Workshop 'Bepaal een effectieve web contentstrategie voor de belangrijkste pagina's van je website'

Tijdsduur
Logo van GriDD customer experience
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 GriDD customer experience heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 14 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

GriDD customer experience biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Enschede, Utrecht

Beschrijving

Wat zijn de belangrijkste pagina’s op jouw website? Wat zoeken jouw gebruikers daar aan informatie en welke doelen heeft jouw organisatie voor die pagina’s? Waarom staat/hoort die content op die pagina? Hoe bieden we onze gebruikers wat ze nodig hebben?

Dat zijn vragen die je wil beantwoorden in deze workshop. We gaan het hebben over online marketing, user experience (UX), customer experience, customer insights, digitale marketingstrategie, contenstrategie, webcontent.

De homepage is al lang niet meer de belangrijkste pagina van je website: er zijn over het algemeen vele pagina’s via waar je gebruikers de website betreden. Het is van belang om een goede strategie te hebben voor de belangri…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Google Analytics, Gamification, Neuromarketing en Videomarketing.

Wat zijn de belangrijkste pagina’s op jouw website? Wat zoeken jouw gebruikers daar aan informatie en welke doelen heeft jouw organisatie voor die pagina’s? Waarom staat/hoort die content op die pagina? Hoe bieden we onze gebruikers wat ze nodig hebben?

Dat zijn vragen die je wil beantwoorden in deze workshop. We gaan het hebben over online marketing, user experience (UX), customer experience, customer insights, digitale marketingstrategie, contenstrategie, webcontent.

De homepage is al lang niet meer de belangrijkste pagina van je website: er zijn over het algemeen vele pagina’s via waar je gebruikers de website betreden. Het is van belang om een goede strategie te hebben voor de belangrijkste pagina’s op je website zodat jouw gebruikers daar vinden wat ze zoeken en jouw organisatiedoelen worden bereikt. 

Wat leer je in deze workshop?

In deze workshop leer je om een goede (content) strategie te bepalen voor de belangrijkste pagina’s op je website. Het Core Content Model is een visueel canvas dat helpt je om daarover na te denken. Het koppelt bedrijfsdoelen met gebruikerstaken. Deze leer je in kaart brengen en vormen de start van je strategie. Je leert kritisch kijken naar de informatie architectuur van je website waarbij je in acht houdt waar je gebruikers vandaan komen, wat ze doen op jouw website en wat hun (gewenste) vervolgpad is. Het ‘dwingt’ je om na te denken over de noodzaak van bepaalde pagina’s en om verder te denken dan je homepage. In deze workshop helpt GriDD je om met je eigen case aan de slag te gaan met dit model.

Na afloop van de workshop:

  • Ben je in staat om het Core Content Model toe te passen op jouw eigen case
  • Heb je in kaart gebracht hoe jouw organisatiedoelen en gebruikerstaken aan elkaar raken
  • Weet je wat het belang is van een strategie voor de ‘core pages’ van je website
  • Is het duidelijk hoe je gebruik kan maken van het Core Content Model om de strategie te communiceren naar stakeholders

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Deze workshop is geschikt voor iedereen die werkt met (content) van website pagina’s. Dan hebben we het bijvoorbeeld over mensen  een content strategie bepalen voor online activiteiten, ux designers van websites en ook marketeers die pagina’s op een website aanmaken voor specifieke doeleinden. De workshop is zeer geschikt voor individuele deelname. We kunnen ons ook voorstellen dat het waardevol is om met een geheel team dat samenwerkt aan een website, deze workshop te volgen om met elkaar de discussie aan te gaan. Mail ons dan even om de mogelijkheden te bespreken.

Onze ervaring

Deze workshop is regelmatig gegeven met goede resultaten bij onze klanten. Wij hebben jarenlange ervaring met ux trajecten en digitale marketing. Tot onze klanten rekenen wij o.a. Philips Lighting en Universiteit Twente. Het Philips Lighting website redesign project waaraan wij hebben meegewerkt, heeft de 2015 Web Marketing Association Webaward in de categorie: B2B Standard of Excellence gewonnen. Deze cases staan beschreven op de GriDD website. 

Wij vinden het belangrijk om goed na te denken over waar en waarom bepaalde content deel uit maakt van je digitale activiteiten en gebruikerservaring. Lees bijvoorbeeld  opnze website blogposts over het toepassen van Gestalt principes in ux design, hoe je ervoor kan zorgen dat je website toegankelijk is voor alle doelgroepen (waaronder slechtzienden) of hoe je inzicht krijgt in de verwachtingen van je gebruikers.

Praktische informatie

  • De workshop duurt een dagdeel
  • De investering is €349,- per persoon, exclusief BTW en inclusief koffie, thee en wat lekkers.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.