Marketing- en Communicatieplan

Niveau
Tijdsduur

Marketing- en Communicatieplan

Hanzehogeschool
Logo van Hanzehogeschool
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Hanzehogeschool heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht de Hanze in Groningen.

Uitgebreid

In de module Marketing-en Communicatieplan leert u de basis principes van het maken van een marketing-en communicatieplan. Dit op zowel het plan zelf (product), het proces (o.m. projectmanagement) en de mondelinge presentatie. U geeft hierbij een bruikbaar, onderbouwd en pragmatisch marketing- en communicatieadvies.

In deze module wordt daarom uitgebreid aandacht besteed aan het operationele marketingbeleid en het opstellen van een marketingplan in combinatie met marketing accountability - het meetbaar maken van marketingacties.
Verder wordt ook ruim aandacht besteed aan inter- en intra-persoonlijke vaardigheden, als onderdeel van het professioneel handelen van de student.
De theori…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Communicatieplan, Marketing, Online communicatie, Online marketing en Marketing en Sales.

Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht de Hanze in Groningen.

Uitgebreid

In de module Marketing-en Communicatieplan leert u de basis principes van het maken van een marketing-en communicatieplan. Dit op zowel het plan zelf (product), het proces (o.m. projectmanagement) en de mondelinge presentatie. U geeft hierbij een bruikbaar, onderbouwd en pragmatisch marketing- en communicatieadvies.

In deze module wordt daarom uitgebreid aandacht besteed aan het operationele marketingbeleid en het opstellen van een marketingplan in combinatie met marketing accountability - het meetbaar maken van marketingacties.
Verder wordt ook ruim aandacht besteed aan inter- en intra-persoonlijke vaardigheden, als onderdeel van het professioneel handelen van de student.
De theorie die in deze module aan bod komt wordt door de eindopdracht van deze module direct en integraal toegepast op de onderneming van de student(e). Hierdoor wordt de waarde van de module direct omgezet naar waarde voor de onderneming en spreken we echt over “applied science”!

Doelgroep

Werknemers die zich willen ontwikkelen op het gebied van Marketing en Marketingcommunicatie, bijvoorbeeld tot marketeer en/of marketingmanager. Ook is deze module geschikt voor ondernemers.InstroomniveauHavo/MBO, bij voorkeur HBO werk- en denkniveau.

Instroomniveau

Havo/MBO, bij voorkeur HBO werk- en denkniveau

Startdata

Jaarlijks in september

Tijden

De collegetijden zijn elke dinsdag of donderdag van 16.30 -22.00 uur.

Duur

De gehele module beslaat 20 weken, excl. vakanties. De laatste twee weken zijn bedoeld voor eventuele herkansingen.

Tijdsinvestering

Naast de college-uren zal een gemiddelde cursist ongeveer 10-15 uur per week besteden aan deze module.

ECTS credits

30

Kosten

€ 2000,- exclusief studiemateriaal.

Locatie

Hanzehogeschool Groningen, Van Olst Toren, Zernikeplein 7

Aantal deelnemers

Maximaal 30 cursisten

Afronding

De cursisten maken verschillende opdrachten waaronder een eindopdracht. Deze opdrachten worden niet alleen inhoudelijk getoetst maar vaak ook beoordeeld op rapportage- en presentatietechniek.
Daarnaast zijn er een tweetal schriftelijke toetsingen.

Vervolg of verdieping

De module Marketing- en Communicatieplan maakt deel uit van het hoofdfase programma van de studie Commerciële Economie in deeltijd. Na het afronden van deze module kunt u nog een drietal andere modules volgen om het bachelor diploma te behalen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.