Marktanalyse

Niveau
Tijdsduur
Logo van HanzePro, Hanzehogeschool Groningen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 HanzePro, Hanzehogeschool Groningen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

HanzePro, Hanzehogeschool Groningen biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Assen, Groningen, Zwolle

Beschrijving

Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht bij Hanzehogeschool Groningen Professionals en Bedrijven.

Uitgebreid

In de module Marktanalyse leert u de externe marktkrachten kennen die van invloed zijn op een organisatie. Deze factoren zijn soms maar moeilijk te beïnvloeden door de organisatie, ze hebben echter wel een grote impact op het succes of falen van een onderneming.

In deze module wordt daarom uitgebreid aandacht besteed aan onderzoek naar de economische, politieke, demografische, technologische en sociaal-culturele factoren waar een organisatie rekening mee moet houden, zeker in strategisch commercieel opzicht.
Naast deze niet-beïnvloedbare factoren zijn er krachten die soms wel te managen zijn: de concurrentie, de markt en de klanten. Ook daar wordt in deze module aandacht aan bes…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marktonderzoek, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B, Brand Management en Marketing management.

Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht bij Hanzehogeschool Groningen Professionals en Bedrijven.

Uitgebreid

In de module Marktanalyse leert u de externe marktkrachten kennen die van invloed zijn op een organisatie. Deze factoren zijn soms maar moeilijk te beïnvloeden door de organisatie, ze hebben echter wel een grote impact op het succes of falen van een onderneming.

In deze module wordt daarom uitgebreid aandacht besteed aan onderzoek naar de economische, politieke, demografische, technologische en sociaal-culturele factoren waar een organisatie rekening mee moet houden, zeker in strategisch commercieel opzicht.
Naast deze niet-beïnvloedbare factoren zijn er krachten die soms wel te managen zijn: de concurrentie, de markt en de klanten. Ook daar wordt in deze module aandacht aan besteed.

De theorie die in deze module aan bod komt wordt direct toegepast op een bedrijf. De marktomgeving van dat bedrijf wordt grondig onderzocht en geanalyseerd. Het eindproduct is een rapport dat wordt gepresenteerd in het Engels.

In de module komen ook ondersteunende onderwerpen als Marktonderzoek, Presentatietechniek, Nederlands en Engels aan bod.

Doelgroep

Werknemers die zich willen ontwikkelen op het gebied van de marketing, bijvoorbeeld tot marketing- en/of salesmanager. Ook is deze module geschikt voor ondernemers.

Instroomniveau

Havo/MBO, bij voorkeur HBO werk- en denkniveau

Startdata

04-09-2017

Tijden

De collegetijden zijn elke dinsdag van 16.30 -22.00 uur.

Duur

De gehele module beslaat 20 weken, excl. vakanties. De laatste twee weken zijn bedoeld voor eventuele herkansingen.

Tijdsinvestering

Naast de college-uren zal een gemiddelde cursist ongeveer 10-15 uur per week besteden aan deze module.

ECTScredits

30

Prijs

€2000,- exclusief studiemateriaal.

Locatie

Hanzehogeschool Groningen, Van Olst Toren, Zernikeplein 7,

Aantaldeelnemers

Maximaal 30 studenten/cursisten

Afronding

De cursisten maken verschillende opdrachten waaronder een eindopdracht. Deze opdrachten worden niet alleen inhoudelijk getoetst maar meestal ook beoordeeld op rapportage- en presentatietechniek.Daarnaast zijn er een aantal schriftelijke en mondelinge toetsingen.

Vervolgofverdieping

Na de module Marktanalyse kan de module Marketing en Ondernemerschap gevolgd worden. Die module start in februari en duurt eveneens 20 weken.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met HanzePro, Hanzehogeschool Groningen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.