Omgaan met Emotie en Agressie

Type product
Tijdsduur
Logo van GRAS training & coaching
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 GRAS training & coaching heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 34 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

8,7
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met Emotie en Agressie
Gebaseerd op 20 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Bunyemin Alkan
ICT
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"theorie was heel duidelijk en in een prettige setting zijn ook praktijksituaties nagebootst waarmee een paar voorkomende situaties zijn behandeld. In ieder geval met een paar simpele zinnen toch de situatie kunnen afhandelen." - 18-12-2017 09:57

"theorie was heel duidelijk en in een prettige setting zijn ook praktijksituaties nagebootst waarmee een paar voorkomende situaties zijn beha… alles lezen - 18-12-2017 09:57

Beschrijving

Omgaan met emotie en agressie

In de Training Omgaan met Emotie en Agressie van GRAS leert de deelnemer om te gaan met situaties waar emoties hoog oplopen en over kunnen gaan in agressief gedrag van de klant. De deelnemer leert om te gaan met de eigen spanning en emoties en leert vervolgens verschillende vormen van agressief gedrag bij de klant te herkennen en te reduceren of om te buigen.

Inhoud:

  • stress en reacties
  • eigen reacties op stress
  • General Adaption Systeem
  • spanningsbewustzijn en spanningscontrole  
  • vechten en vluchten of professioneel handelen
  • bewaren van overzicht en herkennen van gedrag van de ander, wat is emotie, wat is agressie, A-, B-, C- en D gedrag
  • beïnvloeden van…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Omgaan met emotie en agressie

In de Training Omgaan met Emotie en Agressie van GRAS leert de deelnemer om te gaan met situaties waar emoties hoog oplopen en over kunnen gaan in agressief gedrag van de klant. De deelnemer leert om te gaan met de eigen spanning en emoties en leert vervolgens verschillende vormen van agressief gedrag bij de klant te herkennen en te reduceren of om te buigen.

Inhoud:

  • stress en reacties
  • eigen reacties op stress
  • General Adaption Systeem
  • spanningsbewustzijn en spanningscontrole  
  • vechten en vluchten of professioneel handelen
  • bewaren van overzicht en herkennen van gedrag van de ander, wat is emotie, wat is agressie, A-, B-, C- en D gedrag
  • beïnvloeden van gedrag van de ander waardoor spanning in het contact afneemt; meeveren en grenzen aangeven    
  • intercollegiale ondersteuning tijdens en na een incident
  • huisregels en protocol   

Niveau: op aanvraag MBO/HBO

Doelstelling/resultaat; Deelnemer

  • is zich bewust van eigen spanning en weet deze zo te beinvloeden dat helder nadenken mogelijk blijft
  • weet overzicht te houden en het gedrag van de ander te herkennen
  • kan tools inzetten om het gedrag van de ander te beïnvloeden; de spanning in het contact laten afnemen
  • kan agressie voorkomen reduceren of begrenzen
  • in teamverband emotioneel en agressief gedrag bespreekbaar maken.

De deelnemer voelt zich na de training beter opgewassen tegen ronduit lastige situaties. En gaat met een aantal praktische tools terug naar de praktijksituatie, om deze verder uit te proberen en eigen te maken.

Opbouw en werkwijze  

Deelnemers vullen voor aanvang een intakeformulier in, waardoor zij zichzelf al voorbereiden op wat ze willen leren, oefenen en eigen willen maken. Het blijkt dat de deelnemers die de intake van te voren al invullen gefocust aan de training beginnen en daardoor veel uit de training halen. De trainers en acteurs gebruiken de informatie uit de ingevulde formulieren om de training optimaal aan te laten sluiten op de groep deelnemers.

Teamsamenwerking

De training is geschikt als open inschrijving binnen uw organisatie. Wanneer een heel team deel neemt aan de training levert dat extra winst op. Er wordt dan een krachtige impuls gegeven aan het beter leren kennen van en het in gesprek blijven met elkaar over lastige situaties die zich tijdens het werk voordoen. Blijvend leren van en met elkaar maken dat de effecten van de training beter in de praktijk doorwerken.   

Zakelijk

De training wordt in company gegeven en kost totaal € 2200,-. Bij de prijs van € 183,-/persoon is uitgegaan van een minimaal aantal deelnemers van 12. 

Kosten zijn inclusief

  • gebruik maken van de leerpleinomgeving en testen via website van GRAS
  • trainingsmaterialen als werkopdrachten, PPT’s, hand-outs via website en/of fysiek
  • (telefonisch) overleg over bijstellen van programma  
  • planning en organisatie
  • trainer voorbereiding
  • evaluatierapport
  • BTW over acteurs (6%)
  • reiskosten trainers en acteurs (€ 0,35/km)

Kosten zijn exclusief   

  • trainingsaccommodatie (eigen accommodatie)
  • beamer (n.v.t.)
  • koffie / thee en lunch tijdens trainingen

GRAS training en coaching is als opleidingsbureau ingeschreven in het CRKBO register. Wij bieden training en opleiding daarom BTW vrij aan.

GRAS training en coaching is een trainingsbureau voor organisaties en mensen die werken in de zorg- hulp- en dienstverlening. GRAS is er voor vefrissende communicatie tussen klant en medewerker, medewerkers onderling en tussen medewerkers met vertegenwoordigers van andere steakholders.

GRAS staat voor blijvend resultaat. Onze dienstverlening kenmerkt zich door:

  • zorgvuldige afstemming vooraf, inhoudelijk en logistiek
  • hoge kwaliteit van training
  • flexibel in afstemming en samenwerking
  • inbedding van de trainingen in een totaalconcept van de lerende organisatie.
  • prijzen van deze tijd ondermeer door de lage overheadskosten.    

En door een veelzijdigheid aan programma's, waaronder:

  • Motiverende gespreksvoering
  • Beïnvloedingsvaardigheden
  • Oplossingsgericht communiceren
  • Feedbacktraining
  • Training Transactionele analyse 
  • Omgaan met emotie en agressie
  • Teamcoaching bij zelfsturende teams
  • Leertraject teamcoach, NIEUW
  • Vitaal Werken, NIEUW 
  • Training Sociale Wijkteams
  • Shared Decision Making
  • Training Richtlijn Scheiding
  • Introductie intervisie
  • Individuele coaching
  • Talentontwikkeling
  • Interactief theater, buitensport en games

       

8,7
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met Emotie en Agressie
Gebaseerd op 20 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Bunyemin Alkan
ICT
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"theorie was heel duidelijk en in een prettige setting zijn ook praktijksituaties nagebootst waarmee een paar voorkomende situaties zijn behandeld. In ieder geval met een paar simpele zinnen toch de situatie kunnen afhandelen." - 18-12-2017 09:57

"theorie was heel duidelijk en in een prettige setting zijn ook praktijksituaties nagebootst waarmee een paar voorkomende situaties zijn beha… alles lezen - 18-12-2017 09:57

starstarstarstarstar_half
Johan Meerwijk
Pedagogisch medewerker
9
Omgaan met Emotie en Agressie

"Oefenen en leren binnen een veilige omgeving. Dit kwam door de duidelijkheid en rust van trainer en acteurs.Ruimte voor eigen inbreng. De training duurde een hele dag, maar door het gevarieerde programma geen moment van sleur ervaren." - 17-11-2017 09:09

"Oefenen en leren binnen een veilige omgeving. Dit kwam door de duidelijkheid en rust van trainer en acteurs.Ruimte voor eigen inbreng. De tr… alles lezen - 17-11-2017 09:09

starstarstarstarstar_border
Bart Grent
generalist
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"De inhoud was erg fijn. Ik vond de oefeningen leerzaam. Ook de balans tussen theorie en rollenspellen was erg goed. Verder hadden de trainers veel kennis en werd deze kennis op een heldere manier overgebracht. " - 16-06-2017 14:44

"De inhoud was erg fijn. Ik vond de oefeningen leerzaam. Ook de balans tussen theorie en rollenspellen was erg goed. Verder hadden de trainer… alles lezen - 16-06-2017 14:44

Eileen Jonker-Hofman
starstarstarstarstar_half
Eileen Jonker-Hofman
Medewerker juridische kwaliteitszorg/freelance Juridisch trainer
9
Omgaan met Emotie en Agressie

"Een professioneel verzorgde training waarbij het geleerde ook na langere tijd blijft hangen, zodat je het paraat hebt als dat nodig is. Met een praktisch naslagwerk als je de informatie nog eens snel wilt opfrissen." - 19-05-2017 15:22

"Een professioneel verzorgde training waarbij het geleerde ook na langere tijd blijft hangen, zodat je het paraat hebt als dat nodig is. Met … alles lezen - 19-05-2017 15:22

starstarstarstarstar_border
Jennifer Koolmees
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"Goede inhoud. Veel van geleerd. Goede combinatie met trainer en acteur.
Waren maar met 3 personen. Hierdoor was er veel tijd om vragen te stellen. Ook was er genoeg tijd voor individuele begeleiding. " - 13-02-2017 12:56

"Goede inhoud. Veel van geleerd. Goede combinatie met trainer en acteur. Waren maar met 3 personen. Hierdoor was er veel tijd om vragen te s… alles lezen - 13-02-2017 12:56

starstarstarstarstar_border
Piet Hamming
beleidsmedewerker leefomgeving
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"ik kan zo geen concreet punt bedenken waar het opmerkelijk beter zou kunnen of moeten. Ik vond de interactie en laconieke benadering prima. Duidelijke uitleg en prettige terugkoppeling van de observaties. Er werd goed op me gelet ;-)" - 05-02-2017 18:22

"ik kan zo geen concreet punt bedenken waar het opmerkelijk beter zou kunnen of moeten. Ik vond de interactie en laconieke benadering prima. … alles lezen - 05-02-2017 18:22

Jeanette Degeling - Wijnker
starstarstarstar_halfstar_border
Jeanette Degeling - Wijnker
casemanager/ ambulant medewerker Sociaal Wijkteam Wormerveer
7
Omgaan met Emotie en Agressie

"De training had een goed afwisselend programma, in actief en passief meedoen. Twee goede acteurs waar we veel mee konden oefenen en in groepjes echt aan de slag gegaan met mijn eigen grenzen aangeven. Het gaf mij direct handvaten voor in de praktijk." - 03-11-2016 15:31

"De training had een goed afwisselend programma, in actief en passief meedoen. Twee goede acteurs waar we veel mee konden oefenen en in groep… alles lezen - 03-11-2016 15:31

starstarstarstarstar
Stephanie van Garderen
casemanager
10
Omgaan met Emotie en Agressie

"Het was een bijzonder inspirerende training waarbij veel emoties loskwamen. Ik heb geleerd dat het verstandig is om direct in te grijpen wanneer iemand over je grenzen gaat. Ik kan mij situaties bedenken in het verleden die ik had kunnen voorkomen als ik deze kennis gehad had. De trainers sprongen goed in op de individuele knelpunten. Bedankt voor de leerzame dag, ik zal zeker gebruik gaan maken van hetgeen ik geleerd heb!" - 14-10-2016 13:09

"Het was een bijzonder inspirerende training waarbij veel emoties loskwamen. Ik heb geleerd dat het verstandig is om direct in te grijpen wan… alles lezen - 14-10-2016 13:09

Philomena Baffour
starstarstarstarstar_border
Philomena Baffour
Cassière B bij Albert Heijn
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"De training was praktisch en was gegeven aan de hand van dagelijkse casussen die ik dagelijks te maken heb op mijn werk dat vond ik zeer prettig.

Ik kreeg de ruimte om zelf te bepalen wat ik wil oefenen en daar kreeg ik training over." - 09-10-2016 17:13

"De training was praktisch en was gegeven aan de hand van dagelijkse casussen die ik dagelijks te maken heb op mijn werk dat vond ik zeer pre… alles lezen - 09-10-2016 17:13

starstarstarstarstar
Tabitha Buitelaar-van Neerbos
10
Omgaan met Emotie en Agressie

"Ik vond het een geweldige training. Ondanks dat ik vaker agressietrainingen heb gehad, vond ik deze de beste tot nu toe. Heel leerzaam en ik kan alles direct in de praktijk toepassen. Ik ben vol lof, zowel over de trainer als over de acteurs en de training in het geheel. " - 04-10-2016 08:47

"Ik vond het een geweldige training. Ondanks dat ik vaker agressietrainingen heb gehad, vond ik deze de beste tot nu toe. Heel leerzaam en ik… alles lezen - 04-10-2016 08:47

Stephanie Esmee Kiks
starstarstarstarstar_border
Stephanie Esmee Kiks
Sociaal wijkteam Rosmolenwijk stagiaire
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"De training was erg duidelijk. Doordat er twee acteurs mee waren, kon de geleerde theorie meteen geoefend worden door middel van rollenspellen. Door de training weet ik nu hoe ik moet handelen bij emotie of agressie. " - 04-10-2016 06:35

"De training was erg duidelijk. Doordat er twee acteurs mee waren, kon de geleerde theorie meteen geoefend worden door middel van rollenspell… alles lezen - 04-10-2016 06:35

Melanie Bos
starstarstarstarstar_border
Melanie Bos
Casemanager- WMO- Schulddienstverlening- Participatie
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"Zeer leerzame training, de inhoud is goed het zelf bewust worden van het leren aangeven van je grenzen is een zeer gewaardeerd onderdeel, het niveau is goed. De trainer is duidelijk in het uitleggen van de oefeningen en er wordt tijd voor je genomen zowel in groepsverband als individueel. De acteurs zijn geduldig, open en eerlijk. " - 04-10-2016 05:54

"Zeer leerzame training, de inhoud is goed het zelf bewust worden van het leren aangeven van je grenzen is een zeer gewaardeerd onderdeel, he… alles lezen - 04-10-2016 05:54

Fleur Sanches
starstarstarstarstar_border
Fleur Sanches
Casemanager bij de Gemeente Zaansad
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"Een zeer bruikbare training. Theorie en oefenen werd goed afgewisseld. Je leert nieuwe vaardigheden, maar je leert ook jezelf opnieuw kennen. Ik raad zeker aan om deze training te volgen." - 03-10-2016 07:54

"Een zeer bruikbare training. Theorie en oefenen werd goed afgewisseld. Je leert nieuwe vaardigheden, maar je leert ook jezelf opnieuw kennen… alles lezen - 03-10-2016 07:54

starstarstarstarstar
Melanie Andriessen
10
Omgaan met Emotie en Agressie

"Het was een zeer bruikbare training. De opbouw van de training en de balans tussen theorie en oefenen was goed. Het is zeker een aanrader om deze training te volgen." - 22-09-2016 09:40

"Het was een zeer bruikbare training. De opbouw van de training en de balans tussen theorie en oefenen was goed. Het is zeker een aanrader om… alles lezen - 22-09-2016 09:40

starstarstarstarstar
Monique Herboldt Naarden
casemanager
10
Omgaan met Emotie en Agressie

"De training vond ik erg plezierig was totaal anders dan mijn 1e agressie training.
Heel veel bruikbare tips gehad. De hele opzet was goed. Locatie zowel ruimte uitstekend.
Trainers zowel acteurs TOP.
" - 19-09-2016 11:24

"De training vond ik erg plezierig was totaal anders dan mijn 1e agressie training. Heel veel bruikbare tips gehad. De hele opzet was goed.… alles lezen - 19-09-2016 11:24

starstarstarstarstar
Shahad Salih
Financieel Adm. Medewerker Expert
10
Omgaan met Emotie en Agressie

"De training was heel goed voorbereid ten eerste qua ruimte en ten tweede qua inhoud. zowel de trainer als acteur hebben zeer professioneel opgetreden en ons de ruimte gegeven om ons ervaringen te delen welke niet makkelijk is te delen met iedereen. Ik vond het heel fijn om deel te mogen nemen aan deze training en is zeker voor herhaling vatbaar. " - 19-09-2016 09:36

"De training was heel goed voorbereid ten eerste qua ruimte en ten tweede qua inhoud. zowel de trainer als acteur hebben zeer professioneel o… alles lezen - 19-09-2016 09:36

starstarstarstarstar_border
Ria Boelens
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"Het realistisch uitbeelden van de casussen. En dat het gevoel gegeven wordt dat het niet fout is wat je doet, maar beter anders kan. Er wordt getraind met veel gevoel voor humor, waardoor je je snel op je gemak voelt. " - 12-07-2016 07:55

"Het realistisch uitbeelden van de casussen. En dat het gevoel gegeven wordt dat het niet fout is wat je doet, maar beter anders kan. Er word… alles lezen - 12-07-2016 07:55

starstarstarstarstar_border
Joyce Hoek
Medewerker SWT
8
Omgaan met Emotie en Agressie

"Interessant, totaal anders van wat Ik heb geleerd. Ik heb geleerd om slecht nieuws te geven, ik heb het gelijk uitgevoerd de volgende dag en het werkte,gelijk resultaat. De coaching van de trainers waren goed." - 30-06-2016 05:16

"Interessant, totaal anders van wat Ik heb geleerd. Ik heb geleerd om slecht nieuws te geven, ik heb het gelijk uitgevoerd de volgende dag en… alles lezen - 30-06-2016 05:16

starstarstarstarstar_half
Renee Kloos
Maatschappelijk werker
9
Omgaan met Emotie en Agressie

"Interessante en leerzame training. Fijne trainer, goed in staat tot goede commentaren / juiste samenvattingen / goede interventies tav hetgeen zich voordeed tijdens de training. Goede acteurs.
Er wordt goed ingespeeld op niveau en leerwens van cursisten tijdens training." - 27-06-2016 13:06

"Interessante en leerzame training. Fijne trainer, goed in staat tot goede commentaren / juiste samenvattingen / goede interventies tav hetge… alles lezen - 27-06-2016 13:06

starstarstarstarstar
Wouter Snel
Casemanager Expert
10
Omgaan met Emotie en Agressie

"Zeer duidelijke uitleg van de trainer Dirk, goed toepasbaar in de dagelijkse praktijk en een acteur (Mark) waar je op je gemak voelt. Kortom een training die zeer de moeite waard was!" - 27-06-2016 12:16

"Zeer duidelijke uitleg van de trainer Dirk, goed toepasbaar in de dagelijkse praktijk en een acteur (Mark) waar je op je gemak voelt. Kortom… alles lezen - 27-06-2016 12:16

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.