Google Ads Training SEA - Zelfstandig Ads campagne bouwen
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Leer zelf je Google Ads-campagnes beheren als een pro
Google Ads is voor veel bedrijven een zeer aantrekkelijk kanaal voor het genereren van online omzet, winst en leads. In eerste instantie lijkt Google Ads eenvoudig, maar al snel blijkt dat er oneindig veel keuzemogelijkheden zijn. Beheers je Google Ads onvoldoende dan is de kans groot dat je verdwaalt in al deze opties en je er niet het gewenste resultaat mee behaalt.
In de Google Ads cursus lopen we stap voor stap het proces voor het opzetten van een succesvolle campagne met je door. We leren je ook hoe je het resultaat van jouw campagnes beoordeelt en aan welke knoppen je precies kunt draaien om campagnes te optimaliseren, zodat je jo…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Leer zelf je Google Ads-campagnes beheren als een pro
Google Ads is voor veel bedrijven een zeer aantrekkelijk kanaal voor het genereren van online omzet, winst en leads. In eerste instantie lijkt Google Ads eenvoudig, maar al snel blijkt dat er oneindig veel keuzemogelijkheden zijn. Beheers je Google Ads onvoldoende dan is de kans groot dat je verdwaalt in al deze opties en je er niet het gewenste resultaat mee behaalt.
In de Google Ads cursus lopen we stap voor stap het proces voor het opzetten van een succesvolle campagne met je door. We leren je ook hoe je het resultaat van jouw campagnes beoordeelt en aan welke knoppen je precies kunt draaien om campagnes te optimaliseren, zodat je jouw Google Ads-resultaat kunt verbeteren.
Voor wie is de Google Ads Training?
Heb je als ondernemer, (online) marketeer of communicatiemedewerker al Google Ads-campagnes lopen en zou je hier graag meer uit willen halen? Of heb je een bureau dat voor jou Google Ads beheert, maar weet je er te weinig van af om goed te kunnen beoordelen hoe goed zij dit doen? Dan is deze Google Ads cursus van Googleadwordsuitbesteden.nl perfect voor jou!
Na de Google Ads training:
✔️ Ken je niet alleen de functionaliteiten die Google Ads je te
bieden heeft, maar begrijp je ook hoe je hier het beste gebruik van
kunt maken.
✔️ Ben je in staat om een goede campagnestructuur op te zetten.
✔️ Weet je hoe je de verschillende zoekwoordtypen gebruikt en hoe
je met zoekwoordonderzoek interessante zoektermen kunt
selecteren.
✔️ Weet je hoe het veiling systeem van Google werkt.
✔️ Weet je hoe je effectieve advertentieteksten schrijft en hoe je
advertentietesten uitvoert.
✔️ Ken je de verschillende advertentie-extensies.
✔️ Weet je wat kwaliteitsscore is en hoe je deze kunt
verbeteren.
✔️ Kun je je campagnes monitoren en sturen op het gewenste
resultaat.
✔️ Weet je welke biedstrategieën er zijn en wanneer je welke het
beste kunt inzetten.
✔️ Ben je in staat zelfstandig een campagne voor het zoeknetwerk
van Google op te zetten.
✔️ Weet je hoe je de meting van Google Ads-resultaten kunt
inrichten.
Over Googleadwordsuitbesteden.nl
6 jaar lang ervaring opgedaan bij Google in Barcelona & Lissabon als campagnebouwer en later als manager van de afdeling. Door deze ervaring kunnen wij wel zeggen dat wij een ervaren marketingkantoor zijn gespecialiseerd in Google Ads, Analytics, Tag manager etc.
Wij voeren nog steeds opdrachten uit voor Google in Barcelona, deze projecten worden in samenspraak uitgevoerd met Google Ads in Barcelona.
Ondertussen hebben we ook al een ruim eigen klantenbestand van 250 klanten in binnen- en buitenland.
Programma Google Ads Training
Natuurlijk ben je benieuwd wat je precies gaat leren tijdens de
Google Ads training. Hieronder vind je grofweg de onderwerpen die
tijdens de training worden behandeld. Grofweg, omdat elke Google
Ads training bij Googleadwordsuitbesteden.nl toch weer net anders
is als de vorige. Onze Google Ads-trainer Connie probeert tijdens
de training namelijk zoveel mogelijk in te springen op vragen die
bij de deelnemers leven. Mis je een onderwerp in onderstaande
lijst, neem dan zeker even contact op. Connie zorgt er dan voor dat
ook jouw specifieke Google Ads-vragen aan bod zullen komen.
Campagnestructuur
Dat Google Ads bestaat uit
campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties weet je
waarschijnlijk wel. Maar wat is nu de ideale campagnestructuur?
Maak je gewoon één campagne met een heleboel advertentiegroepen, of
kies je juist voor meer campagnes met elk wat minder
advertentiegroepen? En wat nu als je naast Nederland ook adverteert
in andere landen? Maak je dan voor elk land een nieuw account aan,
of plaats je de campagnes voor de verschillende landen in één
account? Zo maar wat vragen die oppoppen als we het over
campagnestructuur hebben. Connie legt je uit welke consequenties er
aan bepaalde keuzes zitten en wat belangrijke zaken zijn om
rekening mee te houden als het gaat om een Google
Ads-campagnestructuur. Ook laat ze je een eerste opzet uitwerken op
papier, die je vervolgens naar wens met haar kunt bespreken. Ze
denkt met je mee als je er niet helemaal uitkomt en geeft feedback
op jouw ideeën.
Conversiemeting
Het meest technische deel van deze Google Ads training, maar maak
je niet te druk hierover. Connie legt alles op een zeer
toegankelijke manier uit.
Google Ads is een performancekanaal. Doel is (meestal) om met je
Google Ads-campagnes meer leads of sales te behalen. Hoe weet je nu
of dit gelukt is als je het niet (goed) meet? Rianne legt je uit
wat het verschil is tussen meting met de Google Ads-tag en via
Google Analytics-doelen. Ze loopt met de deelnemers door hun eigen
conversiemeting heen en denkt, waar verbetering nodig blijkt,
hierover mee.
Breed, zinsdeel, exact
Duizelt het jou soms ook
met al die verschillende zoekwoordtypen? Connie zet duidelijk voor
je uiteen wat de verschillende zoekwoordtypen zijn en wat de voor-
en nadelen van het gebruik ervan zijn. Hoe voorkom je dat je bakken
geld weggooit aan irrelevant verkeer? En hoe doe je
zoekwoordonderzoek zodat je juist mogelijke nieuwe zoekwoorden kunt
ontdekken? Ook vertelt ze je meer over uitsluitingswoorden,
zoekintentie en high funnel vs. low funnel zoekwoorden.
Stap voor stap een nieuwe campagne
instellen
Als je een nieuwe campagne aanmaakt, vuurt
Google een heleboel vragen op je af. Sommige opties zijn logisch,
maar bij veel van de keuzes die je moet maken, is het goed om wat
meer informatie te hebben. Wist je bijvoorbeeld dat Google tot 2
keer je dag budget op een dag kan uitgeven? En dat als je
locatie-instellingen niet helemaal goed instelt, onbedoeld met je
advertentie wordt getoond bij mensen die zich niet in Nederland
bevinden (terwijl je echt koos voor Nederland als locatie)? Connie
neemt je stap voor stap mee door de keuzes die Google aan je
voorlegt bij het aanmaken van een nieuwe campagne. Aan het eind van
deze Google Ads training heb je daardoor al een eerste basis staan
van een nieuwe campagne.
Biedstrategieën
Het is je vast opgevallen: it’s
all about automatiek. Google geeft vast ook in jouw account continu
adviesmeldingen dat je het beste gebruik kunt maken van al haar
fantastische automatische biedstrategieën. Hoe zit dit nu precies?
Is dit echt in jouw voordeel of vooral in het voordeel van de
bankrekening van Google? Connie bespreekt tijdens de Google Ads
training uitgebreid welke biedstrategieën er zijn en wanneer je
welke kunt gebruiken.
Kwaliteitsscore
Heb je het over Google Ads, dan
heb je het over kwaliteitsscore. Waarschijnlijk heb je hier al eens
eerder wat over gehoord of gelezen. In de training legt Connie uit
waarom een goede kwaliteitsscore zo belangrijk is, hoe je inzicht
krijgt in jouw kwaliteitsscores en hoe je de kwaliteitsscore op een
zoekwoord omhoog kunt krijgen. Ze geeft daarbij duidelijke
voorbeelden, zodat je zelf direct aan de slag kunt.
Zo schijf je een goede Google
Ads-advertentietekst
Hoe schrijf je nu een goede
advertentietekst? En als je er honderden moet schrijven? Hoe doe je
dit dan een beetje efficiënt? Connie vertelt je welke elementen
niet mogen ontbreken in een goede Google Ads-advertentietekst. Ook
neemt ze je mee in het testen van advertentieteksten. Natuurlijk
weet je na deze Google Ads training ook precies wat een sitelink,
oproepextensie en highlight is. Ga je na de training met de tips
van Connie aan de slag dan weet je vast en zeker je CTR’s een
flinke boost te geven!
Doelgroepen en re-marketing
Van oudsher
draait Google Ads om zoekwoorden. De afgelopen jaren zijn echter de
mogelijkheden om doelgroepen te targeten binnen Google Ads steeds
wat verder uitgebreid. Zo kun je steeds gemakkelijker alleen je
advertentie tonen aan mensen die tot jouw doelgroep behoren. Aan
het eind van de Google Ads training weet je welke soorten
doelgroepen er zijn, hoe je zelf gemakkelijk re-marketing
doelgroepen kunt aanmaken in Google Analytics, en wat het verschil
is tussen een targeting doelgroep en observatiedoelgroep.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.