optimaliseren, zodat je jo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Campagnes, Zoekmachine adverteren (SEA), Google Ads, Zoekmachine marketing (SEO/SEA) en Social Media.

Leer zelf je Google Ads-campagnes beheren als een pro

Google Ads is voor veel bedrijven een zeer aantrekkelijk kanaal voor het genereren van online omzet, winst en leads. In eerste instantie lijkt Google Ads eenvoudig, maar al snel blijkt dat er oneindig veel keuzemogelijkheden zijn. Beheers je Google Ads onvoldoende dan is de kans groot dat je verdwaalt in al deze opties en je er niet het gewenste resultaat mee behaalt.

In de Google Ads cursus lopen we stap voor stap het proces voor het opzetten van een succesvolle campagne met je door. We leren je ook hoe je het resultaat van jouw campagnes beoordeelt en aan welke knoppen je precies kunt draaien om campagnes te optimaliseren, zodat je jouw Google Ads-resultaat kunt verbeteren.

Voor wie is de Google Ads Training?

Heb je als ondernemer, (online) marketeer of communicatiemedewerker al Google Ads-campagnes lopen en zou je hier graag meer uit willen halen? Of heb je een bureau dat voor jou Google Ads beheert, maar weet je er te weinig van af om goed te kunnen beoordelen hoe goed zij dit doen? Dan is deze Google Ads cursus van Googleadwordsuitbesteden.nl perfect voor jou!

Na de Google Ads training:

✔️ Ken je niet alleen de functionaliteiten die Google Ads je te bieden heeft, maar begrijp je ook hoe je hier het beste gebruik van kunt maken.
✔️ Ben je in staat om een goede campagnestructuur op te zetten.
✔️ Weet je hoe je de verschillende zoekwoordtypen gebruikt en hoe je met zoekwoordonderzoek interessante zoektermen kunt selecteren.
✔️ Weet je hoe het veiling systeem van Google werkt.
✔️ Weet je hoe je effectieve advertentieteksten schrijft en hoe je advertentietesten uitvoert.
✔️ Ken je de verschillende advertentie-extensies.
✔️ Weet je wat kwaliteitsscore is en hoe je deze kunt verbeteren.
✔️ Kun je je campagnes monitoren en sturen op het gewenste resultaat.
✔️ Weet je welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke het beste kunt inzetten.
✔️ Ben je in staat zelfstandig een campagne voor het zoeknetwerk van Google op te zetten.
✔️ Weet je hoe je de meting van Google Ads-resultaten kunt inrichten.

Over Googleadwordsuitbesteden.nl

6 jaar lang ervaring opgedaan bij Google in Barcelona & Lissabon als campagnebouwer en later als manager van de afdeling. Door deze ervaring kunnen wij wel zeggen dat wij een ervaren marketingkantoor zijn gespecialiseerd in Google Ads, Analytics, Tag manager etc.

Wij voeren nog steeds opdrachten uit voor Google in Barcelona, deze projecten worden in samenspraak uitgevoerd met Google Ads in Barcelona.

Ondertussen hebben we ook al een ruim eigen klantenbestand van 250 klanten in binnen- en buitenland.



Programma Google Ads Training

Natuurlijk ben je benieuwd wat je precies gaat leren tijdens de Google Ads training. Hieronder vind je grofweg de onderwerpen die tijdens de training worden behandeld. Grofweg, omdat elke Google Ads training bij Googleadwordsuitbesteden.nl toch weer net anders is als de vorige. Onze Google Ads-trainer Connie probeert tijdens de training namelijk zoveel mogelijk in te springen op vragen die bij de deelnemers leven. Mis je een onderwerp in onderstaande lijst, neem dan zeker even contact op. Connie zorgt er dan voor dat ook jouw specifieke Google Ads-vragen aan bod zullen komen.

Campagnestructuur
Dat Google Ads bestaat uit campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties weet je waarschijnlijk wel. Maar wat is nu de ideale campagnestructuur? Maak je gewoon één campagne met een heleboel advertentiegroepen, of kies je juist voor meer campagnes met elk wat minder advertentiegroepen? En wat nu als je naast Nederland ook adverteert in andere landen? Maak je dan voor elk land een nieuw account aan, of plaats je de campagnes voor de verschillende landen in één account? Zo maar wat vragen die oppoppen als we het over campagnestructuur hebben. Connie legt je uit welke consequenties er aan bepaalde keuzes zitten en wat belangrijke zaken zijn om rekening mee te houden als het gaat om een Google Ads-campagnestructuur. Ook laat ze je een eerste opzet uitwerken op papier, die je vervolgens naar wens met haar kunt bespreken. Ze denkt met je mee als je er niet helemaal uitkomt en geeft feedback op jouw ideeën.

Conversiemeting
Het meest technische deel van deze Google Ads training, maar maak je niet te druk hierover. Connie legt alles op een zeer toegankelijke manier uit.
Google Ads is een performancekanaal. Doel is (meestal) om met je Google Ads-campagnes meer leads of sales te behalen. Hoe weet je nu of dit gelukt is als je het niet (goed) meet? Rianne legt je uit wat het verschil is tussen meting met de Google Ads-tag en via Google Analytics-doelen. Ze loopt met de deelnemers door hun eigen conversiemeting heen en denkt, waar verbetering nodig blijkt, hierover mee.

Breed, zinsdeel, exact
Duizelt het jou soms ook met al die verschillende zoekwoordtypen? Connie zet duidelijk voor je uiteen wat de verschillende zoekwoordtypen zijn en wat de voor- en nadelen van het gebruik ervan zijn. Hoe voorkom je dat je bakken geld weggooit aan irrelevant verkeer? En hoe doe je zoekwoordonderzoek zodat je juist mogelijke nieuwe zoekwoorden kunt ontdekken? Ook vertelt ze je meer over uitsluitingswoorden, zoekintentie en high funnel vs. low funnel zoekwoorden.

Stap voor stap een nieuwe campagne instellen
Als je een nieuwe campagne aanmaakt, vuurt Google een heleboel vragen op je af. Sommige opties zijn logisch, maar bij veel van de keuzes die je moet maken, is het goed om wat meer informatie te hebben. Wist je bijvoorbeeld dat Google tot 2 keer je dag budget op een dag kan uitgeven? En dat als je locatie-instellingen niet helemaal goed instelt, onbedoeld met je advertentie wordt getoond bij mensen die zich niet in Nederland bevinden (terwijl je echt koos voor Nederland als locatie)? Connie neemt je stap voor stap mee door de keuzes die Google aan je voorlegt bij het aanmaken van een nieuwe campagne. Aan het eind van deze Google Ads training heb je daardoor al een eerste basis staan van een nieuwe campagne.

Biedstrategieën
Het is je vast opgevallen: it’s all about automatiek. Google geeft vast ook in jouw account continu adviesmeldingen dat je het beste gebruik kunt maken van al haar fantastische automatische biedstrategieën. Hoe zit dit nu precies? Is dit echt in jouw voordeel of vooral in het voordeel van de bankrekening van Google? Connie bespreekt tijdens de Google Ads training uitgebreid welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke kunt gebruiken.

Kwaliteitsscore
Heb je het over Google Ads, dan heb je het over kwaliteitsscore. Waarschijnlijk heb je hier al eens eerder wat over gehoord of gelezen. In de training legt Connie uit waarom een goede kwaliteitsscore zo belangrijk is, hoe je inzicht krijgt in jouw kwaliteitsscores en hoe je de kwaliteitsscore op een zoekwoord omhoog kunt krijgen. Ze geeft daarbij duidelijke voorbeelden, zodat je zelf direct aan de slag kunt.

Zo schijf je een goede Google Ads-advertentietekst
Hoe schrijf je nu een goede advertentietekst? En als je er honderden moet schrijven? Hoe doe je dit dan een beetje efficiënt? Connie vertelt je welke elementen niet mogen ontbreken in een goede Google Ads-advertentietekst. Ook neemt ze je mee in het testen van advertentieteksten. Natuurlijk weet je na deze Google Ads training ook precies wat een sitelink, oproepextensie en highlight is. Ga je na de training met de tips van Connie aan de slag dan weet je vast en zeker je CTR’s een flinke boost te geven!

Doelgroepen en re-marketing
Van oudsher draait Google Ads om zoekwoorden. De afgelopen jaren zijn echter de mogelijkheden om doelgroepen te targeten binnen Google Ads steeds wat verder uitgebreid. Zo kun je steeds gemakkelijker alleen je advertentie tonen aan mensen die tot jouw doelgroep behoren. Aan het eind van de Google Ads training weet je welke soorten doelgroepen er zijn, hoe je zelf gemakkelijk re-marketing doelgroepen kunt aanmaken in Google Analytics, en wat het verschil is tussen een targeting doelgroep en observatiedoelgroep.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.