Luisteren & Luistervaardigheden: Persoonlijke communicatie: essentiële luistervaardigheden

Type product
Niveau
Logo van Sales Verkooptrainingen Telefonische Verkoop Salestraining bij Graham Hulsebos
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 Sales Verkooptrainingen Telefonische Verkoop Salestraining bij Graham Hulsebos heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 86 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Bezoek de website van Graham Hulsebos Verkooptrainingen voor actuele informatie, prijswijzigingen, beschikbaarheid en aanbiedingen

Bekijk ook onze posts op Social Media kanalen (Linked-In en Facebook) voor actuele acties.

Luisteren & Luistervaardigheden: Persoonlijke communicatie: essentiële luistervaardigheden

Sir Winston Churchill zei eens: "Er is moed voor nodig om op te staan en te spreken; er is ook moed voor nodig om te gaan zitten en te luisteren". Effectief luisteren vereist bovendien meer dan alleen moed: het vereist ook constante oefening. Als u effectief wilt kunnen luisteren, moet u bepalen welke obstakels u in de weg staan en deze eerst overwinnen. Daarnaast moet u zich kunnen presenteren als een aandachtige, meelevende en actieve luisteraar. Wanneer u gebruikmaakt van actieve luistertechnieken, is uw aandacht volledig gericht op de spreker en luistert u zorgvuldig naar de betekenis. Vervolgens …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Bezoek de website van Graham Hulsebos Verkooptrainingen voor actuele informatie, prijswijzigingen, beschikbaarheid en aanbiedingen

Bekijk ook onze posts op Social Media kanalen (Linked-In en Facebook) voor actuele acties.

Luisteren & Luistervaardigheden: Persoonlijke communicatie: essentiële luistervaardigheden

Sir Winston Churchill zei eens: "Er is moed voor nodig om op te staan en te spreken; er is ook moed voor nodig om te gaan zitten en te luisteren". Effectief luisteren vereist bovendien meer dan alleen moed: het vereist ook constante oefening. Als u effectief wilt kunnen luisteren, moet u bepalen welke obstakels u in de weg staan en deze eerst overwinnen. Daarnaast moet u zich kunnen presenteren als een aandachtige, meelevende en actieve luisteraar. Wanneer u gebruikmaakt van actieve luistertechnieken, is uw aandacht volledig gericht op de spreker en luistert u zorgvuldig naar de betekenis. Vervolgens gebruikt u feedback om te controleren of u de mededeling goed hebt begrepen.
In deze cursus maakt u kennis met de voordelen en uitdagingen van effectief luisteren en ontdekt u hoe actieve luistertechnieken de effectiviteit van uw luistervaardigheid verhogen. U maakt kennis met de verschillende luisterniveaus en met het gedrag en de gedachtepatronen die samengaan met actieve luistertechnieken. Als laatste wordt aandacht besteed aan het geven van feedback. Dit is een belangrijke vaardigheid waarmee u kunt laten zien dat u de boodschap hebt begrepen of waarmee u deze juist kunt verduidelijken.

Doelgroep

Personen die hun persoonlijke communicatievaardigheden willen ontwikkelen of opfrissen

Voorkennis

geen 

Doelen

Vaardigheden voor effectief luisteren

  • leren hoe u obstakels bij het luisteren in verschillende scenario's uit de weg kunt ruimen
  • gedragsuitingen en gedachtepatronen herkennen die horen bij belangrijke actieve luistertechnieken
  • onderscheid leren maken tussen voorbeelden van de vier luisterniveaus
  • leren om in een gegeven scenario gepaste verbale feedback te geven om uw begrip te vergroten of te demonstreren

Cursusinhoud

Vaardigheden voor effectief luisteren

Het belang en de uitdaging van effectief luisteren
Actieve luistertechnieken
De functie van feedback bij actief luisteren

Algemene eigenschappen

Voortgangsbewaking: Ja
Menu met inhoudsopgave: Ja
Cursustesten: Ja
Bronnen: Ja
Afronding: Certificaat van Deelname in pdf. formaat
Online toegang: 365 dagen
Ondersteunde browser:Internet Explorer, Edge, Firefox, Safari en Chrome
Besturingssysteem: Microsoft Windows, Google Chrome OS, Apple MacOS
Leervormen: Instructie video, Demonstratie video, Knowledge Base

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.