The Early Feeding Skills Assessment
Startdata en plaatsen
placeNH Hotel Veluwe Sparrenhorst te Nunspeet 27 mei. 2024 tot 29 mei. 2024 |
Beschrijving
Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht bij HanzePro, Hanzehogeschool Groningen.
Uitgebreid
English see below
Deze training biedt alle belangrijke informatie die nodig is voor een cue-based benadering om prematuren te leren drinken uit de borst of de fles. De EFS is een observatielijst die nagaat of de baby toe is aan een orale voeding en in staat is om te drinken. Het geeft de ontwikkelingsfase van de voedingsvaardigheden aan: in staat om te drinken, oral-motorisch functioneren, coördinatie van zuigen, slikken en ademen en het stabiele houden van de fysiologische parameters. De deelnemers krijgen een training in het gebruik van de EFS en de manier waarop zij samen met verschillende disciplines de EFS kunnen implementeren op de afdeling neonatologie in hun ziekenhuis.
T…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht bij HanzePro, Hanzehogeschool Groningen.
Uitgebreid
English see below
Deze training biedt alle belangrijke informatie die nodig is voor
een cue-based benadering om prematuren te leren drinken uit de
borst of de fles. De EFS is een observatielijst die nagaat of de
baby toe is aan een orale voeding en in staat is om te drinken. Het
geeft de ontwikkelingsfase van de voedingsvaardigheden aan: in
staat om te drinken, oral-motorisch functioneren, coördinatie van
zuigen, slikken en ademen en het stabiele houden van de
fysiologische parameters. De deelnemers krijgen een training in het
gebruik van de EFS en de manier waarop zij samen met verschillende
disciplines de EFS kunnen implementeren op de afdeling neonatologie
in hun ziekenhuis.
Ter ondersteuning voor vooral de kinderverpleegkundigen wordt er een lezing door een Nederlandse logopedist gegeven over de ontwikkeling van zuigen en slikken bij prematuur geboren baby’s. Praktische adviezen met betrekking tot de start en opbouw van orale voeding komen met name de 2e dag aan de orde. Er wordt veel gebruik gemaakt van video’s. Casuïstiek, gericht op gezamenlijk kijken, analyseren en interventies opstellen, wordt in multidisciplinaire groepen uitgewerkt.
Leeruitkomsten
- Scoring van de EFS beschrijven
- Uitkomsten van de EFS score relateren aan de voedingsvaardigheden
- Toepassing van de EFS als onderdeel van een cue-based benadering beschrijven
- De mogelijkheden van de prematuur in relatie tot voedingsbereidheid, fysiologische stabiliteit, orale motoriek en slikken volgens de EFS scoren
Cursusinhoud
- Dynamische systeem theorie
- Ontwikkeling voedingsvaardigheden van de prematuur
- Inhoud, gebruik en evidentie van de EFS
- Oefenen van het scoren van de EFS aan de hand van video’s
- Toepassing van de EFS op de werkvloer
- Checklist orale voeding en de relatie met de EFS
Trainer
Suzanne Thoyre, PHD, RN; The University of North Carolina
Referenties
Thoyre, S.M. (2005). The Early feeding Skills Assessment for Preterm Infants. Neonatal Network, Vol.24. No.3.
Thoyre, S. M., Pados, B. F., Shaker, C. S., Fuller, K., & Park, J. (2018). Psychometric properties of the early feeding skills assessment tool. Advances in Neonatal Care, 18(5), E13-E23.
English
Learning Outcomes
- Discuss outcomes related to feeding in preterms
- Describe the scoring process for the EFS
- Describe application of the EFS to a cue-based feeding approach
- Identify 6 infant cues of stress during feeding specific to physiology, swallowing and feeding
- Score and profile infant feeding specific to readiness, physiologic stability, oral-motor, & swallowing
Seminar Content
- Dynamic systems theory
- Preterm infant feeding skill development
- Systematic assessment using the EFS
- Scoring practice via videoed feedings
- Application of EFS to intervention and use in your unit
Trainer
Suzanne Thoyre, PHD, RN; The University of North Carolina
References
Thoyre, S.M. (2005). The Early feeding Skills Assessment for Preterm Infants. Neonatal Network, Vol.24. No.3.
Thoyre, S. M., Pados, B. F., Shaker, C. S., Fuller, K., & Park, J. (2018). Psychometric properties of the early feeding skills assessment tool. Advances in Neonatal Care, 18(5), E13-E23.
Doelgroep
Iedereen die werkt met prematuren en/ of werkt op een afdeling
neonatologie, zoals kinderverpleegkundigen,
kinderartsen/neonatologen, logopedisten, lactatiekundigen,
kinderfysiotherapeuten en ergotherapeuten. De cursus wordt gegeven
in het Engels, er zal regelmatig vertaald worden.
English
Target audience: paediatric nurses, paediatricians/neonatologists,
speech therapists, paediatric physiotherapists, and occupational
therapists.
Startdata
27-05-2024 | vervolgdatum 28-05-2024
Tijden
9.00 - 17.00 uur
9 am - 5 pm
Duur
2 dagen
2 Days
Kosten
€ 650,-
Locatie
NH Hotel Veluwe Sparrenhorst te Nunspeet
Aantal deelnemers
Minimaal 35, maximaal 70
Vervolg of verdieping
EFS refresher
Bijzonderheden
Accreditatie voor deze cursus wordt aangevraagd voor logopedisten en verpleegkundigen
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.