Motiverende gespreksvoering

Type product
Totale lesduur
9
Gemiddeld cijfer voor Motiverende gespreksvoering
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Mariska van der Knaap
Zorgregisseur SKT
10
Motiverende gespreksvoering

"Wat een ontzettend leerzame, interactieve training. Eerst werd de theorie behandeld, waarna we in de middag zelf mochten oefenen met de acteur. Er werd goed ingespeeld op onze eigen wensen, wat de dag erg nuttig en leerzaam maakte!" - 24-10-2017 12:55

"Wat een ontzettend leerzame, interactieve training. Eerst werd de theorie behandeld, waarna we in de middag zelf mochten oefenen met de act… alles lezen - 24-10-2017 12:55

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product. GRAS training & coaching biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's:

's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

Motiverende Gespreksvoering

PE punten kunnen aangevraagd worden, in overleg met de opdrachtgever 

In deze training van GRAS training en coaching leer je wat MI is en hoe je het toe kan passen. Motiverende gespreksvoering (MI) is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands eigen motivatie en bereidheid tot verandering versterkt. Het is meer dan het toepassen van een setje gesprekstechnieken, het is een methode om mensen aan te zetten tot verandering door te praten over verandering. Het is een op interactie gerichte gespreksmethode waarvan is gebleken dat het vruchten afwerpt. In Canada heeft het effect van deze wetenschappelijk onderzochte methodiek, zich inmiddels bewezen. Het u…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Motiverende Gespreksvoering

PE punten kunnen aangevraagd worden, in overleg met de opdrachtgever 

In deze training van GRAS training en coaching leer je wat MI is en hoe je het toe kan passen. Motiverende gespreksvoering (MI) is een op samenwerking gerichte gespreksstijl die iemands eigen motivatie en bereidheid tot verandering versterkt. Het is meer dan het toepassen van een setje gesprekstechnieken, het is een methode om mensen aan te zetten tot verandering door te praten over verandering. Het is een op interactie gerichte gespreksmethode waarvan is gebleken dat het vruchten afwerpt. In Canada heeft het effect van deze wetenschappelijk onderzochte methodiek, zich inmiddels bewezen. Het uitgangspunt van MI geldt: de respectvolle bejegening van cliënten. Het is bovenal een basis- of grondhouding en geen repertoire gesprekstechnieken.

Inhoud

-       MI, wat is het
-       Wanneer MI toepassen
-       de rol van de professional
-       strategieën om verandertaal uit te lokken
-       strategieën om om te gaan met weerstand
-       De principes van MI
-       De vaardigheden, het hoe
-       scoreliniaal wil om te veranderen en mate van belangrijkheid

Niveau: op aanvraag MBO/HBO

Doelstelling/resultaat; Deelnemer

-       kent de waarde van uitdrukken van empathie
-       kan discrepantie bij de ander ontwikkelen
-       Maakt gebruik van de ambivalentie van de ander
-       beweegt mee met de weerstand
-       Kan verandertaal bij de ander uitlokken
-       ondersteunt persoonlijke effectiviteit
-       Kan de basisvaardigheden: Open vragen stellen, Reflectief luisteren, bevestigen en samenvatten adequaat toepassen
-       heeft zich op eigen gedrag dat dissonantie of consonantie bevorderd   

Na afloop is de deelnemer is in staat om op een respectvolle manier de intrinsieke motivatie en bereidheid tot veranderen bij de klant te vergroten.   

Opbouw en werkwijze  

Deelnemers vullen voor aanvang een intakeformulier in, waardoor zij zichzelf al voorbereiden op wat ze willen leren, oefenen en eigen willen maken. Het blijkt dat de deelnemers die de intake van tevoren al invullen gefocust aan de training beginnen en daardoor veel uit de training halen. De trainers en acteurs gebruiken de informatie uit de ingevulde formulieren om de training optimaal aan te laten sluiten op de groep deelnemers.

Teamsamenwerking

De training is geschikt als open inschrijving binnen uw organisatie. Wanneer een heel team deel neemt aan de training levert dat extra winst op. Er wordt dan een krachtige impuls gegeven aan het beter leren kennen van elkaar en aan het blijvend in gesprek zijn met elkaar over situaties die zich tijdens het werk voordoen. Blijvend leren van en met elkaar maken dat de effecten van de training beter in de praktijk doorwerken.   

Zakelijk

De training wordt in company gegeven en kost totaal € 1600,-. Bij de prijs van € 135,-./persoon is uitgegaan van een aantal deelnemers van 12. 

Kosten zijn inclusief

  • gebruik maken van de leerpleinomgeving en testen via website van GRAS
  • trainingsmaterialen als werkopdrachten, PPT’s, hand-outs via website en/of fysiek
  • (telefonisch) overleg over bijstellen van programma  
  • planning en organisatie
  • trainer voorbereiding
  • evaluatierapport
  • BTW over acteurs (6%)
  • reiskosten trainers en acteurs (€ 0,35/km)

Kosten zijn exclusief   

  • trainingsaccommodatie (eigen accommodatie)
  • beamer (n.v.t.)
  • koffie / thee en lunch tijdens trainingen
  • PE punten; ongeveer € 15,-. per deelnemer

GRAS training en coaching is als opleidingsbureau ingeschreven in het CRKBO register. Wij bieden training en opleiding daarom BTW vrij aan.

GRAS training en coaching is een trainingsbureau voor organisaties en mensen die werken in de zorg- hulp- en dienstverlening. GRAS is er voor vefrissende communicatie tussen klant en medewerker, medewerkers onderling en tussen medewerkers met vertegenwoordigers van andere steakholders.

GRAS staat voor blijvend resultaat. Onze dienstverlening kenmerkt zich door:

  • zorgvuldige afstemming vooraf, inhoudelijk en logistiek
  • hoge kwaliteit van training
  • flexibel in afstemming en samenwerking
  • inbedding van de trainingen in een totaalconcept van de lerende organisatie.
  • prijzen van deze tijd ondermeer door de lage overheadskosten.    

En door een veelzijdigheid aan programma's, waaronder:

  • Motiverende gespreksvoering
  • Beïnvloedingsvaardigheden
  • Oplossingsgericht communiceren
  • Feedbacktraining
  • Training Transactionele analyse 
  • Omgaan met emotie en agressie
  • Teamcoaching bij zelfsturende teams
  • Leertraject teamcoach, NIEUW
  • Vitaal Werken, NIEUW 
  • Training Sociale Wijkteams
  • Shared Decision Making
  • Training Richtlijn Scheiding
  • Introductie intervisie
  • Individuele coaching
  • Talentontwikkeling
  • Interactief theater, buitensport en games

       

9
Gemiddeld cijfer voor Motiverende gespreksvoering
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar
Mariska van der Knaap
Zorgregisseur SKT
10
Motiverende gespreksvoering

"Wat een ontzettend leerzame, interactieve training. Eerst werd de theorie behandeld, waarna we in de middag zelf mochten oefenen met de acteur. Er werd goed ingespeeld op onze eigen wensen, wat de dag erg nuttig en leerzaam maakte!" - 24-10-2017 12:55

"Wat een ontzettend leerzame, interactieve training. Eerst werd de theorie behandeld, waarna we in de middag zelf mochten oefenen met de act… alles lezen - 24-10-2017 12:55

starstarstarstarstar_border
Seline Roos
Bemoeizorg zorgregisseur
8
Motiverende gespreksvoering

"Enthousiaste leraar en gelukkig hoefde we geen standaard rollen spelen. Groepsoefeningen waren perfect hierin.

De Roos van Leary was ook ingevuld maar dit was onnodig geweest aangezien het niet aan bod kwam. Ik krijg zoveel van dit soort testen en het was jammer van mijn tijd. " - 18-10-2017 14:47

"Enthousiaste leraar en gelukkig hoefde we geen standaard rollen spelen. Groepsoefeningen waren perfect hierin. De Roos van Leary was ook… alles lezen - 18-10-2017 14:47

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.