Contentmarketing en contentstrategie

Niveau
Tijdsduur
Logo van HAN - Faculteit Economie en Management
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 HAN - Faculteit Economie en Management heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 52 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,8
Gemiddeld cijfer voor Contentmarketing en contentstrategie
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Fabian Sinay
starstarstarstarstar
Fabian Sinay
Content marketeer
10
Contentmarketing en contentstrategie

"Ontzettend interessante en leerzame opleiding waarbij je de theorie op je eigen werkplek kunt uitvoeren. Ik werk als (online) content marketeer en gebruik met regelmaat de kennis die ik tijdens deze opleiding heb geleerd. Dankzij deze opleiding kan ik niet alleen het belang maar ook het belang van achterhalen van het DNA van een bedrijf verklaren bij de opdrachtgever.

Klinkt logisch maar mijn ervaring is dat de meeste (MKB) bedrijven content marketing onderschatten en dan zelf maar (zo nu en dan) een post publiceren op hun social media.

Wil je doelmatig en efficiënt jouw doelgroep bereiken dan is dit echt een geschikte opleiding met up-to-date informatie. Dat komt mede doordat de docenten actief zijn in het bedrijfsleven.

Ik ben zeer tevreden over deze opleiding en je krijgt er ook nog een erkent diploma voor." - 15-07-2019 12:31

"Ontzettend interessante en leerzame opleiding waarbij je de theorie op je eigen werkplek kunt uitvoeren. Ik werk als (online) content market… alles lezen - 15-07-2019 12:31

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

HAN - Faculteit Economie en Management biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Arnhem

Beschrijving

Internet strategie & organisatie, Contentmarketing

De opleiding Contentmarketing en contentstrategie van de HAN geeft je de handvatten voor een gedegen contentstrategie die direct toepasbaar is in jouw organisatie.

Content is king! Communicatie is van zenden naar luisteren verschoven. Van een boodschap bepalen, naar de creatie van deelbare content. De opleiding Contentmarketing en contentstrategie gaat over de gedachte achter én de manier waarop je de boodschap van jouw organisatie deelt met jouw klanten.

Het uitgangspunt is dat je klant zelf bepaalt via welk medium, tool of app hij/zij je content ontvangt en met je communiceert. Hoe zorg je ervoor dat je je klanten op het juiste moment ber…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Google Analytics, Gamification, Neuromarketing en Videomarketing.

Internet strategie & organisatie, Contentmarketing

De opleiding Contentmarketing en contentstrategie van de HAN geeft je de handvatten voor een gedegen contentstrategie die direct toepasbaar is in jouw organisatie.

Content is king! Communicatie is van zenden naar luisteren verschoven. Van een boodschap bepalen, naar de creatie van deelbare content. De opleiding Contentmarketing en contentstrategie gaat over de gedachte achter én de manier waarop je de boodschap van jouw organisatie deelt met jouw klanten.

Het uitgangspunt is dat je klant zelf bepaalt via welk medium, tool of app hij/zij je content ontvangt en met je communiceert. Hoe zorg je ervoor dat je je klanten op het juiste moment bereikt, betrekt en motiveert? En hoe sluit je aan op de behoeftes van de klant? Hoe win je het vertrouwen van de doelgroep en hoe zorg je voor een blijvende aandacht?

Programma

Content strategie (9 bijeenkomsten incl. strategiesessie)

  •  Visie op de rol van content
  •  Theoretisch kader content strategie
  •  Brein en effecten van content
  •  De DNA van jouw organisatie
  •  Buyer/Customer Journey
  •  KPI’s en accountability
  •  Social media monitoring (Coosto)
  •  Zoeken naar klantenprofielen, influencers en platformen

 Strategische sessie (de strategie van jouw eigen organisatie)

Contentmarketing (5 bijeenkomsten)

  •  De omnichannel benadering
  •  Videomarketing
  •  Contentplanning en contentagenda
  •  Content en vindbaarheid
  •  Content en communities
  •  Integratie
  • Contentproductie (4 bijeenkomsten)
  •  Deelbare content: content productie en huisstijlboek
  •  Storytelling door video, beeld en tekst
  •  Medewerkers als ambassadeur: medium onafhankelijk, medewerkers afhankelijk
  • Persoonlijk actieplan

Examen (1 bijeenkomst)

Presentatie content strategie en marketing eigen organisatie incl. persoonlijk actieplan

8,8
Gemiddeld cijfer voor Contentmarketing en contentstrategie
Gebaseerd op 4 ervaringen
Fabian Sinay
starstarstarstarstar
Fabian Sinay
Content marketeer
10
Contentmarketing en contentstrategie

"Ontzettend interessante en leerzame opleiding waarbij je de theorie op je eigen werkplek kunt uitvoeren. Ik werk als (online) content marketeer en gebruik met regelmaat de kennis die ik tijdens deze opleiding heb geleerd. Dankzij deze opleiding kan ik niet alleen het belang maar ook het belang van achterhalen van het DNA van een bedrijf verklaren bij de opdrachtgever.

Klinkt logisch maar mijn ervaring is dat de meeste (MKB) bedrijven content marketing onderschatten en dan zelf maar (zo nu en dan) een post publiceren op hun social media.

Wil je doelmatig en efficiënt jouw doelgroep bereiken dan is dit echt een geschikte opleiding met up-to-date informatie. Dat komt mede doordat de docenten actief zijn in het bedrijfsleven.

Ik ben zeer tevreden over deze opleiding en je krijgt er ook nog een erkent diploma voor." - 15-07-2019 12:31

"Ontzettend interessante en leerzame opleiding waarbij je de theorie op je eigen werkplek kunt uitvoeren. Ik werk als (online) content market… alles lezen - 15-07-2019 12:31

starstarstarstar_halfstar_border
Anja Meiring
Adviseur sales, marketing & communicatie
7
Contentmarketing en contentstrategie

"Een inspirerende en praktische opleiding die je anders leert kijken naar de manier waarop je de boodschap van jouw organisatie (met effect) deelt met je klanten. De verschillende praktijkgerichte docenten zorgen voor een prettige afwisseling. Hun kijk op de actuele (markt)ontwikkelingen geeft je nieuwe inzichten en helpt je de werking van content begrijpen en uiteindelijk te implementeren." - 28-02-2019 09:34

"Een inspirerende en praktische opleiding die je anders leert kijken naar de manier waarop je de boodschap van jouw organisatie (met effect) … alles lezen - 28-02-2019 09:34

starstarstarstarstar
Bregje Haafs
Projectmanager
10
Contentmarketing en contentstrategie

"Een leerzame en intensieve opleiding waarbij je direct aan de slag gaan met de methode van Karin Garritsen. De afwisseling met inspirerende gastcolleges maakt de opleiding compleet. Na afronding kun je direct aan de slag met een advies en contentplanning." - 21-02-2019 08:02

"Een leerzame en intensieve opleiding waarbij je direct aan de slag gaan met de methode van Karin Garritsen. De afwisseling met inspirerende … alles lezen - 21-02-2019 08:02

Tim van den Berg
starstarstarstarstar_border
Tim van den Berg
(online)marketeer met specialismen: Content creatie, CRM & E-mailmarketing, Social Media, Festival- en Event marketing
8
Contentmarketing en contentstrategie

"Inspirerende opleiding, die mij aan heeft gezet tot bloggen voor zowel een festival community (festivallovers.nl) als individueel over cultuur en lifestyle. Ik weet nu hoe ik de contentstrategie stevig op het juiste lagen in de organisatie(s) kan verankeren.De opleiding heeft me meer verbreding als verdieping gegeven. Ik zou hem aanbevelen als je wilt bijdragen aan de (merk)ontwikkeling van jouw organisatie. De docenten Karin Garritsen, Marco Derksen en Danny Oosterveer zorgden voor een prettige afwisseling en sfeer + inspirerende (praktische) voorbeelden. " - 20-02-2019 17:43

"Inspirerende opleiding, die mij aan heeft gezet tot bloggen voor zowel een festival community (festivallovers.nl) als individueel over cultu… alles lezen - 20-02-2019 17:43

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.