Marketing- en Communicatieplan
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht de Hanze in Groningen.
Uitgebreid
In de module Marketing-en Communicatieplan leert u de basis principes van het maken van een marketing-en communicatieplan. Dit op zowel het plan zelf (product), het proces (o.m. projectmanagement) en de mondelinge presentatie. U geeft hierbij een bruikbaar, onderbouwd en pragmatisch marketing- en communicatieadvies.
In deze module wordt daarom uitgebreid aandacht besteed aan het operationele marketingbeleid en het opstellen van een marketingplan in combinatie met marketing accountability - het meetbaar maken van marketingacties.
Verder wordt ook ruim aandacht besteed aan inter- en intra-persoonlijke vaardigheden, als onderdeel van het professioneel handelen van de student.
De theori…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht de Hanze in Groningen.
Uitgebreid
In de module Marketing-en Communicatieplan leert u de basis
principes van het maken van een marketing-en communicatieplan. Dit
op zowel het plan zelf (product), het proces (o.m.
projectmanagement) en de mondelinge presentatie. U geeft hierbij
een bruikbaar, onderbouwd en pragmatisch marketing- en
communicatieadvies.
In deze module wordt daarom uitgebreid aandacht besteed aan het
operationele marketingbeleid en het opstellen van een marketingplan
in combinatie met marketing accountability - het meetbaar maken van
marketingacties.
Verder wordt ook ruim aandacht besteed aan inter- en
intra-persoonlijke vaardigheden, als onderdeel van het
professioneel handelen van de student.
De theorie die in deze module aan bod komt wordt door de
eindopdracht van deze module direct en integraal toegepast op de
onderneming van de student(e). Hierdoor wordt de waarde van de
module direct omgezet naar waarde voor de onderneming en spreken we
echt over “applied science”!
Doelgroep
Werknemers die zich willen ontwikkelen op het gebied van Marketing en Marketingcommunicatie, bijvoorbeeld tot marketeer en/of marketingmanager. Ook is deze module geschikt voor ondernemers.InstroomniveauHavo/MBO, bij voorkeur HBO werk- en denkniveau.
Instroomniveau
Havo/MBO, bij voorkeur HBO werk- en denkniveau
Startdata
Jaarlijks in september
Tijden
De collegetijden zijn elke dinsdag of donderdag van 16.30 -22.00 uur.
Duur
De gehele module beslaat 20 weken, excl. vakanties. De laatste twee weken zijn bedoeld voor eventuele herkansingen.
Tijdsinvestering
Naast de college-uren zal een gemiddelde cursist ongeveer 10-15 uur per week besteden aan deze module.
ECTS credits
30
Kosten
€ 2000,- exclusief studiemateriaal.
Locatie
Hanzehogeschool Groningen, Van Olst Toren, Zernikeplein 7
Aantal deelnemers
Maximaal 30 cursisten
Afronding
De cursisten maken verschillende opdrachten waaronder een
eindopdracht. Deze opdrachten worden niet alleen inhoudelijk
getoetst maar vaak ook beoordeeld op rapportage- en
presentatietechniek.
Daarnaast zijn er een tweetal schriftelijke toetsingen.
Vervolg of verdieping
De module Marketing- en Communicatieplan maakt deel uit van het hoofdfase programma van de studie Commerciële Economie in deeltijd. Na het afronden van deze module kunt u nog een drietal andere modules volgen om het bachelor diploma te behalen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.